„Боинг“ търси пробив и поръчки от китайския пазар на самолети

„Боинг“ търси пробив и поръчки от китайския пазар на самолети

„Боинг“ тъси път към огромния китайски пазар на самолети. Това стана ясно след срещата на Генералният директор на Департамента за Северна Америка и Океания във китайското Външно министерство Ян Тао и Шери Карбари, президент на „Боинг Китай“ по искане на последния, съобщи радио Китай.

В началото на февруари главният изпълнителен директор на компанията Дейв Калхун коментира бъдещото увеличение в производството на теснофюзелажни самолети и изрази надежди, че планираното посещение в Китай на американския държавен секретар Антъни Блинкън „в крайна сметка ще доведе до стабилни поръчки за самолети“, съобщи „Ройтерс“, цитирана от радиото. Посещението на Блинкън обаче все още не се е случило, а двустранното напрежение ескалира поради свалянето на китайския балон за наблюдение над САЩ.

Китай е един от най-големите авиационни пазари в света и в прогноза на „Боинг“ от октомври 2022 г. се посочва, че флотът на китайската гражданска авиация ще нарасне с повече от два пъти през следващите 20 години, което представлява потенциални поръчки за 8485 нови самолета на стойност 1,5 трилиона долара.

Според „Ройтерс“, макар „Боинг“ да отчете значително увеличение на поръчките и доставките на самолети през 2022 г., тя все още изостава зад европейския си конкурент „Еърбъс“ за четвърта поредна година. В момента „Еърбъс“ изпреварва с над 10 пъти „Боинг“ на китайския пазар.

По време на разговора им Ян Тао е изразил надежда, че „Боинг“ ще продължи да се развива и расте заедно с китайския пазар и ще играе ролята на мост между двете страни. Той също така е посочил, че неговият департамент е готов да предоставя необходимата помощ на американски компании, включително „Боинг“, за улесняване на обмена и сътрудничеството с Китай.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ