Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|IKEA придобива американската логистична технологична компания Locus

IKEA е придобила американската фирма за логистични технологии Locus, като целта на сделката е мебелният гигант да направи доставките до клиенти много по-бързи и по-гъвкави, докато инвестира в разширяване на онлайн продажбите, пише Ройтерс.
Сделката е част от инвестиционна програма на стойност 2,2 милиарда долара, водена от Ingka Group, най-големият франчайзополучател на IKEA в САЩ, където се конкурира с Wayfair и Walmart и се бори с по-високи мита върху вноса, които пък значително увеличават разходите.
IKEA отказа да разкрие стойността на сделката. Locus беше оценена на 300 милиона долара в последния кръг на финансиране през 2021 г., според доклади по това време. IKEA заяви, че придобиването на Locus ще опрости логистиката ѝ и ще намали разходите за доставка с приблизително 100 милиона евро (117,41 милиона долара) годишно в световен мащаб.
Locus използва изкуствен интелект, за да групира поръчки и да прогнозира по-кратки маршрути, които минимизират времето, което превозните средства за доставки прекарват в трафика – процес на планиране, който в момента се извършва ръчно от служители на IKEA. Това сподели в интервю за Ройтерс Параг Парекх, главен дигитален директор на Ingka Group.
"Locus ще позволи на IKEA също така да предложи на потребителите повече времеви интервали и опции за доставка, както и да дава актуална информация за това къде се намира техният пакет, както и да гарантира по-бърза доставяне", добави Парекх. Вероятно технологията ще бъде пилотно тествана в САЩ и Великобритания, преди да се използва в световен мащаб.
„Скоростта е един от аспектите, но по-важното за нас ще бъде гъвкавостта, възможността за проследяване... и по-важното е, че чрез всичко това ще се помогне за по-добро клиентско изживяване“, каза той.
Сред акционерите на Locus бяха сингапурския суверенен фонд GIC и частните инвестиционни компании Alpha Wave, Tiger Global и Qualcomm Ventures преди придобиването на акциите от Ingka Investments, инвестиционното звено на търговеца на дребно.
Съгласно сделката Locus ще работи независимо и ще продължи да работи с клиенти извън IKEA.
Известна най-вече с яркосините си големи магазини в предградията, представящи дивани, легла и библиотеки в лабиринтен дизайн, IKEA премести фокуса си към онлайн бизнса си през последните пет години и инвестира в по-малки магазини в центъра на градовете, тъй като се насочва към по-млади и по-градски купувачи.
Онлайн продажбите представляват 28% от общите продажби на дребно на IKEA през финансовата 2024 година, в сравнение с 11% през 2019 г. Придобиването идва само седмица след като Ingka Investments купи сграда в Манхатън за 213 милиона долара, продължавайки разширяването си в САЩ, въпреки че президентът Доналд Тръмп наложи по-високи мита върху вноса на мебели.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.