Иск от клиенти за 4,15 млрд. долара надвисна над най-големите мобилни оператори във Великобритания

Иск от клиенти за 4,15 млрд. долара надвисна над най-големите мобилни оператори във Великобритания

Иск от клиенти за 4,15 млрд. долара надвисна над най-големите мобилни оператори във Великобритания

Клиентите на четирите най-големи мобилни оператора във Великобритания заведоха срещу тях иск за обезщетение в размер на 4,15 милиарда долара. Причината е налагането на „глоба за лоялност" на компаниите на 5 милиона потребители в продължение на 16 години. Това съобщи Financial Times.

Чрез Апелативния съд по въпросите на конкуренцията искът е за глоби от 1,5 милиарда долара срещу Vodafone, 1,39 милиарда долара срещу EE, 638 милиона долара срещу Three и 322 милиона долара срещу O2. По оценка на юристите от компанията Charles Lyndon, ако искът бъде успешен, всеки от потребителите ще може да получи до $2 293 като компенсация. „Твърде дълго тези компании за мобилни телефони са използвали своето господство, за да измамят клиентите си, като начисляват глоби за лоялност“, каза защитникът на правата на потребителите Джъстин Гутман.

Говорител на Vodafone каза, че все още не разполагат с информация, за да може юридическият им екип да предприеме по-нататъшни действия. EE и Three категорично не са съгласни с делото. От O2 казаха, че все още не са обсъждали този въпрос със своите адвокати.  През 2018 г. Службата за конкуренция и пазари на Обединеното кралство съобщи, че практиката на глоби за лоялност е несправедлива и трябва да бъде спряна. В доклада за 2020 г. регулаторът отбеляза значителен напредък в разрешаването на този проблем.

Наказанието за лоялност е вид ценова дискриминация, при коятоа дългогодишните криенти плащат за услугите повече, отколкото новите. Подобна практика се използва широко в застрахователната и телекомуникационната индустрия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ