Apple оглави класацията на най-скъпите марки в света за трета поредна година

Apple оглави класацията на най-скъпите марки в света за трета поредна година

Apple оглави тазгодишната класация на най-ценните марки в света за трета поредна година, според годишния доклад BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.  Apple, която остава на челна позиция в класацията за трета поредна година,  стана първата марка, чиято стойност надхвърли границата от 1 трлн. долара. През годината тя нарасна с 15 % и почти достигна 1,016 трлн. долара.

Челната петица на класацията не се е променила в сравнение с миналата година. В нея влизат марката Google (холдинг Alphabet Inc.), чиято стойност се е увеличила с 30% (до 753,5 млрд. долара), Microsoft - с 42% (до 712,9 млрд. долара), Amazon - с 23% (до 576,6 млрд. долара) и McDonald's - с 16% (до 221,9 млрд. долара).

Най-значително нарастване на стойността е отчетено при марката Nvidia - 2,8 пъти (до 201,8 млрд. долара). В резултат на това тя се придвижи нагоре в класацията с 18 позиции до шесто място.

В първата десетка на най-скъпите марки в света попадат още Visa, чиято стойност се е увеличила с 12% (до 188,9 млрд. долара), Facebook със 79% (до 166,75 млрд. долара) и Oracle с 58% (до 145,5 млрд. долара). В същото време марката Tencent поевтиня с 4% (до 135,2 млрд. долара).

Френската марка Louis Vuitton отпадна от първата десетка, заемайки 12-та позиция. Нейната стойност нарасна само с 4% (до 129,9 млрд. долара).

През 2024 г. стойността на първите 10 за първи път ще се изравни със стойността на останалите 90 марки в класацията, се казва в доклада.

Тази година в топ 100 попаднаха девет нови участници, сред които канадската марка спортни облекла Lululemon (92-ро място, 20,6 млрд. долара), китайската платформа за електронна търговия

Pinduoduo (94-то място, 20,4 млрд. долара) и мексиканската бира Corona (100-то място, 19 млрд. долара).

Общата стойност на стоте бранда, включени в класацията, се е увеличила с 20% през годината до около 8,3 трилиона долара, като през 2022 г. ще бъде достигнат рекордният размер от 8,7 трилиона долара.

Класацията Brandz Top 100 на най-скъпите марки в света се изготвя от агенция Kantar от 2006 г. насам. Тя отчита финансовите резултати на компаниите и обратната връзка от над 4,3 млн. потребители.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ