Apple оглави класацията на най-скъпите марки в света за трета поредна година

Apple оглави класацията на най-скъпите марки в света за трета поредна година

Apple оглави класацията на най-скъпите марки в света за трета поредна година

Apple оглави тазгодишната класация на най-ценните марки в света за трета поредна година, според годишния доклад BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.  Apple, която остава на челна позиция в класацията за трета поредна година,  стана първата марка, чиято стойност надхвърли границата от 1 трлн. долара. През годината тя нарасна с 15 % и почти достигна 1,016 трлн. долара.

Челната петица на класацията не се е променила в сравнение с миналата година. В нея влизат марката Google (холдинг Alphabet Inc.), чиято стойност се е увеличила с 30% (до 753,5 млрд. долара), Microsoft - с 42% (до 712,9 млрд. долара), Amazon - с 23% (до 576,6 млрд. долара) и McDonald's - с 16% (до 221,9 млрд. долара).

Най-значително нарастване на стойността е отчетено при марката Nvidia - 2,8 пъти (до 201,8 млрд. долара). В резултат на това тя се придвижи нагоре в класацията с 18 позиции до шесто място.

В първата десетка на най-скъпите марки в света попадат още Visa, чиято стойност се е увеличила с 12% (до 188,9 млрд. долара), Facebook със 79% (до 166,75 млрд. долара) и Oracle с 58% (до 145,5 млрд. долара). В същото време марката Tencent поевтиня с 4% (до 135,2 млрд. долара).

Френската марка Louis Vuitton отпадна от първата десетка, заемайки 12-та позиция. Нейната стойност нарасна само с 4% (до 129,9 млрд. долара).

През 2024 г. стойността на първите 10 за първи път ще се изравни със стойността на останалите 90 марки в класацията, се казва в доклада.

Тази година в топ 100 попаднаха девет нови участници, сред които канадската марка спортни облекла Lululemon (92-ро място, 20,6 млрд. долара), китайската платформа за електронна търговия

Pinduoduo (94-то място, 20,4 млрд. долара) и мексиканската бира Corona (100-то място, 19 млрд. долара).

Общата стойност на стоте бранда, включени в класацията, се е увеличила с 20% през годината до около 8,3 трилиона долара, като през 2022 г. ще бъде достигнат рекордният размер от 8,7 трилиона долара.

Класацията Brandz Top 100 на най-скъпите марки в света се изготвя от агенция Kantar от 2006 г. насам. Тя отчита финансовите резултати на компаниите и обратната връзка от над 4,3 млн. потребители.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ