Регулаторът в САЩ разследва ценовите практики на двата гиганта за производство на безалкохолни напитки

Регулаторът в САЩ разследва ценовите практики на двата гиганта за производство на безалкохолни напитки

Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) разследва производителите на безалкохолни напитки Coca-Cola Co. и PepsiCo Inc. за възможна ценова дискриминация при доставките до търговците на дребно, съобщава в. Politico, цитиран от "Интерфакс".

Ценовите принципи на Coca-Cola и PepsiCo се тестват за съответствие със закона Robinson-Patman, който забранява на производителите да предлагат на по-големите търговци на дребно по-ниски цени на продуктите от техните по-малки конкуренти. Законът, приет още през 1936 г., има за цел да създаде равни условия за големи и малки търговци на дребно.

Според източници на Politico настоящото разследване на FTC е предварително. През декември FTC поиска от редица големи търговци на дребно, включително Walmart Inc., информация за цените на техните покупки на безалкохолни напитки, уточнява изданието.  

Последният път, когато регулаторът съди компания за нарушаване на закона Робинсън-Патман беше през 2000 г., когато обвини производителя на подправки McCormick & Co. в ценова дискриминация.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Как да говорите с авторитет?
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.