Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|30 години живеем и работим по-добре заедно
„УНИКА България“ ще се развива като предпочитан и доверен партньор, като стабилна, надеждна и модерна компания, споделя Ивана Димова, генерален мениджър, член на Управителния съвет и изпълнителен директор на УНИКА и „УНИКА Живот“. Тя започва своята кариера през 2006 г. в TBI Credit. След това преминава през различни висши ръководни позиции в TBI Bank и „Дженерали“, където е била отговорна основно за продажбите и продуктовото развитие. През 2016 г. се присъединява към екипа на „УНИКА България“ като директор на Дирекция „Банково застраховане“. От началото на 2021 г. е член на Изпълнителния комитет, отговорен за развитието на бизнес модел „Банково застраховане“. От юли 2022 г. Ивана Димова е генерален мениджър, член на Управителния съвет и изпълнителен директор на ЗК УНИКА АД и ЗК „УНИКА Живот“ АД.
Как се е променило отношението на хората към застраховането и сектора в България три десетилетия по-късно?
Въвеждането на иновации и новият начин на работа през последните години под знака на пандемията допринесоха за положителното израстване на целия бранш. Промени се и мотивацията на клиентите, тяхната финансова и застрахователна култура се развива и това създава изцяло ново лице на модерния застраховател. Някога хората се мотивираха да защитят автомобила или имуществото си, ръководени най-вече от собствени страхове. Днес водещ двигател на процеса да се обърнем към застраховател е превенцията – желанието ни да минимизираме негативните последствия от потенциални рискове и да бъдем по-добре подготвени при непредвидени обстоятелства, които биха повлияли на нашите финанси.
Кога и как хората решават да се застраховат?
Все още автомобилът е водещата причина да сключим застраховка, като тук оказва влияние и задължителният характер на „Гражданска отговорност“. В доброволното имуществено застраховане имаме едва 7% защитени домове на територията на България.
Тази статистика какво най-често застраховаме е обща картина за целия регион на Югоизточна Европа. През ноември стартирахме кампания за жилищно застраховане, която се реализира едновременно във всички страни от региона на UNIQA SEE: Сърбия, Хърватия, Босна и Херцеговина, Черна гора и България. Целта на кампанията е да повиши осведомеността за значението на застраховането на дома, което все още не е достатъчно признато у нас и често се възприема като ненужен разход въпреки все по-честите неблагоприятни метеорологични условия и земетресения с опустошителни последици като тези в Хърватия през 2020 г.
В България, за съжаление, когато говорим за застраховки, все още на последно място се сещаме за нашето здраве и живот. В по-развитите държави в Европа семействата планират още от раждането на тяхното дете какви застрахователни решения следва да предоставят на своя нов член в семейството – от детска здравна застраховка до тази за живот, която може да бъде с инвестиционна цел и приходът от нея да бъде ползван на някакъв етап за образованието му, да речем.
Кое отличава УНИКА като подход на работа в сравнение с конкурентите ви на пазара?
„UNIQA България“ е припозната от клиентите като модерна и гъвката компания, компания, която се променя и израства заедно с клиента и поставя на първо място неговите нужди.
Използваме най-модерните технологични решения, за да създаваме по-оптимизирани процеси на работа, да даваме възможност на клиентите ни да получават 360 градуса дигитално обслужване – от заявката на продукта и услугата през самоогледите при щети до подаването на претенции изцяло онлайн и получаване на сумата при евентуално настъпило негативно събитие. Нашата цел е все повече застрахователни решения, които предлагаме, да бъдат достъпни изцяло дигитално и да можем през телефона си да ги управляваме бързо, лесно и достъпно.
С новия ни сайт и новия клиентски портал myUNIQA изпълняваме тези наши цели и вървим в посока да развиваме все повече иншуртех решения, също както развиваме успешно и нашето приложение за телемедицина – MedUNIQA, което само за 1 година увеличи потребителите си с повече от 15 хил. и към днешна дата наброяват над 45 хил.
През настоящата година стартирахме предлагането и на иновативен за пазара продукт – комбинираната застраховка „УНИКА за всеки джоб“, с която всеки може да се погрижи за здравето, дома и автомобила на посочена от него цена.
Каква ще бъде 2023 г. за застрахователния сектор и в частност за вас?
2023 г. ще бъде динамична. Дигитализацията, персонализацията и анализът на потребностите на клиентите ще продължат да бъдат водещи и в застрахователния сектор. Очакванията ни са все повече хора да вземат добре информирано решение, когато се обръщат към услугите на застраховател, и да поставят превенцията и грижата за живота, здравето и дома сред своите приоритети.
30 години развивате устойчив бизнес и печелите доверието на клиентите си. Какво постигнахте и в каква посока искате да продължи да се развива компанията ви?
Благодарим за доверието на нашите партньори, на нашите клиенти и най-вече на нашите колеги! 30 години живеем и работим по-добре заедно е не само нашето мото по повод нашата 30-годишнина. Вярваме, че с всяка малка положителна стъпка в ежедневието ни ние допринасяме за по-добър живот и по-добро бъдеще на нашето общество.
„UNIQA България“ ще продължи да се развива като предпочитан и доверен партньор, като стабилна, надеждна и модерна компания.
Венцислав Савов. Интервюто е публикувано в бр.12/22 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.