One Stop Shopping - нов тренд на българския пазар

 One Stop Shopping - нов тренд на българския пазар

 Хипермаркетите от веригата „Kaufland България“ се превръщат в мултифункционални търговски центрове

За поредна година „Kaufland България“ е лидер на българския пазар и като такъв очертава тенденции, които да бъдат следвани от целия бранш. През последните години най-голямата търговска верига успешно наложи поредната иновация на пазара с реализацията на стратегията си One Stop Shopping.

Всичко на едно място

По данни на Американската асоциация на ритейлърите над 70% от потребителите предпочитат да пазаруват „всичко на едно място“, защото това им спестява време и пари и им помага да са по-организирани. Проучване, изготвено от Nielsen IQ за българския пазар, потвърждава същия тренд, а вътрешни качествени и количествени проучвания на Kaufland на база поведението на огромната им клиентска база допълнително затвърждават тази теза. Именно този глобален тренд намира израз в One Stop Shopping.

„Чрез нашата концепция ние в „Kaufland България“ се стремим да превърнем хипермаркетите ни в мултифункционални търговски центрове, както и е места за цялостно преживяване. Така клиентите ни могат да намерят под един покрив и на един паркинг широк миск от допълнителни продукти и услуги“, коментира Петър Пекалиев, който оглавява отдел „Централно управление на недвижимостите“. Той допълва, че изборът на конкретните обекти се извършва след обстоен анализ на района около всеки хипермаркет и се подхожда индивидуално при подбора на конретни наематели. „Така печели крайният потребител, но и партньорите на Kaufland, които получават достъп до потенциал ни над 1 млн. клиенти седмично“, допълва Пекалиев.

Над 40 млн. лв. в модернизации

Като лидер на българския пазар, който познава изключително добре клиентите си, Kaufland развива този иновативен тренд в България, за да изпревари нуждите и очакванията. Реализацията на One Stop Shopping стратегията включва както модернизацията на съществуващите обекти и облагородяване на пространствата около тях, така и цялостна концепция при строежа на новите хипермаркети. В последните две години Kaufland инвестира 40 млн. лв. в обновяване на магазините, като до края на годината се планира разширяването на броя наематели в цялата страна.

Над 500 търговски обекта

Към момента на територията на магазините и на паркингите на Kaufland функционират над 500 търговски обекта от над 40 бранша – от aптеки и каси зa плaщaнe нa битoви сметки пpeз cпeциaлизиpaни мaгaзини зa дoмaшни любимци, дpoгepия, мaгaзини зa обувки и разнообразни мecтa зa xpaнeне. Сред тях има няколко стартъп компании и редица обекти, които отварят нови филиали в различни градове именно заради партньорството си с ритейлъра. Успешната реализация на трансформацията е припозната и от клиентите на Kaufland. Близо 70% от тях посочват като мотив за избора им на хипермаркет възможността лесно да намерят всичко на едно място. 72% (според анализи на „Kaufland България“) от пазаруващите седмичен семеен пазар предпочитат да го съчетават с посещение в аптека, дрогерия или с плащане на комунални услуги.

Високо се цени наличието на детска площадка или друго място за забавление на деца, каквито има в редица магазини от веригата. Решаващи при избора на място за пазаруване са наличието на услуги за цялото семейство, включително дрогерия и зоомагазини.

Петър Пекалиев оглавява „Централно управление на недвижимостите" на Каufаnd Бългapия и ръководи развитието на One Stop Shopping концепцията на веригата. Той отговаря за над 500 обекта от 46 бранша с различни услуги на територията на хипермаркетите в страната, като през последните две години са сключени нови 75 партньорства. Сред значимите проекти са изграждането на първата вертикална площадка в хипермаркет във ВарнаТрошево, въвеждането на Sushi концепцията, първата външна аптека, ритейл парка в град Сандански. Под негово ръководство е и развитието на зоните с наематели в предстоящите нови хипермаркета в кварталите Люлин и Манастирски ливади в София, както и разработването на цялостна концепция найспециалния обект на веригата – ремонтът на „Централни Хали“.

Борис Вълчинов. Текстът е публикуван в брой 9, който се разпространява в дистрибуторската мрежа и може да закупен в приложението ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ