Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Митата на САЩ за Мексико може и да не се случат, но производителите на текила вече плащат цената

Дори и да не бъдат наложени митата на президента на САЩ Доналд Тръмп върху Мексико, заплахите и несигурността, предизвикани от постоянните налози, вече струват пари на сектора и могат да доведат до временно забавяне на продажбите на текила, заявиха производители, инвеститори и анализатори пред Ройтерс.
Митата от 25 %, които първоначално трябваше да бъдат приложени от февруари и за кратко бяха въведени на 4 март, преди да бъдат спрени и в двата случая, застрашиха вноса на стойност милиарди долари от огромни производители като Diageo и Becle.
Те накараха фирмите и потребителите да се запасят с текила, която може да се произвежда само в Мексико, да замразят плановете си за разширяване на производството и да насочат ресурсите си другаде.
Някои производители, ресторанти и потребители натрупаха големи запаси от текила, понякога за шест месеца - залог, който ще се изплати, ако бъдат наложени мита. Но производителите твърдят, че това също има своята цена, която ще навреди на сектора, дори ако митата бъдат отменени.
„Без значение какво ще се случи... цената е платена“, казва Майк Нови, главен изпълнителен директор на Calabasas Beverage Company, която управлява марката текила, основана от Кендъл Дженър, 818 Tequila.
Компанията е поискала от дестилерията си да работи на пълни обороти, като работниците са работили извънредно по време на празниците през декември, за да може да изпрати продукт за около шест месеца в САЩ преди въвеждането на тарифите, казва Нови и добавя, че това е струвало до 2 млн. долара, а таксите за съхранение са увеличили разходите с около 10%.
Той каза, че компанията също така е отложила планираното наемане на служители и пускането на продукти на пазара, което също е довело до загуба на възможности.
Брайън Росен, основател на InvestBev, инвеститор, който си партнира с марки за спиртни напитки в начален етап на развитие, за да им помогне да се развият, заяви, че компаниите за текила в неговото портфолио също са натрупали шестмесечни запаси и плащат до 20 000 долара за контейнер за съхранение.
Сами по себе си тези разходи за складиране биха могли да накарат някои марки да повишат цените - друг очакван ефект от митата, който сега може да се прояви, дори и да не бъдат приложени, каза той.
Въздействието върху текилата - светъл лъч за американската алкохолна индустрия на фона на резкия спад в продажбите на спиртни напитки като цяло - показва съпътстващите щети от усилията на Тръмп да разруши и преработи световните търговски отношения в полза на САЩ.
Това се случва в момент, в който предприятията, зависещи от текилата - от най-големия производител на алкохол Diageo, чиято марка Don Julio tequila е двигател на резултатите, до малките ресторанти, чиито продажби на маргарита им помагат да се задържат на повърхността - се борят с продължителните високи лихвени проценти и инфлацията.
Diageo и Becle, най-големият производител на текила в света, заявиха преди това пред инвеститорите, че са увеличили запасите си преди въвеждането на митата.
"Много текила"
Макар че някои търговци на едро са натрупали запаси, малко вероятно е това да доведе до болезнен цикъл на изчерпване на количествата, какъвто се наблюдаваше наскоро при други спиртни напитки като коняка, тъй като това беше предизвикано от ниското базово търсене, а текилата остава популярна, каза Майкъл Билело, старши вицепрезидент по комуникациите и маркетинга в търговската организация Wine & Spirits Wholesalers of America.
По-големите компании също така не могат да държат толкова високи нива на запаси. Най-големият дистрибутор Republic National Distributing Company (RNDC) работи със запаси, които са далеч по-ниски от тези за шест месеца, дори и в условията на мита, казва Шон Халиган, главен директор на веригата за доставки, като добавя, че поддържането на прекалено големи запаси крие своите рискове.
Но всяко натрупване на запаси във веригата за доставки може да доведе до първоначален скок в продажбите на големите производители, които ще намалеят, когато клиентите нормализират нивата си, смятат от Fitch Ratings.
La Contenta Oeste, мексикански ресторант в Ню Йорк, е поръчал 120 каси текила и 80 каси мезкал от януари насам - запаси за около шест месеца, заяви собственикът и главен готвач Луис Арсе Мота. Обикновено той купува само около 20 каси наведнъж.
„Ще имам много текила (ако не бъдат наложени мита)“, каза той. Потребителите са направили същото. Ричард Пейдж, специалист по комуникации в Индианаполис, който има вкус към текилата, каза, че се е уверил, че селекцията му е запасена поне за няколко месеца.
Подобно поведение може да доведе до „много спокойно“ второ тримесечие за големите производители на текила, каза Тревър Стърлинг, анализатор в Bernstein. Междувременно в Мексико представители на марките текила и на браншовите организации заявиха, че компаниите ще търсят нови пазари - признаци за промени в инвестициите, които биха могли да направят сектора на текилата в САЩ по-малко динамичен, каза Нови от 818.
„Това вече се случва“, продължава той. „Ако (митата) са постоянни, тогава резултатът само се увеличава.“
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.