30 години живеем и работим по-добре заедно

30 години живеем и работим по-добре заедно

„УНИКА България“ ще се развива като предпочитан и доверен партньор, като стабилна, надеждна и модерна компания, споделя Ивана Димова, генерален мениджър, член на Управителния съвет и изпълнителен директор на УНИКА и „УНИКА Живот“. Тя започва своята кариера през 2006 г. в TBI Credit. След това преминава през различни висши ръководни позиции в TBI Bank и „Дженерали“, където е била отговорна основно за продажбите и продуктовото развитие. През 2016 г. се присъединява към екипа на „УНИКА България“ като директор на Дирекция „Банково застраховане“. От началото на 2021 г. е член на Изпълнителния комитет, отговорен за развитието на бизнес модел „Банково застраховане“. От юли 2022 г. Ивана Димова е генерален мениджър, член на Управителния съвет и изпълнителен директор на ЗК УНИКА АД и ЗК „УНИКА Живот“ АД.

Как се е променило отношението на хората към застраховането и сектора в България три десетилетия по-късно?

Въвеждането на иновации и новият начин на работа през последните години под знака на пандемията допринесоха за положителното израстване на целия бранш. Промени се и мотивацията на клиентите, тяхната финансова и застрахователна култура се развива и това създава изцяло ново лице на модерния застраховател. Някога хората се мотивираха да защитят автомобила или имуществото си, ръководени най-вече от собствени страхове. Днес водещ двигател на процеса да се обърнем към застраховател е превенцията – желанието ни да минимизираме негативните последствия от потенциални рискове и да бъдем по-добре подготвени при непредвидени обстоятелства, които биха повлияли на нашите финанси.

Кога и как хората решават да се застраховат?

Все още автомобилът е водещата причина да сключим застраховка, като тук оказва влияние и задължителният характер на „Гражданска отговорност“. В доброволното имуществено застраховане имаме едва 7% защитени домове на територията на България.

Тази статистика какво най-често застраховаме е обща картина за целия регион на Югоизточна Европа. През ноември стартирахме кампания за жилищно застраховане, която се реализира едновременно във всички страни от региона на UNIQA SEE: Сърбия, Хърватия, Босна и Херцеговина, Черна гора и България. Целта на кампанията е да повиши осведомеността за значението на застраховането на дома, което все още не е достатъчно признато у нас и често се възприема като ненужен разход въпреки все по-честите неблагоприятни метеорологични условия и земетресения с опустошителни последици като тези в Хърватия през 2020 г.

В България, за съжаление, когато говорим за застраховки, все още на последно място се сещаме за нашето здраве и живот. В по-развитите държави в Европа семействата планират още от раждането на тяхното дете какви застрахователни решения следва да предоставят на своя нов член в семейството – от детска здравна застраховка до тази за живот, която може да бъде с инвестиционна цел и приходът от нея да бъде ползван на някакъв етап за образованието му, да речем.

Кое отличава УНИКА като подход на работа в сравнение с конкурентите ви на пазара?

„UNIQA България“ е припозната от клиентите като модерна и гъвката компания, компания, която се променя и израства заедно с клиента и поставя на първо място неговите нужди.

Използваме най-модерните технологични решения, за да създаваме по-оптимизирани процеси на работа, да даваме възможност на клиентите ни да получават 360 градуса дигитално обслужване – от заявката на продукта и услугата през самоогледите при щети до подаването на претенции изцяло онлайн и получаване на сумата при евентуално настъпило негативно събитие. Нашата цел е все повече застрахователни решения, които предлагаме, да бъдат достъпни изцяло дигитално и да можем през телефона си да ги управляваме бързо, лесно и достъпно.

С новия ни сайт и новия клиентски портал myUNIQA изпълняваме тези наши цели и вървим в посока да развиваме все повече иншуртех решения, също както развиваме успешно и нашето приложение за телемедицина – MedUNIQA, което само за 1 година увеличи потребителите си с повече от 15 хил. и към днешна дата наброяват над 45 хил.

През настоящата година стартирахме предлагането и на иновативен за пазара продукт – комбинираната застраховка „УНИКА за всеки джоб“, с която всеки може да се погрижи за здравето, дома и автомобила на посочена от него цена.

Каква ще бъде 2023 г. за застрахователния сектор и в частност за вас?

2023 г. ще бъде динамична. Дигитализацията, персонализацията и анализът на потребностите на клиентите ще продължат да бъдат водещи и в застрахователния сектор. Очакванията ни са все повече хора да вземат добре информирано решение, когато се обръщат към услугите на застраховател, и да поставят превенцията и грижата за живота, здравето и дома сред своите приоритети.

30 години развивате устойчив бизнес и печелите доверието на клиентите си. Какво постигнахте и в каква посока искате да продължи да се развива компанията ви?

Благодарим за доверието на нашите партньори, на нашите клиенти и най-вече на нашите колеги! 30 години живеем и работим по-добре заедно е не само нашето мото по повод нашата 30-годишнина. Вярваме, че с всяка малка положителна стъпка в ежедневието ни ние допринасяме за по-добър живот и по-добро бъдеще на нашето общество.

„UNIQA България“ ще продължи да се развива като предпочитан и доверен партньор, като стабилна, надеждна и модерна компания.

Венцислав Савов. Интервюто е публикувано в бр.12/22 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Няма решение на Европейския съд по жалба срещу приемането на България в еврозоната
Шефът на ЕК Фон дер Лайен и канцлера Мерц не успяха да осигурят съгласие на Белгия за руските активи
Бивш висш агент на DEA обвинен за пране на милиони долари за мексикански наркокартел
Без съществени резултати от двудневните консултации между САЩ и Украйна в Маями
Вицепремиерът Зафиров: Оставка на правителството в момента не е на дневен ред
На днешната дата, 6 декември. Никулден
МФ публикува новия проектобюджет в полунощ: И приходите, и разходите са занижени с малко над 1 милиард евро
МААЕ съобщи, че защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон