Работим за по-устойчив и здравословен начин на хранене

Работим за по-устойчив и здравословен начин на хранене

През 1993 г. „Данон“ стъпва и в България. Тогава започва успешната история на компанията в страната. Създадена през 1919 г. в Барселона като семейна компания, сега тя е световен лидер в хранителната индустрия. Присъства в над 120 страни и има над 100 хил. служители. „Знаем как и какво да направим, така че да предложим на българските потребители широко портфолио от иновативни свежи млечни продукти и изделия на растителна основа – бадемови, кокосови, соеви, лешникови. Те са с високо качество, отговарящо на най-добрите световни стандарти“, казва Любомир Спасов, изпълнителен директор на „Данон“ за България. Той има над 20 години опит в бизнеса с бързооборотни стоки в големи международни компании като „Максиъм България“, „Бритиш Американ Табако“,„ Девин“ ЕАД. Oт 2015 г. е част от екипа на „Данон Сердика“, заемайки различни позиции, сред които национален мениджър „Ключови клиенти“, търговски мениджър „Дистрибуция и традиционна търговия“ и мениджър „Търговска стратегия и развитие“.

Какво се промени за 30 години на българския млечен пазар?

Идването на „Данон“ през 1993 г. на един изключително традиционен пазар, какъвто е млечният пазар в България, е голямо предизвикателство. Водени от идеята да предложим нови и различни продукти, които са непознати на българския пазар, компанията представя продукти, които допълват трапезата на българина. „Данон“ пръв предлага марки с добавена стойност като Danonino, Activia, локалната марка ДЗП, както и млечните десерти Danette и Fantasia. И тъй като голям сегмент от пазара е традиционното кисело мляко, тук се раждат и чисто локални марки като „На баба“ и „Данон Заквасена сметана“. Амбицията ни винаги е била да създаваме тенденции и да даваме възможности за избор на българските потребители. През последните години поехме и развитието на нови продукти на растителна основа (бадемови, кокосови, соеви) чрез марката ни „Алпро“. Сега, 30 години по-късно, смело мога да кажа, че благодарение на нас пазарът на свежи млечни продукти е много по-разнообразен, представя много и различни моменти на консумация, а „Данон Сердика“ е иноватор и движеща сила.

С кои свои бизнес постижения се гордеете най-много?

Хората, които работят и са работили за компанията през тези 30 години, са най-голямата ни гордост. Без тях няма как да постигнем нищо. Изграденото доверие помежду ни, професионализмът, гъвкавостта и отвореността на колегите винаги да намират правилните решения са нещата, които ни движат напред и ни дават възможност да развиваме успешен и отговорен бизнес в България. Гордеем се и с факта, че вече 30 години успяваме да бъдем иновативният лидер на пазара и да даваме възможност на потребителите да се хранят по-здравословно. „Данон“ е един от пионерите, който още преди 50 години налага различен модел на управление на бизнеса си в цял свят, а именно да съчетава ползата за бизнеса (икономическата) с тази за обществото, защото вярваме, че успешният бизнес върви ръка за ръка с инвестицията в обществото. Пример са успешните ни проекти с Българската хранителна банка – дарили сме стотици хиляди продукти на хора в нужда. Чрез програмата ни „Активни и здрави“ заедно с фондация „Димитър Бербатов“ изградихме и обновихме физкултурни салони, плувен басейн, столови за хранене, мултифункционални спортни площадки в училищата. А уникалният ни 20-годишен проект „Данониaда“ е дал възможност на хиляди български деца да спортуват и да повярват в мечтите си!

Кои са най-важните иновации на компанията?

Много са нещата, които сме направили през годините в посока иновации, и това е нормално, защото като част от компания с над 100-годишна история вярваме, че трябва да бъдем пионери не само като предлагаме нови и различни категории млечни продукти, които до момента не са съществували на българския пазар – плодови, с парченца плодове, пълнозърнести, с мюсли, за пиене и мн. др., но и иновации, свързани например с опазване на околната среда. „Данон Сердика“ е един от основателите на „Екопак“ – най-голямата организация за оползотворяване на отпадъци от опаковки в България. Наскоро представихме нови опаковки – Tetra Top®, направени 93% от материал на растителна основа. Опаковките Tetra Top® са рециклируеми, което води до значително намаляване на емисиите на CO2, свеждайки до минимум екологичния им отпечатък. Напитките ДЗП и Danonino са вече на пазара в новите опаковки.

Въведохме и допълнителна система за етикетиране на хранителни продукти, разположена в предната част на опаковката „Нутрискор“ (Nutri-score), за да помогнем на нашите потребители да направят един още по-добър информиран избор за продуктите, които купуват.

Каква е прогнозата ви за сектора и политиките на компанията през 2023 г.?

Млечният пазар и този на продуктите на растителна основа ще продължават да се развиват. Работим в посока на това съвременните млечни продукти да са съобразени със здравословните тенденции, а именно без добавени захари или намаляване на съдържанието на добавени захари. Тенденцията към т.нар. флекситарианство е един от вариантите да вървим напред към по-устойчив начин на хранене с консумация на храни от растителен произход и на висококачествени месни и млечни храни. Затова ще продължим да предлагаме голямо портфолио от продукти с марката „Алпро“, чиято консумация нараства с много бързи темпове през последните години, както и нови свежи млечни продукти с допълнителни здравословни ползи.

***

 

„Данон Сердика“ е иновативният лидер на българския пазар в категорията свежи млечни продукти и продукти на растителна основа (бадемови, соеви, оризови, овесени и др.). Компанията се стреми да вдъхновява здравословни и устойчиви практики в бизнеса с храни и напитки в съответствие с визията си „Една планета. Едно здраве“ (One Planet. One Health), която отразява твърдото убеждение, че здравето на хората и на планетата са взаимосвързани.

Краси Петкова. Текстът е публикуван в бр. 01/23 на сп. "Мениджър", който ще намерите в Zin Zin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Услугите на "Гугъл" са недостъпни за редица потребители по света
Зеленски: Корейският сценарий за край на войната в Украйна е възможен, но няма да гарантира сигурност
Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
Гуцанов: Средната работна заплата в страната се е увеличила с 12%
Гроздан Караджов: Няма отчетено заглушаване на GPS сигнала на самолета на председателя на ЕК
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение