HTC разчита на отворен AI за тласък в продажбите на смарт очила

HTC разчита на отворен AI за тласък в продажбите на смарт очила

Тайванската HTC залага, че стратегията ѝ за отворена платформа ще ѝ помогне да увеличи пазарния си дял във бързо растящата индустрия на умните (смарт) очила, тъй като новият ѝ модел AI‑очила позволява на потребителите да избират кой модел изкуствен интелект да използват, съобщава агенция Ройтерс.

„AI се развива много бързо, а разработчиците на големи езикови модели са въвлечени в надпревара, която изисква огромни ресурси“, казва Чарлс Хуан, старши вицепрезидент по глобалните продажби и маркетинг в HTC пред агенцията.

„Искаме да използваме силните страни на различните платформи, вместо да градим затворена екосистема.“ Смарт очилата VIVE Eagle поддържат множество AI платформи, включително Gemini на Google и моделите на OpenAI, което позволява на потребителите да се възползват от подобренията в различните модели, обяснява Хуан.

За сравнение, умните очила на Meta работят с Meta AI, докато китайските модели на марки като Xiaomi и Alibaba разчитат на местно разработени AI системи.

HTC представи модела VIVE, на цена от 3 988 хонконгски долара (512 щатски долара), по-рано този месец в Хонконг. Компанията планира да разшири продажбите в Япония и Югоизточна Азия през първото тримесечие на следващата година, а в Европа и САЩ — по-късно през 2026 г.

Хуан обясни, че стратегията „първо Азия“ отразява регионалните особености в дизайна, като отбеляза, че много смарт очила на пазара са създадени за „западна форма“, която може да не е удобна за азиатските потребители.

На въпрос дали пускането в Хонконг е стъпка към навлизане в Китай, Хуан посочи, че китайският пазар е по-сложен, тъй като чуждестранните AI услуги са ограничени, а местните регулации за данни изискват самостоятелни сървъри в страната.

„С всички тези изисквания трябва да действаме предпазливо и ще ни трябва време, за да се подготвим“, каза той.

Глобалните доставки на умни очила са скочили със 110% през първата половина на тази година, като Meta държи 73% от пазара, сочат данни на изследователската фирма Counterpoint.

„Умните“ Ray‑Ban и Oakley на Meta и партньора ѝ EssilorLuxottica, които дебютираха през 2023 г., привлякоха вниманието на технологичния свят с възможността да приемат обаждания, да снимат и да възпроизвеждат музика.

Анализаторите обаче предупреждават, че поверителността може да се превърне в нарастващ проблем. Meta — собственик на Facebook, Instagram и WhatsApp — използва потребителски данни, за да захранва AI инструментите си, което поражда внимателно наблюдение върху практиките ѝ за обработка на данни.

Хуан добави, че потребителските данни не се използват за обучение на AI моделите на HTC и че поверителността и сигурността на данните са ключови отличителни предимства спрямо конкурентите.

Пускането на умните очила VIVE AI бележи нов тласък в потребителския хардуер за HTC, след като по-рано тази година компанията продаде част от подразделението си за XR слушалки и очила на Google за 250 милиона долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 22 до 28 декември
Румен Радев: Хората, които се представят за организатори на моя партия, са измамници
Руски високопоставен генерал бе убит в Москва с взривно устройство под автомобила му
Ход срещу премиера: Британски министър призова за присъединяване към митническия съюз на ЕС
На днешната дата, 22 декември. Имен ден празнуват Анастас и Анастасия
Коледните продажби на дребно в Германия са разочароващи до момента
Кипърският президент ще участва утре в срещата на върха Кипър – Гърция – Израел в Йерусалим
Западното разузнаване подозира, че Русия разработва ново оръжие, насочено към сателитите Starlink