McDonald's  вдига таксите за нови франчайз ресторанти в САЩ за първи път от близо 30 г.

  McDonald's  вдига таксите за нови франчайз ресторанти в САЩ  за първи път от близо 30 г.

Таксите за франчайз на ресторантите на McDonald's в САЩ ще се увеличат от 4% на 5% за операторите, които откриват нови обекти. Гигантът в сферата на бързото хранене не е повишавал таксите от близо 30 г., съобщи CNBC.

Въпреки че първоначално промяната няма да засегне много оператори, вероятно ще се стигне до ответни реакции поради нестабилните отношения на компанията с нейните франчайзополучатели в САЩ.

Гигантът в сферата на бързото хранене увеличава тези такси от 4% на 5% от 1 януари. За първи път от близо три десетилетия насам McDonald's повишава таксите си за роялти.

Промяната няма да се отрази на съществуващите франчайзополучатели, които запазват сегашното си местоположение или които купуват франчайз обект от друг оператор. Тя няма да се прилага и за преустроени съществуващи обекти или ресторанти, прехвърляни между членове на семейството.

По-високият процент обаче ще засегне новите франчайзополучатели, купувачите на ресторанти, собственост на компанията, преместените ресторанти и при други сценарии, които включват франчайзодателя.

"Въпреки че създадохме индустрията, в която сега сме лидери, трябва да продължим да предефинираме как изглежда успехът и да се позиционираме за дългосрочен успех, за да гарантираме, че стойността на нашата марка ще остане толкова силна, колкото винаги", заяви президентът на McDonald's в САЩ Джо Ерлингер в послание до франчайзополучателите в САЩ, видяно от CNBC.

McDonald's  също така ще спре да нарича плащанията "такси за услуги", а вместо това ще използва термина "роялти такси", който повечето франчайзодатели предпочитат.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ