Amazon разочарова Уолстрийт с прогноза за забавяне на продажбите през празничния сезон

Amazon разочарова Уолстрийт с прогноза за забавяне на продажбите през празничния сезон

Amazon разочарова Уолстрийт с прогноза за забавяне на продажбите през празничния сезон

Американският технологичен гигант Amazon разочарова Уолстрийт с предупреждение за забавяне на растежа на продажбите през празничния сезон заради очакванията, че засегнатите от инфлацията потребители и фирми ще имат по-малко пари за харчене, предаде Ройтерс.

Акциите на Amazon поевтиняха с 13,82% в следборсовата търговия, след като компанията заяви, че очаква приходи между 140 и 148 млрд. долара през четвъртото тримесечие, докато анализаторите очакваха приходи от 155,15 млрд. долара.

За изминалото трето тримесечие компанията отчете печалба на акция от 28 цента, което е спад в сравнение с регистрираните 31 цента през същия период на миналата година. Приходите на компанията достигнаха 127,10 млрд. долара, което представлява ръст от 15% на годишна база, но под прогнозата за приходи от 127,46 млрд. долара, сочат данните на Refinitiv.

Подобно на останалите големи технологични компании, Amazon преминава през трудна година, тъй като се сблъсква с макроикономически пречки, растяща инфлация и нарастващи лихвени проценти. Тези предизвикателства съвпаднаха със забавянето на основния бизнес за онлайн търговия дребно на Amazon, тъй като потребителите се върнаха към пазаруването в магазините.

За втори път тази година резултатите на Amazon са достатъчно разочароващи, за да предизвикат двуцифрен процент на разпродажба на акции. През април слабата прогноза за второто тримесечие доведе до 14% спад на акциите.

Под ръководството на главния изпълнителен директор Анди Джаси, който пое кормилото от основателя Джеф Безос през юли 2021 г., Amazon отговори на нарастващите разходи чрез агресивно съкращаване в множество подразделения през последните месеци. Тя освободи складово пространство, спря някои експериментални проекти и замрази наемането на корпоративни роли в бизнеса си с търговия на дребно.

„Очевидно много се случват в макроикономическата среда“, посочи Джаси в прессъобщение. „И ние ще балансираме нашите инвестиции, за да бъдат по-рационализирани, без да компрометираме нашите ключови дългосрочни, стратегически проекти“, добави той.

Финансовият директор на Amazon Брайън Олсавски каза, че компанията е намалила бюджета си за капиталови разходи за тази година с една трета, след като е похарчила много през последните две години за неща като увеличаване на своята мрежа за изпълнение и логистика, за да отговори на търсенето, предизвикано от пандемия.

Сега компанията предприема стъпки за „затягане на колана, включително спиране на наемането в определени бизнеси и преустановяване на продукти и услуги, където смятаме, че нашите ресурси са по-добре изразходвани другаде“, каза Олсавски.

Той добави, че икономическата среда в Европа е била по-лоша през тримесечието, отколкото в Северна Америка, защото „войната в Украйна и проблемите с енергийната криза наистина са се усложнили в този регион“.

Мрачната прогноза на Amazon не предвещава нищо добро за периода на празничното пазаруване. Анализаторите вече се подготвят за обикновен сезон, като онлайн продажбите се очаква да нараснат само с 2,5%, според Adobe.

Оперативните приходи на Amazon са намалели почти наполовина спрямо година по-рано до 2,53 милиарда долара от 4,85 милиарда долара. Amazon Web Services представлява цялата печалба на компанията, и отгоре, тъй като като облачното звено генерира оперативна печалба от 5,4 милиарда долара. Все пак AWS отчете най-бавния ръст на приходите от 2014 г., когато Amazon започна да публикува резултати за подразделението.

Рекламният бизнес на Amazon донесе известен оптимизъм, отчитайки приходи от реклами от 9,55%, което представлява ръст от 25% на годишна база и е над прогнозите на анализаторите за приходи от 9,48 милиарда долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ