Иновациите са това, което ни отличава

Иновациите са това, което ни отличава

Иновациите са това, което ни отличава

В „KBC Груп“ има над 100 учени, занимаващи се с данни, които работят в международен план и предоставят ноу-хау на дъщерните дружества, посочва Татяна Иванова, иновационен лидер на „KBC България“. Тя започва кариерата си преди 20 години в „Сосиете Женерал“ и досега е изградила богата международна кариера, заемайки ръководни позиции в различни подразделения на групата, сред които директор „Банкиране на дребно“ в Република Македония, директор „Насърчаване на продажбите“ в Русия, маркетинг мениджър в централата в Париж, директор „Маркетинг и дигитално банкиране“ в Сосиете Женерал Експресбанк, България. Присъединява се към ОББ в началото на ноември 2018 г. като директор на Дирекция „Банкиране на дребно и дигитални продажби“ в ОББ. В началото на 2020 г. е назначена на позицията член на Управителния съвет и изпълнителен директор „Маркетинг и дистрибуция – Банкиране на дребно“ в ОББ. През ноември 2022 г. е избрана за изпълнителен директор „Дигитализация, данни и операции на ОББ“, а през април 2023 г. поема ролята на иновационен лидер на „KBC Груп България“. Има магистърска степен по бизнес администрация от HEC – Париж.

- Имате впечатляващ опит в сферата на банкирането, а от април 2023 г. сте иновационен лидер на „KBC Груп България“. Какво означава за вас тази позиция?

- Да си иновационен лидер за мен означава да насърчаваш генерирането на нови идеи сред служителите, да предизвикваш организацията да мисли в дългосрочна перспектива и да допринасяш тя да се променя в унисон с все по-нарастващите изисквания на клиентите. Внедряването на иновативни продукти е резултат от екипна работа, а аз имам привилегията да работя с прекрасни, вдъхновени и мотивирани професионалисти, които не просто създават иновации, но и съумяват бързо да ги превърнат в част от нашия ежедневен бизнес. Именно иновациите са това, което ни отличава и ни прави предпочитан работодател. Иновационният лидер в „KBC Груп“ е посланик на своята страна в областта на иновациите. Аз съм част от международна общност, която включва иновационни лидери от всички банки на KBC в Белгия, Чехия, Унгария и Словакия. Заедно обсъждаме тенденциите в развитието на иновативни технологии и намираме тяхното конкретно приложение в разработката на нови банково-застрахователни продукти и услуги. В нашия корпоративен жаргон съществува понятието smart copy – умението да копираш умно, бързо и ефективно иновативни решения от останалите страни и да ги адаптираш към локалния пазар. В „КВС България“ има много успешни примери за smart copy инициативи. Последният пример е изцяло обновеният дизайн на мобилното приложение ОББ Мобайл. Дизайнът е заимстван от белгийското приложение KBC Mobile, което през 2023 г. беше обявено за най-доброто приложение за мобилно банкиране в Белгия и едно от трите най-добри в света според проучване на независимата международна изследователска агенция Sia Partners. Визуалната трансформация е пряко вдъхновена от KBC Mobile, но и адаптирана спрямо очакванията на местните потребители на база проведени фокус групи с реални клиенти.

- Как иновациите трансформират „KBC Груп“ и банково-застрахователния сектор в България?

- През последните 3 години инвестираме в изкуствения интелект и използването на големи данни. В „KBC Груп“ има над 100 учени, занимаващи се с данни, които работят в международен план и предоставят ноу-хау на дъщерните дружества извън Белгия. Пример за собствена разработка на белгийската „KBC Груп“ е персоналният дигитален асистент Кейт (съкратено от KBC ASSISTANT TO EASE), която от година и половина е налична в ОББ Мобайл. Кейт е конкретен пример за начина, по който ние в ОББ използваме изкуствения интелект и трансформираме банково-застрахователния модел в България. Разработена е чрез най-съвременни AI технологии и предоставя 24/7 персонализирано обслужване в дигитална среда чрез постоянно самообучаващ се изкуствен интелект и използване на данни. За осъществяване на проекта са използвани последни разработки на водещи технологични гиганти като Amazon (AWS), Microsoft (Azure) и др. Тази мощна технология улеснява нашите клиенти и служители и им помага да спестят време и усилия. Изчислили сме, че на база на над 1 млн. проведени разговори с клиенти и при 57% автономност (способност да разбира и отговаря самостоятелно на клиентски въпроси) Кейт е освободила 46 400 работни часа на служителите в офисите и контактния център от рутинни запитвания и операции. По този начин освобождаваме време и ресурс на нашите служители в клоновете за повече стойностни контакти с клиентите, които изграждат доверие и лоялност към банката.

- Кои са топ проектите ви в сферата на иновациите през 2023 г.?

- Независимо че сме в процес на интеграция на бившата Райфайзенбанк, продължаваме да разработваме нови дигитални услуги. Като част от интегрирания банково-застрахователен модел на KBC нашата стратегия е да предлагаме пълния спектър финансови услуги на дъщерните дружества в нашето мобилно приложение. Отскоро клиентите на ОББ Пенсионно осигуряване имат достъп до техните партиди чрез ОББ Мобайл. Независимо дали са клиенти на банката или не, ако свалят апликацията, могат да получават справка за натрупаната сума по техния универсален или доброволен пенсионен фонд и осигурителни данни, без да се налага да чакат годишното си извлечение. Друга нова функционалност е предлагането на застраховка „Живот“ към потребителски кредит. Самият потребителски кредит се предлага дигитално от година и половина, като може автоматично във всяко време да се кандидатства за него, да се получи отговор до 10 минути и до 30 минути да се усвои без участие на банков служител. Новостта тук е, че кредитополучателят може да се застрахова за срока на кредита и при неблагоприятен случай застрахователят ще покрие остатъка от главницата по кредита. До края на тази година предстои да пуснем и бързи плащания директно към мобилен номер, по-известни като Blink P2P плащания. Друг важен проект е онлайн регистрацията на бизнес клиенти, която се случва изцяло дигитално и без посещение на банков офис чрез т.нар. дигитален онбординг.

- Какво още можем да очакваме от „КВС Груп“ в България през следващата година?

- Нашата амбиция е да превърнем ОББ Мобайл в „лайфстайл“ приложение, което добавя стойност в ежедневието на клиентите и ги улеснява в различни ситуации отвъд банкирането. Затова можете да очаквате нови дигитални услуги, които се вписват в контекста на мобилност, ESG и по-добро управление на личните финанси, всичко това гарнирано с Кейт. Нека останалото да бъде изненада.

Автор: Алек Вучков. Материалът е публикуван в бр.11/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ