Китайска фармацевтична компания се опитва да пробие на пазара в САЩ с нов медикамент за отслабване

Китайска фармацевтична компания се опитва да пробие на пазара в САЩ с нов медикамент за отслабване

Китайската Sciwind Biosciences води преговори с американска компания, заинтересована от лицензиране на експерименталното ѝ лекарство за отслабване за пациенти в САЩ. Това заяви главният изпълнителен директор на китайската фармацевтичната компания Пан Хай пред Reuters. Sciwind е биофармацевтична компания, разработваща терапии за метаболитни заболявания, включително затлъстяване и  диабет тип Б.

Пациентите с наднормено тегло, третирани с новото лекарство на Sciwind, са загубили средно от 10% до 15% от телесната си маса, което е приблизително колкото резултатите от проучването за медикамент  на Novo Nordisk, публикувано в медицинското списание The Lancet Diabetes & Endocrinology през юни, съобщава агнцията. „Надяваме се също, че ще можем успешно да лицензираме и да кандидатстваме за одобрение в САЩ“, каза  Пан Хай, като отказа да идентифицира фирмата или да разкрие обсъжданите финансови условия. Reuters е първата агенция, която съобщава за потенциалната лицензионна сделка в САЩ.

Пан заяви, че потенциалният му партньор се надява да получи одобрение за пускане на пазара в САЩ на медикамента за множество медицински състояния и ще проведе по-нататъшно клинично разработване. Той добави, че разговорите все още не са на етап обсъждане на подробен договор. Sciwind се надява, че партньорът би могъл да използва клинични данни, натрупани в Китай и Австралия, за да ускори разработката. Пан очаква, че ще са необходими поне три години, за да може американският партньор да пусне лекарството на Sciwind на пазара в Съединените щати, и заяви, че федералният регулатор в САЩ може да изисква по-обстойно проучване за различните групи пациенти.

Медикаментът се прилага като инжекция веднъж седмично. Той принадлежи към клас лекарства, които действат, като помагат за контролиране на нивата на кръвната захар и предизвикват чувство за ситост. Лекарството Wegovy на Novo и Zepbound на Eli Lilly and Co са водещи на американския пазар като медикаменти за отслабване, но относително високите им цени оставят място за нови конкуренти с по-евтини алтернативи.

Sciwind е подала заявление за продажба на медикамента в Китай.  Компанията също така води преговори за лицензиране на лекарството на партньори за други пазари, включително в Латинска Америка и Близкия изток.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял
Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
Истинската роля на имейла
Защо всяка работна среща трябва да започва точно навреме
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.