Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|HTC разчита на отворен AI за тласък в продажбите на смарт очила
Тайванската HTC залага, че стратегията ѝ за отворена платформа ще ѝ помогне да увеличи пазарния си дял във бързо растящата индустрия на умните (смарт) очила, тъй като новият ѝ модел AI‑очила позволява на потребителите да избират кой модел изкуствен интелект да използват, съобщава агенция Ройтерс.
„AI се развива много бързо, а разработчиците на големи езикови модели са въвлечени в надпревара, която изисква огромни ресурси“, казва Чарлс Хуан, старши вицепрезидент по глобалните продажби и маркетинг в HTC пред агенцията.
„Искаме да използваме силните страни на различните платформи, вместо да градим затворена екосистема.“ Смарт очилата VIVE Eagle поддържат множество AI платформи, включително Gemini на Google и моделите на OpenAI, което позволява на потребителите да се възползват от подобренията в различните модели, обяснява Хуан.
За сравнение, умните очила на Meta работят с Meta AI, докато китайските модели на марки като Xiaomi и Alibaba разчитат на местно разработени AI системи.
HTC представи модела VIVE, на цена от 3 988 хонконгски долара (512 щатски долара), по-рано този месец в Хонконг. Компанията планира да разшири продажбите в Япония и Югоизточна Азия през първото тримесечие на следващата година, а в Европа и САЩ — по-късно през 2026 г.
Хуан обясни, че стратегията „първо Азия“ отразява регионалните особености в дизайна, като отбеляза, че много смарт очила на пазара са създадени за „западна форма“, която може да не е удобна за азиатските потребители.
На въпрос дали пускането в Хонконг е стъпка към навлизане в Китай, Хуан посочи, че китайският пазар е по-сложен, тъй като чуждестранните AI услуги са ограничени, а местните регулации за данни изискват самостоятелни сървъри в страната.
„С всички тези изисквания трябва да действаме предпазливо и ще ни трябва време, за да се подготвим“, каза той.
Глобалните доставки на умни очила са скочили със 110% през първата половина на тази година, като Meta държи 73% от пазара, сочат данни на изследователската фирма Counterpoint.
„Умните“ Ray‑Ban и Oakley на Meta и партньора ѝ EssilorLuxottica, които дебютираха през 2023 г., привлякоха вниманието на технологичния свят с възможността да приемат обаждания, да снимат и да възпроизвеждат музика.
Анализаторите обаче предупреждават, че поверителността може да се превърне в нарастващ проблем. Meta — собственик на Facebook, Instagram и WhatsApp — използва потребителски данни, за да захранва AI инструментите си, което поражда внимателно наблюдение върху практиките ѝ за обработка на данни.
Хуан добави, че потребителските данни не се използват за обучение на AI моделите на HTC и че поверителността и сигурността на данните са ключови отличителни предимства спрямо конкурентите.
Пускането на умните очила VIVE AI бележи нов тласък в потребителския хардуер за HTC, след като по-рано тази година компанията продаде част от подразделението си за XR слушалки и очила на Google за 250 милиона долара.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.