Lidl отчете значителен прогрес в постигането на целите за пластмасата

Lidl  отчете значителен прогрес в постигането на целите за пластмасата

Lidl отчете значителен прогрес в постигането на целите за пластмасата

Максимална рециклируемост при 64% от опаковките на продукти собствена марка за миналата година е постигнала Лидл България. По този начин веригата допринася с 51% за постигането на целта на ритейл веригата на международно ниво, както и на групата Schwarz, част от която е. Международната стратегия REset Plastic на Schwarz Group следва принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“ и е сред приоритетите на компанията по отношение на опазването на околната среда. Средната стойност за всички подразделения на Schwarz Group за рециклируемост на опаковките е точно 50%, което съответства на половината от поставената цел да направи 100% от опаковките на продуктите собствена марка максимално рециклируеми до 2025 г.

На локално ниво Лидл България също така е намалила употребата на пластмаса в опаковките на продукти собствена марка с 8%, а средната стойност за Lidl на международнo ниво бележи напредък от 17%, като по този начин компанията се доближава още повече до постигането на груповата цел за намаляване на пластмасата с 20% до 2025 г. Средните данни за Schwarz Group по тази мярка показват, че всички нейни подразделения са достигнали общ резултат от 18%.

По отношение на вложения рециклиран материал в пластмасовите опаковки на продукти собствена марка Лидл България вече използва средно 14% рециклат. На глобално ниво Lidl отчита 13%, а общо за групата на Schwarz данните сочат 14%. Крайната цел за всички подразделения в общата стратегия е до 2025 г. да се използва средно 25% рециклиран материал в пластмасовите опаковки на всички продукти собствена марка.

Сред мерките, довели до отчетения напредък за Лидл България по стратегията за пластмасата RЕset Plastic е редизайнът на опаковките на продукти собствена марка, с цел да се намали теглото им и да се повиши вложения в тях рециклиран материал. Част от добрите примери в това отношение са тарелките за прясно месо, означени с лого „Опаковано отговорно“, както и голяма част от опаковките на почистващите препарати собствена марка W5.

Компанията премахна и черната пластмаса от опаковките на продукти собствена марка, което значително повишава тяхната рециклируемост. Още през 2019 г. веригата спря от продажба продуктите от пластмаса за еднократна употреба (сламки, чаши, чинии, прибори, и клечки за уши), а в последствие въведе мрежички за многократна употреба Vitamin Net. Тези мрежички също са направени от 100% рециклиран материал от тази година и са зелена алтернатива на еднократните найлонови торбички за плодове и зеленчуци. Всички предлагани пазарски торби в магазините на Lidl също са за многократна употреба, направени от 80% рециклиран материал от собствено фолио и са рециклируеми.

Lidl е и сред първите големи ритейл вериги у нас, които пуснаха климатично неутрални нехранителни продукти – изделия за дома от рециклирана пластмаса. Също така предложи и спортни обувки под собствената марка Crivit с текстил от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която събирана от плажове и крайбрежни зони.

Компанията продължава с въвеждането на още иновативни мерки на оперативно ниво, свързани с пластмасата, като същевременно с това работи активно и за популяризиране на идеята за опазване на природата от замърсяване с пластмаса и насърчаване на рециклирането.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ