Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Панама започва разследване срещу хонконгския собственик на двете пристанища на канала

Панама започна разследване срещу Panama Ports Company (PPC), която притежава пристанищата от двете страни на Панамския канал и е собственост на хонконгския инвестиционен конгломерат CK Hutchison Holdings. Това съобщиха от пресслужбата на Главната прокуратура на страната.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп, след като беше избран за президент, заяви, че Вашингтон може да поиска връщане на контрола над Панамския канал, ако настоящите условия за използването му не бъдат преразгледани. Той посочи високите мита за американските кораби.
Панамската държава е загубила повече от 1,3 милиарда долара в резултат на сделка, сключена през 1997 г. с конгломерата от Хонконг, каза генералният инспектор на Панама Анел Флорес, съобщи South China Morhing Post. Флорес обвини бившите служители, подписали договора, че предпочитат личните интереси пред държавните.
Одитът започна на 20 януари, в деня на встъпването в длъжност на Тръмп. Източник на South China Morhing Post отбеляза, че панамското правителство е започнало това разследване под натиска на администрацията на Тръмп. Длъжностни лица търсят начини да противодействат на твърденията на Тръмп, че китайски фирми ефективно контролират Панамския канал.
Съединените щати участват в изграждането на канала през първата половина на 20 век; съоръжението е прехвърлено в Панама през 1977 г. и преминава под пълен контрол на властите в страната през 1999 г. Разследването показва, че фирмата-собственик е спечелила 3,78 милиарда долара от операциите си в терминалите Balboa и Cristobal между 1997 и 2023 г., докато Панама е спечелила само 236 милиона долара, подчертава South China Morhing Post.
В началото на март CK Hutchison обяви готовността си да продаде 90% дял в компанията-собственик PPC на американски инвеститори. Групата инвеститори се ръководи от инвестиционната компания BlackRock. Сделката за придобиване на двете панамски пристанища се оценява на 22,8 милиарда долара и включва повече от 40 други пристанища по света.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Зам.-кмет на София: Има недостиг на шофьори в градския транспорт
Общество |Проучване на Си Ен Би Си: Митата на Тръмп няма да върнат веригите за доставки обратно в САЩ
Икономика |Почина жената, заемала най-високия пост в историята на Мосад
Свят |Цените на петрола се повишиха на фона на ръст на вноса в Китай
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Цитат на деня
Цитат на деня |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |На днешната дата, 15 април. Рождениците днес
На днешната дата |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.