Apple стана най-скъпата марка в света, Amazon се срина до четвърто място

Apple стана най-скъпата марка в света, Amazon се срина до четвърто място

Apple стана най-скъпата марка в света, докато Amazon, която миналата година заемаше лидерската позиция, падна на четвърто място. Това показват резултатите от годишното проучване Brand Finance Global 500.

Стойността на марката Apple се е повишила със 74% до 516,6 млрд. долара през годината, докато тази на Amazon е нараснала само с 3,2% до 308,9 млрд. долара.

Майкрософт се изкачи от четвърто на второ място в класацията, като отбеляза ръст от почти 78 % (до 340,4 млрд. долара). Същевременно Google остана на трето място (+18,5 % до 333,4 млрд. долара).

С голяма разлика следват Samsung и Walmart, които са си разменили местата в сравнение с миналата година. Стойността на първата марка е намаляла с 0,3 % до 99,4 млрд. долара, а на втората - с 15 % до 96,8 млрд. долара.

TikTok (+28%, до 84,2 млрд. долара) се изкачи от десета на седма позиция, Facebook - от четиринадесета на осма (+28%, до 75,7 млрд. долара), а Deutsche Telekom (+16,5%, до 73,3 млрд. долара) от единадесета на девета. Те изтласкаха китайската банка ICBC (+3,3%, до 71,8 млрд. долара) на десето място от седмо година по-рано и Verizon (+6,4%, до 71,75 млрд. долара) на единадесето място от осмо.

Deutsche Telekom се превърна в най-скъпата телекомуникационна марка в света, изпреварвайки Verizon. Тя също така е на първо място сред всички европейски марки.

Tesla поевтиня с 12% (до 58,3 млрд. долара), в резултат на което от девето място през 2023 г. тя падна директно на 18-то място в класацията.

Най-бърз ръст на стойността демонстрира марката Nvidia, която се изкачи на 30-то място от 117-то година по-рано (ръст от 163% до 44,5 млрд. долара), благодарение на повишения интерес към разработки, базирани на изкуствен интелект.

В топ 500 са включени 201 американски марки, като на тях се пада повече от половината от общата стойност, се казва в доклада. Освен марките от САЩ и Китай, в топ 30 влизат само шест компании: Samsung, Deutsche Telekom, Mercedes-Benz, Toyota, Shell и Allianz.

Осмото годишно проучване на Brand Finance съдържа данни за повече от 6000 марки от 41 държави и 31 индустриални сектора. В проучването са участвали над 150 000 респонденти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Бившата номер едно в световния тенис Мария Шарапова продава къщата си в САЩ за 25 милиона долара
Времето: Топло със силен вятър от запад-северозапад