Клубът на свръхбогатите в Индия процъфтява. Ето къде инвестират

Клубът на свръхбогатите в Индия процъфтява. Ето къде инвестират

Очаква се Индия да види най-бързия ръст на свръхбогати в световен мащаб през следващите няколко години, според консултантската компания Knight Frank, съобщи CNBC.

По-рано тази година финансовият център на Индия, Мумбай, изпревари Пекин и се превърна във водещ център за милиардери в Азия. В световен мащаб градът е на трето място по брой милиардери след Ню Йорк и Лондон.

Свръхзаможното население на Индия – хора с нетна стойност от поне 30 милиона долара – се е увеличило с 6,1% до 13 263 през 2023 г. спрямо предходната година. Очаква се този брой да нарасне с 50,1% до 2028 г., отбелязвайки най-бързия растеж на UHNWIs в света, според Knight Frank.
И така, къде инвестират богатството си нарастващите свръхбогати в Индия?

Висок клас недвижими имоти

Около 30% от инвестициите на най-богатите хора в страната отиват в луксозни недвижими имоти, включително проекти в чужбина, каза Алок Сайгал, президент на фирмата за управление на богатство Nuvama Private. 

Хората се отдалечиха от инвестирането в земя, тъй като тя е по-малко ликвидна, а повече богатство беше разпределено за жилищни имоти след пандемията, добави той.

Средно един индиец от UHNW притежава повече от две жилища и около 12% от супербогатите в Индия планират да си купят нова къща през 2024 г., показват данни от доклада за богатството на Knight Frank.

Свръхбогатите в Индия също купуват скъпи недвижими имоти в чужбина, като Дубай е фаворит, каза Четан Шеной, изпълнителен директор на фирмата за управление на богатство Anand Rathi Wealth.

„В Дубай има всички индийски забавления, индийска храна... но просто изтънчена. Това е по-сложен Мумбай, по-сложен Делхи“, каза той. Около 20% от офшорния пай с недвижими имоти в Дубай е собственост на индийски инвеститори.

Тези луксозни жилищни имоти са предимно ваканционни жилища за богатите или се отдават под наем, а също така могат да бъдат обърнати, казаха двамата експерти.

„Офшорките се превърнаха в доста важна и актуална тема за индийците днес. Така че хората се стремят да преместят част от активите си в чужбина или да търсят глобална експозиция. И отново недвижимите имоти стават отправна точка“, каза Сайгал.

​​​​​​​Примамка за стартиращи фирми

Инвестирането в стартиращи фирми става все по-популярно, особено сред по-младото поколение богати индийци, казаха мениджъри на богатство пред CNBC. 

През последните 15 до 20 години много от младите хора в Индия са учили в чужбина, разширявайки присъствието си, изграждайки мрежи и след това се връщат, за да управляват собствен бизнес или да инвестират в стартиращи компании, каза Сайгал.

„Техни приятели започнаха своите стартиращи фирми. Така че инвестирането с техните приятели, влагането на пари в тези стартиращи компании се превърна в едно голямо нещо за тях“, добави той.

Инвестирането в компании на ранен етап също е друго средство за диверсификация на техните портфейли, каза Нитин Ченгапа, управляващ директор на Standard Chartered Bank.

Индийските UHNWIs като цяло се обръщат към стартиращи инвестиции като „динамична стратегия за създаване на богатство“, позиционирайки се за улавяне на значителна възвращаемост в сектори с висок растеж като финтех, здравеопазване и технологии, каза Ченгапа.

Стартъпите за потребителски стоки са предпочитана партия, тъй като тези инвеститори все повече обръщат внимание на част от бума на потреблението в Индия, каза Shenoy от Anand Rathi Wealth.

„Сега те искат да инвестират в компании, които предлагат стоки, които са уникални, искат да бъдат част от следващата голяма история в Индия“, каза той. Тъй като броят на домакинствата със средни до високи доходи се увеличава, потребителският пазар на Индия е в позиция да стане третият по големина в света до 2027 г., според оценки на BMI на Fitch Solutions.

Очаква се Индия да добави 180 000 стартиращи компании до 2030 г., заедно с 280 еднорога, според оценки на доставчика на информация за стартиращи компании Inc42. Към края на 2023 г. в Индия има 117 254 стартиращи фирми – експоненциално увеличение от 350 през 2014 г.

​​​​​​​Луксозни стоки

Богатите в Индия също търсят активно възможности за алтернативни инвестиции, каза Ченгапа от Standard Chartered. „Те обикновено имат ресурсите да постигнат по-висока степен на диверсификация в по-широк набор от класове активи, географски региони и инвестиционни стратегии“, каза той. Това означава, че техните портфейли са склонни да имат по-голяма експозиция към алтернативни инвестиции, като например луксозни предмети.

Около 17% от богатството на UHNWI в Индия отива в луксозни стоки, с бижута, изкуство и часовници като основни предпочитания, разкриват констатациите на Knight Frank.

Тези алтернативи обикновено имат присъща стойност и могат да им се насладят лично, докато се оценяват с течение на времето, каза Ченгапа, добавяйки, че инвестиции като бижута и изкуство също имат културно значение и могат да се разглеждат като символи на статус. 

Акциите остават фаворит

Акциите остават предпочитан клас активи за богатите в Индия поради техния потенциал за висока възвръщаемост, казаха експерти. „Основният клас инвестиционен актив за супербогатите все още остават акции и взаимни фондове“, каза К. Джоузеф Томас, ръководител на изследванията в Emkay Wealth Management. 

Общият възходящ тренд на индийските пазари е тясно свързан с растежа на БВП на страната и притока на ликвидност, особено в средните и малки капитализации, каза той. 

Богатите инвеститори имат значителни разпределения в акции на сини чипове, компании със средна капитализация с висок растеж и специфични за сектора инвестиции като фармацевтични продукти и технологии, каза Ченгапа от Standard Chartered.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ