Лидл България спаси от разхищение храна за над 3.7 млн. лв.

Лидл България спаси от разхищение храна за над 3.7 млн. лв.

Лидл България спаси от разхищение храна за над 3.7 млн. лв.

Стойността на спасената храна от Лидл България и нейните клиенти се равнява на 3 711 630 лв. Данните са за период от две години - от старта на кампанията „Без разхищение - с голямо намаление“ през месец септември 2020 г. В рамките на инициативата ритейлърът се бoри с разхищението на храна, като предлага годни за употреба и качествени хранителни продукти с наближаващ срок на годност, намалени на 30% и на 50%.

„Инициативата допълва множеството оперативни мерки, вкл. с помощта на модерни технологии, с които гарантираме предлагането на свежи и пресни продукти всеки ден, но същевременно и усилията ни за намаляване на хранителния отпадък. Добрите резултати ни стимулират да надградим кампанията с добавянето на още продуктови групи с намаление. По този начин насърчаваме и нашите клиенти да бъдат по-отговорни по темата и даваме възможност нещо добро за природата да бъде добро и за семейния бюджет“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Лидл България беше първата хранителна верига у нас, която започна целенасочена кампания срещу разхищението на храна. Още през 2020 г. ритейлърът стартира с намаление на млечни продукти, прясно месо, яйца, хляб, опаковани плодове и зеленчуци с наближаващо изтичане на срока им на годност. От началото на този ноември в кампанията са включени и много нови продуктови групи като замразени и консервирани храни, сух асортимент (вкл. варива, сол, захар, брашно), бебешки храни, хранителни добавки, чайове, мед, подправки и сосове, шоколадови и сладки изделия, ядки, чипсове, кафе, както и безалкохолни напитки, вино, бира и много други с намаление от 30% с наближаване на срока на годност.

Компанията от години прилага редица мерки за ефективно управление на стоките, включително и съвременни технологии за автоматизация на процесите. Те включват както внимателно планиране, оптимизация на количества и ежедневни доставки, така и цялостна система за проследяване и контрол на качеството – от производствената база, през централните складове на компанията, до магазина и на рафта. По този начин компанията успява да предлага на своите клиенти както винаги свежи, пресни и качествени продукти, така и допринася за ограничаването на глобалния проблем, свързан с хранителния отпадък.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ