Какво стои зад успеха на българската компания Евромастер?

Какво стои зад успеха на българската компания Евромастер?

Какво стои зад успеха на българската компания Евромастер?

Тази година бългaрската компания „Евромастер Импорт Експорт“, която е в сектора с майсторски инструменти и техника, отбелязва 30 години на пазара. През последните 5 години екипът се радва на бърз растеж на продажбите от 50% и достигане на годишен оборот от 65 млн. лв. С поглед към все повече иновации и разрастване на бизнеса в съседни страни, Евромастер налага през последните 30 години над 10 собствени марки с портфолио от 6000 продукти, а в екипа на компанията работят 290 служители, от които над 60 в чужбина. За пътя на успешното бизнес дълголетие разказват основателите на компанията, братята Баша   

- Как решихте да създадете собствена марка продукти и коя беше първата от тях?

Лино Баша - съдружник: Имаме над 10 собствени бранда на Евромастер, които са създадени с идеята да отговарят на търсенето и нуждите на потребителите. Марките ни са на 21 години, а компанията - на цели 30. Стартирахме в далечната 1992 г. като малка семейна компания. Насочихме се към пазара на любителските инструменти, тъй като преценихме, че има сериозна липса на съвременни и качествени стоки в сектора на електро-  и ръчните инструменти. През 2000 г. решихме да създадем първата собствена марка: Българската марка майсторски инструменти Raider, а една година по-късно и Topmaster Professional.

- Каква беше стратегията ви за експанзия на българския пазар?

Мохамад Баша- съдружник: Компанията е създадена в бурните години на България – далечната 1992 г. След няколко години на пазара, в един момент осъзнахме, че можем да заложим на популярния в световен мащаб модел на изнесено производство, вместо да бъдем само представители на конкретни търговски марки. Така създадохме първите собствени марки инструменти през 2000 година. После решихме да инвестираме в голяма логистична база, защото бизнеса започна да се разраства бързо, а през 2007 г. открихме и собствена фирма в Румъния. За да управляваш добре складови наличности и да мислиш за разширение, ти трябват както добри търговски партньори, така и добра логистика и ние инвестирахме във внедряването на стандартите на ISO 9001 за качество и ERP система за над 1 млн. лв. Сега през 2022 г. откриваме нова логистична база в Румъния в индустриалния парк Калан, с обща площ от над 5000 кв.м, което значително  ще увеличи капацитета за съхранение на стоки и доброто управление на доставките за широката гама продукти на Евромастер. Инвестирането обратно в бизнеса, в иновации и технологии, спомага за разширяването на дейността.

Като стратегия, ще продължим и занапред да отделяме инвестиции за нови логистични бази, да отговаряме на нуждите на пазара чрез R&D екипа ни, като обогатяваме портфолиото си, което вече достига 6000 продукта.

- На какво се дължи 30-годишният успех на Евромастер?

Лино Баша: Продуктът! Съсредоточени сме върху създаването на продукти, които отговарят на търсенето на потребителя. Развойната дейност и иновациите са ключът на успеха на Евромастер. Обръщаме внимание на всеки един детайл. Нашите крайни клиенти са много различни - от доктори и градинари, до лекари и учители – всеки има инструменти у дома. В същото време работим и с професионалисти - майстори и строители, които искат все повече от нас. Когато създаваме продукт, той трябва да отговаря на техните изисквания. Трябва да доставяме иновативни и модерни решения. Затова влязохме в света на батерията. Така например създадохме серията R20 System под бранда Raider и към момента над 100 продукта работят с една и съща батерия. Това е изключително удобно по време на работа. Една батерия, много възможности.

Нашите инструменти определено участват във всеки аспект в изграждането на новата България. Рядко може да се намери майстор, който да не работи с наши инструменти.

- Какъв е екипът, който стои зад Евромастер и как се справяте с мотивацията и ангажираността?

Мохамад Баша: Ние инвестираме обратно в екипа си, както и в поддържането на добри отношения с партньорите ни. Към момента екипът общо наброява 290 служители, които заемат различни позиции в отделите на фирмата. Немалка част от тях – повече от 50 души - са дългогодишни служители и работят над 10 години в компанията. Подкрепяме мотивираните кадри с възможност за професионално развитие и растеж. Работим със социални програми, с които да поддържаме персонала, да развиваме уменията на хората, което подпомага развитието на фирмата особено във времената, в които живеем. По време на пандемията през 2020 г., както и до момента, правим всичко възможно да осигурим условия, в които да се грижим и да пазим здравето на нашия персонал, което е от изключителна важност. Евромастер работи така, че служителите да чувстват постоянната грижа на компанията за тях.

През юни 2022 г. направихме голяма двудневна конференция и гала вечеря, на която събрахме над 330 гости – служители и търговски партньори. За нас беше голям емоционален заряд, да ги видим всички заедно и да споделим 30-годишния успех на компанията. Голямата изненада за всички гости, бе триметровия робот като от фантастичния филм „Трансформърс“, изграден от самите служители с продукти на компанията, което показва техния ентусиазъм и креативен подход и вдъхнови присъстващите и нас, съдружниците. Заедно можем повече.

- В днешно време бизнесът има силен социален принос.  Подкрепя ли „Евромастер Импорт Експорт“ различни каузи и припознават ли се служителите с тях?

Ахмад Баша – съдружник: Другото лице на нашия бизнес, на нашата работа, е да бъдем социално отговорни, въпреки че избягваме да го афишираме. Ние се включваме във всякакви инициативи, културни дейности, хуманитарните акции на Червения кръст, в подкрепата на Софийския университет. Още когато започна пандемията направихме едно голямо дарение на ВМА. Участвали сме в изграждането на много детски площадки, както и в ремонта на детските градини. Подкрепяме „Съюза на глухонемите в България“, различни спортни федерации и мероприятия и участваме в инициативата „Да почистим България за един ден“. Подпомагали сме заснемането на филмови продукции и много други. Част от инициативите идват от предложения на самите служители, а те активно се включват в тях. При нас всичко се обсъжда в разширен състав. Това говори и за нашето отношение към мнението на екипа във вземането на значими решения за бизнеса и корпоративната ни политика. 

- Важно ли е следпродажбеното обслужване като част от стратегията на всеки бизнес за успеха на компанията?

Талеб Баша – съдружник: Вярваме, че качественото следпродажбено обслужване е част от стратегията за изграждане на лоялни клиенти и високо доверие към марката. С разширяването и модернизирането на централния ни сервиз още през 2014 г. инвестирахме над 600 хил. лв. Процентът на рекламации е изключително нисък, но броят продадени машини расте ежегодно, има и сезонни пикове и затова трябва да се мисли за качествено обслужване на клиентите. Raider е сред предпочитаните марки електроинструменти с годишни продажби на над 600 хил. машини.

Високото ниво на обслужване е процес, който не търпи застой, изисква непрекъснати инвестиции, развитие и иновации. 

Преди закона да задължи търговците да приемат директни рекламации, съществуваше необходимост от изграждането на голяма сервизна мрежа. В момента имаме 45 сервиза, действащи на територията на цялата страна. Откакто промениха закона и потребителите имат право да направят рекламация при търговеца, намаля нуждата от разширяване на сервизната мрежа, защото търговците изпращат уредите за ремонт директно в централен сервиз. Бъдещите ни намерения за инвестиции включват изграждане на нова съвременна сервизна база и изчистване на процеса на комуникация с партньорите ни.

Вярваме, че това е правилната стъпка за развитие, успешно доказала се в западните ни партньори. Инвестирайки в един централизиран сервизен център реално съкращаваме срока за отремонтиране, по-бързо, обслужваме рекламации и въпроси относно продуктите и градим екип от профилирани специалисти, което подобрява съществено качеството на обслужване.

- Каква е маркетинг стратегията ви, за да поддържате имиджа на вашите марки при такава силна конкуренция от международни брандове?

Лино Баша: Не спираме да сме активни! Маркетинговите ни кампании са разнообразни и постоянни. Правим промоции и игри, раздаваме подаръци, комуникираме чрез всички канали към нашата аудитория, визуално присъстваме добре и в самите търговски обекти. Стартирахме 2022 г. кампанийно с пътуващ екип из страната (така нареченото road show) със забавни продуктови демонстрации на живо, игри, колело на късмета, в които комуникирахме с нашите клиенти на локално ниво. Отделно направихме няколко игри и промоции на национално ниво „30 години Евромастер. 30 страхотни награди“. През юни проведохме събитие 30 години Евромастер, с което показахме нашата признателност към всички наши служители и партньори, което бе уважено от над 330 гости от България, Румъния, Гърция и Сърбия и други държави. Заснехме поредица от клипове под мотото „30 години Евромастер. 30 истории“, която предстои да стартира и бе много емоционален проект за нас. Напомняме за себе си постоянно.

Вижте и видео с интервюта на собственици мениджъри и партньори на компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ