Amazon влиза в битка с китайските търговци с дискаунт магазин за директна доставка

Amazon влиза в битка с китайските търговци с  дискаунт магазин за директна доставка

Amazon планира да пусне нов раздел на своя сайт, посветен на евтини модни и лайфстайл артикули, които ще позволят на китайските търговци да ги доставят директно до потребителите в САЩ, научи CNBC.

Представянето, обявено само за китайски търговци с покани, ще отбележи най-агресивния досега опит на Amazon да отблъсне нарастващата конкуренция от начинаещите в електронната търговия китайски компании Temu и Shein.

Temu и Shein разшириха присъствието си в САЩ през последните години, примамвайки все по-голям дял от американските купувачи с най-ниските си цени на дрехи, електроника, стоки за дома и други продукти.

Витрината на Amazon ще включва набор от артикули, много от които на цена под $20, според презентация за търговци на Amazon, която е видяна от  CNBC.

Amazon ще доставя продуктите директно от Китай до САЩ, с цел да ги предаде на купувачите в рамките на девет до 11 дни. В миналото продавачите на Amazon в Китай са разчитали на услугите за изпълнение на компанията, като стоките са били изпращане до складове в САЩ, преди да стигнат до криентите.

Компанията представи споразумението като спестяване на разходи за продавачите на Amazon в Китай и каза, че търговците ще могат да тестват нови продукти чрез покупка на малки партиди. Shein използва подобен модел, наричан производство при поискване, като произвежда ограничено количество стоки, като с нарастване на търсанете то се увеличава.

В изявление за CNBC, говорителят на Amazon Мария Боскети казва: „Ние винаги проучваме нови начини да работим с нашите търговски партньори, за да зарадваме нашите клиенти с повече избор, по-ниски цени и по-голямо удобство.“ Боскети отказа да коментира повече плановете на компанията, които бяха съобщени за първи път от The Information. Не е ясно кога Amazon възнамерява да дебютира с новата си търговска хватка, но презентацията отбелязва, че премът на стоки започва тази есен.

Базираните в Китай търговци представляват значителен контингент от пазара на Amazon в продължение на много години, но компанията прави подновен натиск да ухажва продавачите там, тъй като е изправена пред нарастваща конкуренция. През декември Amazon обяви нов „иновационен център“ в Шенжен, популярен технологичен и производствен център, и също така намали таксите, които начислява на търговците, продаващи дрехи на цена под $20.

Междувременно акциите на Amazon поскъпнаха с 3,9%.  в сряда. Така пазарната капитализация на компанията надхвърли $2 трилиона за първи път, присъединявайки се към няколко други технологични гиганта, които са чинали границата от $2 трилиона преди това - Nvidia, Apple, Alphabet и Microsoft.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ