Годишният приход на гиганта Tencent спада за първи път след икономическото забавяне в Китай

Годишният приход на гиганта Tencent спада за първи път след икономическото забавяне в Китай

Tencent Holdings отчете спад на годишните приходи за първи път след икономическото забавяне на Китай поради пандемията и дългосрочните регулаторни репресии, предава Ройтерс

Най-голямата компания за видеоигри в света и операторът на платформата за съобщения WeChat отчете приходи от 554,55 милиарда юана (81 милиарда долара) за 2022 г., което е спад от 1% спрямо година по-рано. Приходите й за четвъртото тримесечие, приключило през декември, са нараснали с 1% спрямо година по-рано до 144,95 милиарда юана, спрямо консенсусната оценка за около 144 милиарда юана. 

Печалбата на Tencent, отнасяща се към притежателите на акции, спадна с 16% до 188,24 милиарда юана за годината, спрямо консенсусна оценка от 114,19 милиарда юана. 

Резултатите идват на фона на несигурна бизнес перспектива на най-големия пазар на игри в света след две години репресии, но участниците в сектора са предпазливи оптимисти за възстановяването, тъй като регулаторите започнаха да предоставят лицензи за пускане от края на миналата година след месеци на замразяване. За разлика от повечето други държави, видеоигрите се нуждаят от одобрение от регулаторите преди пускане в Китай, уточняват от Ройтерс. 

Вътрешните приходи от игри на Tencent са паднали с 6% до 27,9 милиарда юана през четвъртото тримесечие, докато приходите от международни игри са нараснали с 5% до 13,9 милиарда юана. 

Приходите на Tencent от онлайн реклами се повишиха с 15% до 24,7 милиарда юана, тъй като марките увеличиха разходите на фона на възстановяване. 

Приходите от финтех и бизнес услуги се понижиха с 1% през тримесечието до 47,2 милиарда юана, въпреки че Tencent продължава да се разширява в двете области. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ