75% от жителите на ЕС пазаруват онлайн, България в дъното на класацията

75% от жителите на ЕС пазаруват онлайн, България в дъното на класацията

Електронната търговия в ЕС продължава да расте. През 2022 г. 91% от хората на възраст от 16 до 74 години в Европейския съюз (ЕС) са  използвали интернет, а  75% от тях са купували или поръчвали стоки или услуги за лична употреба в мрежата. Делът на купувачите онлайн е нараснал от 55% през 2012 г. до 75% през 2022 г., което е увеличение от 20 процентни пункта, показват данните на Евростат, оповестени днес .

Най-високи дялове на потребителите, които са закупили или поръчали стоки или услуги през интернет през миналата година, са регистрирани в Холандия (92%), Дания (90%) и Ирландия (89%). България е последна в класацията, като само 49% са пазарували онлайн, сочат данните на евростатистиката.

Между 2012 г. и 2022 г. растежът е особено значителен в Естония (+47 процентни пункта), Унгария (+43 п.п.), Чехия и Румъния (+41 п.п.).

Данните на Евростат показват, че през миналата година  най-честите онлайн покупки на стоки са били дрехи (включително спортно облекло), обувки или аксесоари (поръчани от 42% от интернет потребителите). След носимите, топ 5 на най-често срещаните онлайн покупки на физически стоки се допълва от доставки от ресторанти, вериги за бързо хранене и кетъринг услуги (19%), козметика, продукти за красота или уелнес (17%), мебели, аксесоари за дома или продукти за градинарство (16%) и печатни книги, списания или вестници и спортни стоки (с изключение на спортно облекло) (и двете по 14%).

21% от потребителите на интернет пък  са използвали платформи за икономика на сътрудничеството, за да поръчват или купуват физически стоки от други лица, докато 6% са наели квартира, 1% са използвали транспортна услуга, а под 1% са поръчвали услуги за бита чрез такива платформи, сочат още данните на Евростат.

Хората на възраст 25-34 години и 35-44 години са имали по-висока от средната склонност да купуват стоки от други частни продавачи през 2022 г. с дял от 29% от интернет потребителите всеки.

Значението на онлайн платформите за резервиране, например на настаняване под наем, наскоро беше наблюдавано и чрез експериментални статистики по тази тема, показващи нива на резервации през 2022 г., които надвишават предпандемичните години, докато туризмът в по-традиционните видове настаняване все още изостава, припомнят от евростатистиката. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Костадин Ангелов одобри идеята социалните мрежи да са забранени за деца под 15 години
Проф. Ива Христова: Грипът вече е тук, COVID също се завръща
Криза в коалицията: Борисов призова за преформатиране на правителството (ОБЗОР)
Temu удвоява печалбите си от ЕС, въпреки че фирмата има само осем служители
Ултрабогатите заменят луксозните стоки с услуги и преживявания
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките