Работим за по-устойчив и здравословен начин на хранене

Работим за по-устойчив и здравословен начин на хранене

Работим за по-устойчив и здравословен начин на хранене

През 1993 г. „Данон“ стъпва и в България. Тогава започва успешната история на компанията в страната. Създадена през 1919 г. в Барселона като семейна компания, сега тя е световен лидер в хранителната индустрия. Присъства в над 120 страни и има над 100 хил. служители. „Знаем как и какво да направим, така че да предложим на българските потребители широко портфолио от иновативни свежи млечни продукти и изделия на растителна основа – бадемови, кокосови, соеви, лешникови. Те са с високо качество, отговарящо на най-добрите световни стандарти“, казва Любомир Спасов, изпълнителен директор на „Данон“ за България. Той има над 20 години опит в бизнеса с бързооборотни стоки в големи международни компании като „Максиъм България“, „Бритиш Американ Табако“,„ Девин“ ЕАД. Oт 2015 г. е част от екипа на „Данон Сердика“, заемайки различни позиции, сред които национален мениджър „Ключови клиенти“, търговски мениджър „Дистрибуция и традиционна търговия“ и мениджър „Търговска стратегия и развитие“.

Какво се промени за 30 години на българския млечен пазар?

Идването на „Данон“ през 1993 г. на един изключително традиционен пазар, какъвто е млечният пазар в България, е голямо предизвикателство. Водени от идеята да предложим нови и различни продукти, които са непознати на българския пазар, компанията представя продукти, които допълват трапезата на българина. „Данон“ пръв предлага марки с добавена стойност като Danonino, Activia, локалната марка ДЗП, както и млечните десерти Danette и Fantasia. И тъй като голям сегмент от пазара е традиционното кисело мляко, тук се раждат и чисто локални марки като „На баба“ и „Данон Заквасена сметана“. Амбицията ни винаги е била да създаваме тенденции и да даваме възможности за избор на българските потребители. През последните години поехме и развитието на нови продукти на растителна основа (бадемови, кокосови, соеви) чрез марката ни „Алпро“. Сега, 30 години по-късно, смело мога да кажа, че благодарение на нас пазарът на свежи млечни продукти е много по-разнообразен, представя много и различни моменти на консумация, а „Данон Сердика“ е иноватор и движеща сила.

С кои свои бизнес постижения се гордеете най-много?

Хората, които работят и са работили за компанията през тези 30 години, са най-голямата ни гордост. Без тях няма как да постигнем нищо. Изграденото доверие помежду ни, професионализмът, гъвкавостта и отвореността на колегите винаги да намират правилните решения са нещата, които ни движат напред и ни дават възможност да развиваме успешен и отговорен бизнес в България. Гордеем се и с факта, че вече 30 години успяваме да бъдем иновативният лидер на пазара и да даваме възможност на потребителите да се хранят по-здравословно. „Данон“ е един от пионерите, който още преди 50 години налага различен модел на управление на бизнеса си в цял свят, а именно да съчетава ползата за бизнеса (икономическата) с тази за обществото, защото вярваме, че успешният бизнес върви ръка за ръка с инвестицията в обществото. Пример са успешните ни проекти с Българската хранителна банка – дарили сме стотици хиляди продукти на хора в нужда. Чрез програмата ни „Активни и здрави“ заедно с фондация „Димитър Бербатов“ изградихме и обновихме физкултурни салони, плувен басейн, столови за хранене, мултифункционални спортни площадки в училищата. А уникалният ни 20-годишен проект „Данониaда“ е дал възможност на хиляди български деца да спортуват и да повярват в мечтите си!

Кои са най-важните иновации на компанията?

Много са нещата, които сме направили през годините в посока иновации, и това е нормално, защото като част от компания с над 100-годишна история вярваме, че трябва да бъдем пионери не само като предлагаме нови и различни категории млечни продукти, които до момента не са съществували на българския пазар – плодови, с парченца плодове, пълнозърнести, с мюсли, за пиене и мн. др., но и иновации, свързани например с опазване на околната среда. „Данон Сердика“ е един от основателите на „Екопак“ – най-голямата организация за оползотворяване на отпадъци от опаковки в България. Наскоро представихме нови опаковки – Tetra Top®, направени 93% от материал на растителна основа. Опаковките Tetra Top® са рециклируеми, което води до значително намаляване на емисиите на CO2, свеждайки до минимум екологичния им отпечатък. Напитките ДЗП и Danonino са вече на пазара в новите опаковки.

Въведохме и допълнителна система за етикетиране на хранителни продукти, разположена в предната част на опаковката „Нутрискор“ (Nutri-score), за да помогнем на нашите потребители да направят един още по-добър информиран избор за продуктите, които купуват.

Каква е прогнозата ви за сектора и политиките на компанията през 2023 г.?

Млечният пазар и този на продуктите на растителна основа ще продължават да се развиват. Работим в посока на това съвременните млечни продукти да са съобразени със здравословните тенденции, а именно без добавени захари или намаляване на съдържанието на добавени захари. Тенденцията към т.нар. флекситарианство е един от вариантите да вървим напред към по-устойчив начин на хранене с консумация на храни от растителен произход и на висококачествени месни и млечни храни. Затова ще продължим да предлагаме голямо портфолио от продукти с марката „Алпро“, чиято консумация нараства с много бързи темпове през последните години, както и нови свежи млечни продукти с допълнителни здравословни ползи.

***

 

„Данон Сердика“ е иновативният лидер на българския пазар в категорията свежи млечни продукти и продукти на растителна основа (бадемови, соеви, оризови, овесени и др.). Компанията се стреми да вдъхновява здравословни и устойчиви практики в бизнеса с храни и напитки в съответствие с визията си „Една планета. Едно здраве“ (One Planet. One Health), която отразява твърдото убеждение, че здравето на хората и на планетата са взаимосвързани.

Краси Петкова. Текстът е публикуван в бр. 01/23 на сп. "Мениджър", който ще намерите в Zin Zin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ