Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Budweiser ще поиска от ФИФА да й покрие щети от спряната продажба на бира на Световното
Компанията Budweiser ще поиска от ФИФА да й възстанови 47 милиона долара по спонсорския договор за доставка на бира на Световното в Катар на стойност $75 млн., пише британският в. “Сън”.
Anheuser-Busch InBev, която стои зад Budweiser и ред други марки пиво, има контракт с футболната централа до 2026 г., когато Мондиалът ще е на “нейна” територия - САЩ, Канада и Мексико. За тогава той е за $112 млн., но концернът иска от тях да бъдат приспаднати въпросните 47 млн.
На толкова в АВ InBev са изчислили щетите от решението в “11-ия час” преди откриването на Мондиала да не се продава бира и друг алкохол на стадионите, а само на точно определени места. ФИФА се беше договорила с кралското семейство на Катар и организаторите, бира да може да се търгува на стадионите, но домакините промениха мнението си в петък и притиснаха централата да изпрати градусовите напитки по-далеч от местата където се играе футбол.
Още тогава Anheuser-Busch InBev публикува изявление, между редовете на което се четеше недоволство. Сега на стадионите се продава само безалкохолна бира, която не се радва на голям интерес. Стигна се дотам феновете на Еквадор да скандират “искаме бира” по време на мача с Катар (2:0).
Продажбата на алкохол в емирството е строго лимитирана, забранена на повечето обществени места. Една халба (0,5 л) във въпросните фензони струва 14 долара, като това е най-високата цена за напитката в историята на Мондиалите. Дори в скъп град като Москва беше значително по-евтино.
.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.