Apple стана най-скъпата марка в света, Amazon се срина до четвърто място

Apple стана най-скъпата марка в света, Amazon се срина до четвърто място

Apple стана най-скъпата марка в света, докато Amazon, която миналата година заемаше лидерската позиция, падна на четвърто място. Това показват резултатите от годишното проучване Brand Finance Global 500.

Стойността на марката Apple се е повишила със 74% до 516,6 млрд. долара през годината, докато тази на Amazon е нараснала само с 3,2% до 308,9 млрд. долара.

Майкрософт се изкачи от четвърто на второ място в класацията, като отбеляза ръст от почти 78 % (до 340,4 млрд. долара). Същевременно Google остана на трето място (+18,5 % до 333,4 млрд. долара).

С голяма разлика следват Samsung и Walmart, които са си разменили местата в сравнение с миналата година. Стойността на първата марка е намаляла с 0,3 % до 99,4 млрд. долара, а на втората - с 15 % до 96,8 млрд. долара.

TikTok (+28%, до 84,2 млрд. долара) се изкачи от десета на седма позиция, Facebook - от четиринадесета на осма (+28%, до 75,7 млрд. долара), а Deutsche Telekom (+16,5%, до 73,3 млрд. долара) от единадесета на девета. Те изтласкаха китайската банка ICBC (+3,3%, до 71,8 млрд. долара) на десето място от седмо година по-рано и Verizon (+6,4%, до 71,75 млрд. долара) на единадесето място от осмо.

Deutsche Telekom се превърна в най-скъпата телекомуникационна марка в света, изпреварвайки Verizon. Тя също така е на първо място сред всички европейски марки.

Tesla поевтиня с 12% (до 58,3 млрд. долара), в резултат на което от девето място през 2023 г. тя падна директно на 18-то място в класацията.

Най-бърз ръст на стойността демонстрира марката Nvidia, която се изкачи на 30-то място от 117-то година по-рано (ръст от 163% до 44,5 млрд. долара), благодарение на повишения интерес към разработки, базирани на изкуствен интелект.

В топ 500 са включени 201 американски марки, като на тях се пада повече от половината от общата стойност, се казва в доклада. Освен марките от САЩ и Китай, в топ 30 влизат само шест компании: Samsung, Deutsche Telekom, Mercedes-Benz, Toyota, Shell и Allianz.

Осмото годишно проучване на Brand Finance съдържа данни за повече от 6000 марки от 41 държави и 31 индустриални сектора. В проучването са участвали над 150 000 респонденти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ