75% от жителите на ЕС пазаруват онлайн, България в дъното на класацията

75% от жителите на ЕС пазаруват онлайн, България в дъното на класацията

75% от жителите на ЕС пазаруват онлайн, България в дъното на класацията

Електронната търговия в ЕС продължава да расте. През 2022 г. 91% от хората на възраст от 16 до 74 години в Европейския съюз (ЕС) са  използвали интернет, а  75% от тях са купували или поръчвали стоки или услуги за лична употреба в мрежата. Делът на купувачите онлайн е нараснал от 55% през 2012 г. до 75% през 2022 г., което е увеличение от 20 процентни пункта, показват данните на Евростат, оповестени днес .

Най-високи дялове на потребителите, които са закупили или поръчали стоки или услуги през интернет през миналата година, са регистрирани в Холандия (92%), Дания (90%) и Ирландия (89%). България е последна в класацията, като само 49% са пазарували онлайн, сочат данните на евростатистиката.

Между 2012 г. и 2022 г. растежът е особено значителен в Естония (+47 процентни пункта), Унгария (+43 п.п.), Чехия и Румъния (+41 п.п.).

Данните на Евростат показват, че през миналата година  най-честите онлайн покупки на стоки са били дрехи (включително спортно облекло), обувки или аксесоари (поръчани от 42% от интернет потребителите). След носимите, топ 5 на най-често срещаните онлайн покупки на физически стоки се допълва от доставки от ресторанти, вериги за бързо хранене и кетъринг услуги (19%), козметика, продукти за красота или уелнес (17%), мебели, аксесоари за дома или продукти за градинарство (16%) и печатни книги, списания или вестници и спортни стоки (с изключение на спортно облекло) (и двете по 14%).

21% от потребителите на интернет пък  са използвали платформи за икономика на сътрудничеството, за да поръчват или купуват физически стоки от други лица, докато 6% са наели квартира, 1% са използвали транспортна услуга, а под 1% са поръчвали услуги за бита чрез такива платформи, сочат още данните на Евростат.

Хората на възраст 25-34 години и 35-44 години са имали по-висока от средната склонност да купуват стоки от други частни продавачи през 2022 г. с дял от 29% от интернет потребителите всеки.

Значението на онлайн платформите за резервиране, например на настаняване под наем, наскоро беше наблюдавано и чрез експериментални статистики по тази тема, показващи нива на резервации през 2022 г., които надвишават предпандемичните години, докато туризмът в по-традиционните видове настаняване все още изостава, припомнят от евростатистиката. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ