Компаниите с ясна CSR стратегия са устойчиви

Компаниите с ясна CSR стратегия са устойчиви

Компаниите с ясна CSR стратегия са устойчиви

Социалните ни инициативи са много добре обмислени, казва Мария Каравасилева – ръководител „Маркет мениджмънт“ на „Алианц България“

„Алианц България“ е партньор на БЧК и скоро обявихте нова социална инициатива, която ще реализирате заедно. Какво представлява проектът?

Новият проект с БЧК е повод за гордост, тъй като спечелихме финансиране от Allianz SE за социална инициатива в сериозно съревнование с представителства на групата от цял свят. Средствата ще бъдат използвани целево за благотворителния фонд „Добротворчество“ на Българския младежки Червен кръст. Той подпомага уязвими деца и младежи на възраст между 13 и 18 години. Планираните дейности имат за цел да развият потенциала им и да ги ориентират професионално.

Първата активност от инициативата е организирането на летен лагер в Кърджали през септември 2022 г. Десет деца със специфични потребности и от уязвими групи ще имат специално организирана програма, която ще им помогне да изберат най-подходящия за тях кариерен път. Колеги от „Алианц България“ ще им разкажат за професията си и ще влязат в ролята на техни ментори. Предвидени са и полезни за развитието им беседи на теми здравословен начин на живот, развиване на умения за презентиране и др. В периода 2023–2024 г. инициативата ще се разгърне в по-големи мащаби.

С БЧК работим дългосрочно и по друга идея, свързана със стимулиране на нашите клиенти да споделят обратна връзка за услугите ни и как са обслужени. За всяка получена оценка „Алианц България“ дарява 1 лв. на фонд „Добротворчество“. Така мотивираме повече хора да споделят с нас опита си и същевременно да правим добро заедно.

Социалната отговорност е важна част от дейността на „Алианц България“. Кои са другите ви основни приоритети?

За нас е особено важно да подкрепяме уязвимите групи да превъзмогват трудностите, да имат достъп до обслужването, което заслужават, и да се чувстват равноправна част от нашето общество. Мотивирани от глобалното партньорство на „Алианц“ с Олимпийското и Параолимпийското движение, стремежът ни е да създаваме инициативи, които са пряко свързани с дейността ни. Там е нашата сила. Миналата година стартирахме един от най-успешните ни социални проекти с фондация „Заслушай се“. Заедно с тях осигуряваме пълно обслужване на глухата общност в България. Създадохме поредица от видеоматериали, които дават информация за нашите продукти чрез жестов превод. Като естествено продължение на инициативата адаптирахме част от продуктовите ни брошури на Брайлов език, за да предоставим достъп до информация и на слепите хора.

Постоянно търсим възможности, с които да отворим вратите на нашата компания още по-широко. Вниманието ни е насочено и към проекти с участието на нашите колеги. „Алианц“ в цял свят предоставя един ден допълнителен отпуск, който те могат да използват за социални каузи. Вече трета година организираме и кампания по кръводаряване и съм изключително радостна, че интересът нараства. Тази година близо 100 души изявиха желание да дарят кръв. И не на последно място в тази трудна геополитическа ситуация подпомагаме и бежанците от Украйна. Наскоро организирахме кампания сред колегите и успяхме да съберем близо 200 кг дрехи, храни и санитарни материали.

На какви критерии трябва да отговаря една кауза, за да бъде припозната от вас?

Най-важното условие е да има смисъл и да сме убедени, че ще има позитивен ефект за тези, към които е насочена. Другият важен критерий е да има връзка с това, което правим, и да отговаря на бизнес модела ни. Инициативите, които организираме или подкрепяме, нямат за цел да се рекламираме. Нашето желание е да правим добро, да подпомагаме тези, които имат нужда. Във времена на икономическа и политическа нестабилност инвестициите, които правим за социални инициативи, трябва да са много добре обмислени.

Какви проблеми срещате при изпълнението на социалната политика и реализирането на каузите?

За радост в инициативите, които реализираме, успяваме да увлечем доста съмишленици. Това се случва благодарение на всички колеги от компанията и партньорите ни в различните проекти. Благодаря на фондация „Заслушай се“, БЧК, Национално читалище на слепите „Луи Брайл 1928“, TimeHeroes, Кръвен център ВМА и всички по пътя ни, които правят възможни нашите идеи. Единствените трудности са свързани с осигуряването на ресурси – финансови и време за реализация. Истината е, че когато има желание, нещата се случват с лекота независимо от обстоятелствата.

Смятате ли, че компаниите с ясна CSR стратегия привличат по-лесно таланти и подходящи кандидати за работа?

Определено те се отличават като стабилни и устойчиви, което неминуемо влияе върху възприятието на хората относно работодателската марка. Напоследък все по-често прави впечатление, че критериите за избор на работно място не се свеждат само до ниво заплата и социални придобивки. А и до работна среда, корпоративна култура и възможности за участие в социални инициативи.

Мария Каравасилева работи в сферата на застраховането повече от 12 години. Завършва магистърска степен „Застраховане и социално дело“ в Стопанска академия „Д. А. Ценов“, Свищов. По време на следването е част от най-голямата студентска организация в света, AIESEC, където участва в множество социални инициативи и проекти. През 2010 г. се присъединява към екипа на „Алианц България“ и през годините заема различни позиции в сферата на управлението на проекти за подобряване на клиентското преживяване, разработване и позициониране на нови продукти, социални инициативи и т.н. От 2021 г. е ръководител „Маркет мениджмънт“ в „Алианц България“, където отговаря за позиционирането на бранда, комуникациите и клиентската удовлетвореност във всички бизнес линии на компанията – застраховане, пенсионно осигуряване, банкиране и лизинг.

Текстът e публикуван в новия брой 8 на сп. "Мениджър". Търсете списанието в разпространителската мрежа в цялата страна и онлайн в платформата за дигитално четене zinzin.bg

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ