Обученият и мотивиран екип е силата на „Kaufland България“

Обученият и мотивиран екип е силата на „Kaufland България“

Компанията инвестира над 380 000 лв. в обучения през 2022 г.

Хората в една компания са и винаги са били най-ценният ресурс и това се забелязва особено отчетливо през последните години. Една от компаниите, които силно вярват, че грижата за хората е ключът към успеха, е и един от най-големите работодатели в страната – „Kaufland България“. През годините водещият ритейлър създаде възможности за развитие и обучение на екипите си, като сред водещите принципи в грижата за хората на Kaufland са предоставяне на възможности за постоянно усъвършенстване, осигуряване на допълнителни придобивки и насърчаване на балансиран начин на живот сред служителите.

Възможности за развитие и обучение

За Kaufland осигуряването на възможности за кариерно израстване и професионална преквалификация са от особена важност, затова компанията предлага средно по 6 обучения на всеки служител годишно и непрекъснато разширява портфолиото си, съобразявайки се с текущите тенденции и потребности. През 2022 г. в тях се включиха над 6400 души от екипа на компанията, които надградиха своите знания и умения. Инвестицията в обучения през изминалата година е над 380 000 лв.

„Планиране на приемствеността“ насърчава мениджърите на ключови позиции да определят и развият между един и трима наследници и да допринесат за тяхното израстване така, че в рамките на 1–2 години да имат възможност да заемат по-висока позиция и/или по-комплексна роля. „Развитие на наследници“ пък има за цел да подсигури успеха на бизнеса чрез развити наследници с готовност да заемат по-висока позиция.

В средата на март Kaufland даде началото и на програмата „Кариерни пътеки“, която има за цел да запознае служителите, работещи във филиалната мрежа, със стъпките за развитие в компанията. Като част от нея ще бъдат реализирани редица академии за повишаване на професионалните им умения.

Освен към служителите Kaufland развива програми, насочени и към ключови мениджърски нива в Централния офис и Централния склад. През 2022 г. започнаха две изцяло нови инициативи – „Суперсила лидер“ и „Лидерство с визия“, в които се включиха близо 40 мениджъри.

Като един от най-големите работодатели в страната „Kaufland България“ реализира и множество проекти за подпомагане на кариерното развитие на младежи. Сред тях са „Управители на бъдещето“, Kaufland Business Academy, създадена съвместно с Университета за национално и световно стопанство (УНСС), „Стипендиантска програма“, практикантска и стажантска програма и др.

Благодарение на тези мащабни вътрешни обучителни програми и инициативи за управление на таланти 57% от служителите остават в компанията над 3 години, а 80% от ръководителите са вътрешно развити и повишени.

Допълнителни придобивки

„Kaufland България“ непрекъснато адаптира стратегията си за управление на човешките ресурси с цел поощряване на развитието и удовлетвореността на служителите си. Служителите разполагат с пакет от над 16 социални придобивки, както и допълнително здравно осигуряване, спортни карти на преференциални цени, месечни ваучери за храна, гъвкаво работно време със заплащане до минута, събития, насочени към тяхното здраве, подаръци за различни поводи и мн. др.

Сред последните придобивки за екипа на компанията са изплащането на 600 лв. бонус за раждане или осиновяване на дете, както и добавянето на още един допълнителен ден отпуск, и така служителите на Kaufland вече имат право на 22 дни платен годишен отпуск. Също така всеки служител получава плюс един ден платен годишен отпуск на всеки 5 години от стажа си в компанията, след навършване на 5 години в компанията може да се възползва от 3 месеца творчески отпуск.

Балансиран начин на живот

Грижата за физическото и менталното здраве на служителите заема основно място в работодателската политика на „Kaufland България“, затова компанията организира множество инициативи, а само през 2022 г. бяха проведени над 20 събития със специалисти от различни области. Засегнатите теми включваха: съвети за здравословен начин на живот и хранене, ергономичност на работното място, обучение за ползите от физическите упражнения, йога в офиса, как да подобрим съня и др.

Политиката на Kaufland за мотивиране и задържане на служителите включва отбелязване на различни поводи във всички структури на компанията. По случай сертифицирането на Kaufland като топ работодател за пета поредна година бяха организирани разнообразни събития, които обхванаха трите структури на компанията, и всички служители на веригата едновременно отпразнуваха признанието. На 14 февруари в Централния офис на компанията служителите рисуваха красив пейзаж и се насладиха на чаша хубаво българско вино от собствената марка на Kaufland „Брей!“. Друго интересно събитие, което се проведе в края на месец февруари, е stand-up comedy шоу за служителите в Централния склад на компанията. Компанията отбелязва с подарък и различни поводи като 1 март, 8 март, Великден, 1 юни, 15 септември, Коледа и др.

Грижа за хората

Лидерството на Kaufland по отношение на грижата за хората се доказва и от най-скоро проведеното вътрешно проучване на удовлетвореността на служителите. В него участие взеха над 4 хил. от служителите на „Kaufland България“. Резултатите от проучването показват, че 90% от тях са доволни от своето работно място и съвместната работа с прекия си ръководител. Над 84% от тях споделят, че са удовлетворени и щастливи да бъдат част от екипа на „Kaufland България“, а 88% посочват, че са щастливи от работата с колегите си, изградена върху доверие и лоялност. Така Kaufland се нарежда сред най-предпочитаните работодатели в страната.

Борис Вълчинов. Текстът е публикуван в бр. 03/2023 на сп. "Мениджър", който е на пазара и в дигиталната платформа ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ