BILLA България продължава да расте и навлиза в онлайн търговията

BILLA България продължава да расте и навлиза в онлайн търговията

BILLA България продължава да расте и навлиза в онлайн търговията

Експанзия, модернизация и навлизане в онлайн търговията са трите ключа към продължаващо разрастване и през тази година на лидера в ритейла по брой магазини у нас - BILLA България.

Резултатите на компанията са във възходящ тренд от миналата година, който продължава и през първото тримесечие на 2023 г., за което отчита  по-добри резултати в сравнение със същия период на миналата година с ръст на оборота от 21.6%. При оборота на база един и същ брой филиали, отчетеният ръст е 17.9%.

Позитивната тенденция се запазва и при броя клиенти, като компанията регистрира ръст от 12,7% за първото тримесечие. Привличането на повече клиенти започва обаче още през сложната 2022-ра, белязана от постоянния танц на инфлацията и цените нагоре.

Миналата година си поставихме за цел да се отворим към всички клиенти, а не само към сегментирани групи с по-високи доходи. Преразгледахме ценовите политики, възможностите за поддържане на добър микс от промоции и в резултат увеличихме пазарния си дял с над 1 процент в стойност, а прирастът на клиенти се оказа 17,4%, сподели главният изпълнителен директор на BILLA България Вигинтас Шапокас на специално събитие за медии днес.

До голяма степен увеличаването на клиентите се дължи на отливd им от малките квартални магазини, които нямат възможността да задържат ръста на инфлацията както големите вериги, обясни той в отговор на въпрос на „Мениджър нюз“. Средно за миналата година BILLA България е успяла да задържи този ръст в рамките на 4% - това е разликата между средногодишната инфлация, калкулирана в цените, които веригата плаща към доставчиците (малко над 19%) и крайните цени за купувача в магазините на BILLА (15%).

Лошото обаче е отминало, смятат все повече потребители, според проучване от януари т.г. Според един от показателите в него нараства делът на потребителите, които очакват финансовото им състояние да се подобри в следващите месеци като едновременно с това намалява делът на тези, които очакват то да се влоши.

Какво още искат потребителите?   

Промоции, промоции и още промоции – това е трендът в момента, отново по данни от проучването на потребителските нагласи от края на януари тази година. Над 45% от стойността в потребителската кошница в момента се формира от промоционални артикули, а купувачите все по-често се възползват от програми за лоялност и купуват повече продукти с намаления и кратък срок на годност, обясни Шапокас.

Те са най-склонни да се лишат от второстепенни храни като сладкиши и снаксове, но и от маркови продукти. Най-много държат обаче на месото и продуктите местно производство. „В това отношение българите са много големи патриоти, бил съм на много пазари, но никъде другаде не съм виждал такава привързаност към местните продукти както в България“, сподели още главният изпълнителен директор на BILLA България.

Затова, компанията запазва като  приоритет да продължи да предлага на клиентите си достъп до качествени продукти на ниски цени. Всяка седмица в магазините на Билла се предлагат над 1500 промоционални артикула. Ритейлърът инвестира в ключови продуктови категории като основни храни, месо и колбаси, плодове и зеленчуци и др. като по този начин поема част от инфлационната тежест върху потребителите, задържайки ръста на инфлацията, въпреки че доставните цени продължават да растат.

Търговската верига подкрепя активно и българските производители, като 85% от асортимента се доставя от български фирми - над 700 на брой.

Значително разширяване на асортимента от нехранителни стоки също е в плановете за по-добър отговор на клиентското търсене. Промяната е продиктувана от нагласите и очакванията на клиентите, които през последната година все по-често търсят в магазините на веригата разнообразни стоки за дома, градината, автомобила, спорт и хоби, както и куxненски принадлежности и компактни eлeĸтpoypeди. По тази причина веригата ще започне да предлага от тази година висококачествени германски стоки на достъпни цени.  

Още по-удобно пазаруване за всеки е и най-новият проект – навлизане и в онлайн търговията в партньорствос компанията Glovo. В онлайн канала си за продажба, веригата предлага над 4000 артикула. Сред предимствата на услугата са бързата доставка за по-малко от час, безплатните торбички и възможността клиентите да използват програмата за лоялност BILLA Card, както и да се възползват от атрактивните оферти в седмичните брошури на BILLA. Онлайн продажби и доставки вече са започнали 8 магазина в София, които покриват всички райони на столицата, като планът е поетапно навлизане и в останалите големи градове в следващите 12 месеца.

Експанзия и нови посоки

149 на брой са вече магазините на BILLA у нас, като заедно с това постижение върви и първият рекорден оборот от над 1 млрд.лв., отбелязан през октомври миналата година след 22 години бизнес присъствие у нас и 400 млн. лв. инвестиции. Инвестицията в експанзия и реновация, предвидена за тази година, е в размер на 53 млн. лв. BILLA България планира да реновира 14 свои търговски обекта и да открие 12 нови магазина. Сред новите локации ще бъдат Созопол, Троян и Чирпан, както и Граф Игнатиево, където експериментално ще бъде отворен обект на оживен път. При изпълнение на плана за експанзия, към вече съществуващите над 4500 работни места, ще бъдат разкрити още над 250. Компанията разработва и концепция за по-малки обекти под марката „Билла Днес“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ