L'Oreal се насочва към американския пазар заради слабите продажби в Китай

L'Oreal се насочва към американския пазар заради слабите  продажби в Китай

Козметичният гигант L'Oreal е оптимистичен за Съединените щати за следващата година, въпреки че акциите му бяха повлечени надолу от най-бавните тримесечни продажби от разгара на пандемията насам, след слабо търсене в Китай, предаде Ройтерс.

L'Oreal е популярна от години сред инвеститорите с по-добри резултати от конкурентите си, но постоянно слабото търсене на потребителски стоки в Китай, където има значителен пазарен дял, се отрази на бизнеса му.

Листнатите в Париж акции паднаха с над 4% днес, тъй като инвеститорите бяха загрижени, че продажбите също остават под очакванията в Северна Америка, както и в луксозния сегмент на фирмата.

Говорейки пред анализатори, главният изпълнителен директор на L'Oreal Николас Йеронимус каза, че е „настроен оптимистично“, че L'Oreal може да увеличи присъствието си в Съединените щати, които луксозната индустрия очаква да бъдат основният двигател на растежа в обозримо бъдеще.

„Виждаме потенциала. Имаме марките“, каза той и добави, че компанията е недостатъчно експонирана в страната в сравнение с пазарния ѝ дял в други региони.

„Потреблението на особено първокласни стоки в САЩ ще бъде динамично“, каза той. Йеронимус добави, че иска "да навлезе в нови територии", цитирайки добавките за красота като обещаваща възможност. Той каза, че компанията работи с външни производители в сектора, но не разглежда придобивания.

L'Oreal взе дялове в някои козметични клиники в Китай и Северна Америка, за да наблюдава и разбере пазара на медицинска естетика, каза той. Миналата година придоби дял в дерматологичната компания Galderma.

Компанията, която произвежда продукти, включително спирали Maybelline, бялата козметика Lancome и сешоари AirLight, инвестира около 3% от годишните си приходи, или 1,53 милиарда евро (1,59 милиарда долара), в научноизследователска и развойна дейност.

Ръстът от 2,5% на продажбите през четвъртото тримесечие, отчетен след затварянето на пазара в четвъртък, е забавяне от ръста от 3,4% през третото тримесечие и най-бавният тримесечен растеж от 2020 г. Анализаторите очакваха тримесечните продажби да нараснат с повече от 4%.

Приходите в Северна Азия, която включва Китай, са намалели с 3,6%, след спад от 6,5% през предходния период.

Продажбите през четвъртото тримесечие също растат по-бавно от очакваното в Северна Америка, нараствайки с 1,4% спрямо ръста от 5,2% през третото тримесечие, докато луксозното подразделение, което продава парфюмите Valentino и Yves Saint Laurent, също не оправда очакванията.

Анализаторите на Barclays казаха, че постоянните слаби продажби в компания, известна със своите оперативни постижения, предизвикват известна несигурност.

„Смятаме, че инвеститорите ще останат нервни относно това дали това е симптоматично за по-дълбоки структурни проблеми, докато растежът не се промени“, се добавя в бележката.

Отделно L'Oreal заяви в петък, че е сключила сделка за производство на козметични продукти за популярния моден лейбъл Jacquemus, която също включва вземане на миноритарен дял.

Постъпленията от продажбата на 2,3% дял в Sanofi обратно на френската фармацевтична компания този месец ще дадат на L'Oreal допълнителна финансова мощ за придобивания, каза финансовият директор Кристоф Бабуле.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ