Лидл България спаси от разхищение храна за над 3.7 млн. лв.

Лидл България спаси от разхищение храна за над 3.7 млн. лв.

Стойността на спасената храна от Лидл България и нейните клиенти се равнява на 3 711 630 лв. Данните са за период от две години - от старта на кампанията „Без разхищение - с голямо намаление“ през месец септември 2020 г. В рамките на инициативата ритейлърът се бoри с разхищението на храна, като предлага годни за употреба и качествени хранителни продукти с наближаващ срок на годност, намалени на 30% и на 50%.

„Инициативата допълва множеството оперативни мерки, вкл. с помощта на модерни технологии, с които гарантираме предлагането на свежи и пресни продукти всеки ден, но същевременно и усилията ни за намаляване на хранителния отпадък. Добрите резултати ни стимулират да надградим кампанията с добавянето на още продуктови групи с намаление. По този начин насърчаваме и нашите клиенти да бъдат по-отговорни по темата и даваме възможност нещо добро за природата да бъде добро и за семейния бюджет“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Лидл България беше първата хранителна верига у нас, която започна целенасочена кампания срещу разхищението на храна. Още през 2020 г. ритейлърът стартира с намаление на млечни продукти, прясно месо, яйца, хляб, опаковани плодове и зеленчуци с наближаващо изтичане на срока им на годност. От началото на този ноември в кампанията са включени и много нови продуктови групи като замразени и консервирани храни, сух асортимент (вкл. варива, сол, захар, брашно), бебешки храни, хранителни добавки, чайове, мед, подправки и сосове, шоколадови и сладки изделия, ядки, чипсове, кафе, както и безалкохолни напитки, вино, бира и много други с намаление от 30% с наближаване на срока на годност.

Компанията от години прилага редица мерки за ефективно управление на стоките, включително и съвременни технологии за автоматизация на процесите. Те включват както внимателно планиране, оптимизация на количества и ежедневни доставки, така и цялостна система за проследяване и контрол на качеството – от производствената база, през централните складове на компанията, до магазина и на рафта. По този начин компанията успява да предлага на своите клиенти както винаги свежи, пресни и качествени продукти, така и допринася за ограничаването на глобалния проблем, свързан с хранителния отпадък.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Националният съвет на "Продължаваме промяната" обсъжда внасяне на вот на недоверие наесен
Времето: Топло и слънчево, но следобед ще се заоблачи