Търсенето на самолетни билети бие рекорди, печалбите на авиокомпаниите - не

Търсенето на самолетни билети бие рекорди, печалбите на авиокомпаниите - не

Рекордното лятно търсене на въздушни пътувания не се превръща в рекордни печалби на авиокомпаниите в САЩ. Превозвачите ще трябва да отговарят за това прекъсване на връзката, когато докладват тримесечни резултати този месец, съобщи CNBC.

Някои авиокомпании прогнозират рекордно търсене, а в някои случаи и приходи. Но по-високите разходи за труд и други разходи изядоха крайния резултат на авиокомпаниите. За да се адаптират към по-бавния растеж на търсенето и други предизвикателства, някои превозвачи забавиха, ако не и спряха наемането, в сравнение с бумовете на наемане, когато се възстановиха след пандемията.Други авиокомпании са изправени пред закъснения на нови, по-икономични самолети от Airbus и Boeing по същото време, когато  изтеглянето на двигатели Pratt & Whitney  спря десетки самолети.

Въпреки това американските авиокомпании са увеличили капацитета си, летейки с около 6% повече места през юли, отколкото през юли 2023 г., според компанията за авиационни данни OAG. Експанзията поддържа самолетните билети под контрол, а акциите в сектора изостават от по-широкия пазар.

Индексът на NYSE Arca Airline Index,  който проследява 16 предимно американски авиокомпании, се понижи с почти 19% тази година, докато S&P 500  е напреднал с повече от 16%.

„Мъгла посред бял ден"

Как ще изглежда третото тримесечие за авиокомпаниите е пълна мъгла, каза анализаторът на Реймънд Джеймс Саванти Сит в бележка от петък, цитирайки насрещни ветрове като потенциално по-слаби разходи от клиентите в туристическата класа, въздействието на Олимпийските игри в Париж върху някои резервации в Европа, и възможни промени в търсенето на корпоративни пътувания.

Освен това някои пътници избират пътувания в края на пролетта и началото на лятото, което повдига въпроси относно търсенето в края на лятото. Инвеститорите ще получат по-добра представа за традиционно по-бавния край на лятото и останалата част от годината, когато авиокомпаниите докладват тримесечни резултати, като се започне с Delta Air Lines.

Анализаторите смятат Delta за най-добрата от групата, до голяма степен благодарение на успеха на авиокомпанията в маркетинга на по-скъпи първокласни места и доходоносната сделка с American Express. През април Delta, най-печелившата американска авиокомпания, прогнозира тримесечна коригирана печалба от 2,20 до 2,50 долара на акция за второто тримесечие, което би било по-ниско от коригираните 2,68 долара на акция, които донесе година по-рано.

Delta, нейният съперник United Airlines, който докладва следващата седмица, и Alaska Airlines, са най-добрите избори за анализатора на авиокомпанията Wolfe Research Scott Group, който каза в изследователска бележка от 28 юни, че трите имат по-малък риск от печалби и по-добър свободен паричен поток в сравнение с други превозвачи.
Акциите на Delta и United се повишиха с около 14% тази година до 5 юли, открояващите се в сектор, който е предимно надолу тази година. Акциите на Alaska Airlines, паднаха с около 2%.

По-евтини тарифи

Летищата са оживени това лято. Близо 3 милиона души, поставяйки рекорд, са преминали през контролно-пропускателните пунктове на летищата в САЩ само на 23 юни, според Администрацията за транспортна сигурност. Авиокомпаниите разширяват разписанията си, както в страната, така и в чужбина, намалявайки цените на билетите. Капацитетът САЩ-Европа за юли е нараснал с близо 8% спрямо предходната година, според консултантската фирма Airline/Aircraft Projects, като новите маршрути са насочени предимно към пътуващите на почивка. Компанията за проследяване на тарифите Hopper съобщи през юни, че летните автобусни полети между САЩ и Европа струват средно 892 долара в сравнение с 1065 долара за лятото на 2023 г.

Самолетните билети са намалели с почти 6% през май спрямо година по-рано, според последните данни за инфлацията в САЩ.

Губещи превозвачи правят промени

Някои губещи превозвачи, като JetBlue Airways  и Frontier Airlines , вече правят промени. JetBlue намали нерентабилните полети тази година и се увери, че самолетите, оборудвани с неговата бизнес кабина от висок клас Mint, където билетите могат да струват повече от четири пъти цената на автобусния билет, са по правилните маршрути. Междувременно Frontier Airlines и колегата дискаунтър Spirit Airlines  премахнаха таксите за промяна на стандартните автобусни билети и нагоре, след преместването на по-големи, наследени превозвачи по време на пандемията. И двете нискобюджетни авиокомпании обявиха през май, че ще започнат да предлагат пакетни тарифи, за да включват разпределяне на места и други добавки, за които са таксували.

Spirit, която се бори с последствията от решението на съдия, което блокира JetBlue от закупуването на авиокомпанията, и е най-засегнатата от спирането на двигателя на Pratt, миналата седмица предупреди около 200 пилоти, че може да бъдат уволнени тази година, според синдиката на пилотите.
На годишното събрание на акционерите на Spirit през юни, главният изпълнителен директор Тед Кристи отхвърли предположенията, че Spirit обмисля да подаде молба за защита от фалит по глава 11, с плащане на дълг от над 1 милиард долара, дължимо през септември 2025 г.


Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ