Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Meta съзнателно е проектирала платформите си така, че да привличат деца
Компанията Meta Platforms, майка на Facebook, умишлено е създала своите социални платформи, за да привлича деца. Компанията е знаела, но не е разкрила, че е получила милиони оплаквания за непълнолетни потребители в Instagram, но е деактивирала само малка част от тези акаунти, се казва в нова съдебна жалба, описана във вестниците The Wall Street Journal и The New York Times, съобщи Асошиейтед прес.
Жалбата, която първоначално беше публикувана в редактиран вид, беше началният залп на съдебен иск, подаден в края на октомври от главните прокурори на 33 щата.
В документите на компанията, цитирани в жалбата, се описват няколко служители на Meta, които признават, че компанията е разработила своите продукти, за да използва недостатъците на младежката психология, като импулсивно поведение, податливост на натиск от връстници и подценяване на рисковете, според докладите.
Други признават, че Facebook и Instagram също са били популярни сред деца под 13-годишна възраст, които според политиката на компанията не са имали право да използват услугата.
В изявление за Associated Press Meta заяви, че жалбата представя невярно работата ѝ през последното десетилетие за осигуряване на безопасност на онлайн преживяванията на тийнейджърите, като отбеляза, че разполага с "над 30 инструмента в помощ на тях и техните родители".
По отношение на забраната на по-младите потребители да ползват услугата, Meta твърди, че проверката на възрастта е "сложно предизвикателство за индустрията".
Вместо това Meta заяви, че подкрепя прехвърлянето на тежестта на контрола върху използването на услуги от непълнолетни върху магазините за приложения и родителите, по-специално чрез подкрепа на федерално законодателство, което ще изисква от магазините за приложения да получават родителско одобрение, когато младежи под 16 години изтеглят приложения.
Един от ръководителите на Facebook, отговарящ за безопасността, намекна за възможността, че ограничаването на по-младите потребители може да навреди на бизнеса на компанията в имейл от 2019 г., според в. Journal.
Но година по-късно същият изпълнителен директор изразява разочарование, че докато Facebook с готовност проучва използването на непълнолетни потребители по бизнес причини, не проявява същия ентусиазъм за начините да идентифицира по-малките деца и да ги премахва от платформите си, съобщава в. Journal. В жалбата е отбелязано, че на моменти Мета има натрупани до 2,5 милиона акаунта на по-малки деца, които очакват действия.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.