Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Годишната инфлация у нас се стабилизира на ниво от 4% през март

Годишната инфлация в България през март се задържа на февруарското си ниво от 4.0%, съобщи Националния статистически институт (НСИ). През месец януари годишната инфлация бе на ниво от 3.8%, а през декември – 2.2%.
В същото време месечната инфлация се забави от 0.6% на 0.2%.
Инфлацията от началото на годината (март 2025 г. спрямо декември 2024 г.) е 2.8%, а средногодишната инфлация за периода април 2024 - март 2025 г. спрямо периода април 2023 - март 2024 г. е 2.6%.
През март 2025 г. цените на стоките и услугите са се променили спрямо предходния месец в следните потребителски групи:
Увеличение
- „Съобщения“ - с 1.3%
- „Здравеопазване“ - с 0.9%
- „Разнообразни стоки и услуги“ - с 0.8%
- „Ресторанти и хотели“ - с 0.8%
- „Хранителни продукти и безалкохолни напитки“ - с 0.6%
- „Алкохолни напитки и тютюневи изделия“ - с 0.3%
- „Жилищно обзавеждане, стоки и услуги за домакинството и за обичайното поддържане на дома“ - с 0.3%
- „Образование“ - с 0.1%
- „Жилища, вода, електроенергия, газ и други горива“ - с 0.1%
Намаление
- „Развлечения и култура“ - с 2.7%
- „Транспорт“ - с 0.7%
- „Облекло и обувки“ - с 0.6%
През месец март 2025 г. са се увеличили цените на следните хранителни продукти: домати - с 8.4%, пипер - с 8.1%, зеле - с 6.6%, яйца - с 5.3%, плодови сокове - с 5.1%, зрял чесън - с 5.1%, чай - с 4.9%, ябълки - с 4.2%, шоколад и шоколадови изделия - с 3.8%, кафе - с 2.8%, гъби - с 2.2%, месо от домашни птици - с 1.3%, сирене - с 1.3%, газирани напитки - с 1.1%, зрял боб - с 1.0%, минерална вода - с 1.0%, сладка, мармалади и мед - с 1.0%, сладолед - с 0.9%, какао - с 0.9%, агнешко месо - с 0.7%, вина - с 0.7%, кисели млека - с 0.6%, олио - с 0.6%, картофи - с 0.6%, ориз - с 0.4%, хляб - с 0.3%, мляно месо (кайма) - с 0.3%, ракии - с 0.3%, макаронени изделия - с 0.2%, месо от едър рогат добитък - с 0.2%, маргарин - с 0.2%, и други.
Спаднали са цените на следните хранителни продукти: листни зеленчуци - със 7.0%, кореноплодни зеленчуци (моркови и червено цвекло) - с 5.6%, краставици - с 3.9%, зрял лук - с 2.2%, прясна и охладена риба - с 1.8%, свинско месо - с 1.7%, зелен лук, чесън и праз - с 1.8%, млечни масла - с 1.5%, пресни зеленчукови подправки - с 1.0%, пълномаслено прясно мляко - с 0.9%, сол - с 0.8%, леща - с 0.7%, захар - с 0.7%, брашно - с 0.5%, кашкавал - с 0.5%, бира - с 0.4%, трайни колбаси - с 0.3%, маслини - с 0.3%, малотрайни колбаси - с 0.2%, цитрусови и южни плодове - с 0.2%, оцет - с 0.2%, и други.
В групите на нехранителните стоки и на услугите e регистрирано увеличение на цените при: други пощенски услуги (куриерски услуги) - със 7.5%, събиране и изхвърляне на битови отпадъци - с 6.2%, централно газоснабдяване - с 2.6%, бръснаро-фризьорски услуги и услуги за поддържане на добър външен вид - с 2.6%, градинарство и цветарство - с 2.2%, таксита - с 1.6%, бойлери - с 1.5%, метан за ЛТС - с 1.3%, прахове за пране - с 1.3%, кина и театри - с 1.3%, поддържане и ремонт на ЛТС - с 1.1%, въглища - с 1.0%, готварски печки - с 1.0%, международни полети - с 1.0%, курсове за водачи на ЛТС - с 1.0%, действителни наеми за жилища - с 0.9%, пелети - с 0.9%, услуги по обществено хранене - с 0.9%, препарати за почистване на съдове - с 0.8%, козметични продукти - с 0.8%, цигари - с 0.4%, и други.
При нехранителните стоки и при услугите е регистрирано намаление на цените при: пакетни услуги за почивка и туристически пътувания в страната - с 4.6%, дизелово гориво - с 2.1%, бензин А95Н - с 1.7%, дърва за отопление - с 1.4%, бензин А100Н - с 1.4%, велосипеди - с 1.1%, облекло - с 0.9%, продукти за лична хигиена - с 0.5%, хотели във ваканционни центрове и курорти - с 0.4%, почистващи и дезинфекционни средства (препарати за почистване на дома) - с 0.4%, телевизори - с 0.4%, климатици - с 0.3%, перални, сушилни и съдомиялни машини - с 0.2%, газообразни горива за битови нужди - с 0.1%, и други.
Регистрирано е увеличение на цените на: лекарски услуги - с 1.6%, лекарствени продукти - с 1.0%, стоматологични услуги - с 0.8% и услуги на медицински лаборатории - с 0.6%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Денят в цифри
България |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |НАП разширява списъка на стоките с висок фискален риск
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.