iPhone печели пазарен дял в Индия, тъй като търсенето на модела Pro се увеличава

iPhone печели пазарен дял в Индия, тъй като търсенето на модела Pro се увеличава

iPhone печели пазарен дял в Индия, тъй като търсенето на модела Pro се увеличава

Очаква се Apple да спечели по-голям дял от продажбите на смартфони в Индия, като моделите от висок клас iPhone 15 Pro и Pro Max ще съставляват по-голям дял от доставките ѝ.

Според данни на пазарния изследовател Counterpoint, споделени ексклузивно с Ройтерс, от юли до декември компанията ще реализира 7% от всички продажби на смартфони в страната, в сравнение с 5% през първата половина на 2023 г.

Технологичният гигант посочва Индия като следващия си голям двигател на растежа на фона на спадащите продажби на своето водещо устройство. Доставчиците му също увеличават производствените си операции в региона на фона на отслабващото търсене и регулаторния натиск в Китай.

Времето за изчакване в Индия за най-новите модели 15 Pro и Pro Max на Apple, които ще бъдат пуснати в продажба в петък, се удължава до края на октомври, което отразява тенденциите, наблюдавани в Китай и САЩ.

Според изчисленията на Counterpoint моделите ще съставляват 25% от общите доставки на iPhone 15 в Индия през четвъртото тримесечие, което е с 4% повече от доставките на моделите от горния клас от предишното поколение година по-рано.

"Пазарът на премиум смартфони в Индия се изкачи изключително много от 0,8% от общия пазар през 2019 г. до 6,1% през първата половина на 2023 г. и това до голяма степен се дължи на успеха на Apple", казва Набила Попал, директор проучвания във фирмата за пазарни проучвания IDC.

Apple е най-големият играч в сегмента на смартфоните на цена над 800 USD в Индия, с дял от 67% през първата половина на годината, сочат данни на IDC. На Samsung се падат 31% от сегмента.

По-рано тази година Apple откри два водещи магазина в страната, а през август главният изпълнителен директор Тим Кук заяви, че компанията е постигнала "рекордни" приходи в Индия през юнското тримесечие.
Все пак Apple трябва да извърви дълъг път, преди страната да достигне продажбите, които се наблюдават на големите пазари на компанията.

В бележка от по-рано този месец Morgan Stanley изчисли, че приходите на Apple от Индия са около половината от тези в Китай.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ