Регулаторът в САЩ разследва ценовите практики на двата гиганта за производство на безалкохолни напитки

Регулаторът в САЩ разследва ценовите практики на двата гиганта за производство на безалкохолни напитки

Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) разследва производителите на безалкохолни напитки Coca-Cola Co. и PepsiCo Inc. за възможна ценова дискриминация при доставките до търговците на дребно, съобщава в. Politico, цитиран от "Интерфакс".

Ценовите принципи на Coca-Cola и PepsiCo се тестват за съответствие със закона Robinson-Patman, който забранява на производителите да предлагат на по-големите търговци на дребно по-ниски цени на продуктите от техните по-малки конкуренти. Законът, приет още през 1936 г., има за цел да създаде равни условия за големи и малки търговци на дребно.

Според източници на Politico настоящото разследване на FTC е предварително. През декември FTC поиска от редица големи търговци на дребно, включително Walmart Inc., информация за цените на техните покупки на безалкохолни напитки, уточнява изданието.  

Последният път, когато регулаторът съди компания за нарушаване на закона Робинсън-Патман беше през 2000 г., когато обвини производителя на подправки McCormick & Co. в ценова дискриминация.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Папа Лъв ХIV обяви 15-годишен компютърен специалист за светец
Тръмп очаква европейски лидери за разговори за войната в Украйна
За втори път: Карлос Алкарас спечели титлата на Откритото първенство на САЩ по тенис
„Хамас“ обмисля американските предложения за спиране на огъня в Газа
Не се опитвайте да бъдете „готини“ на работа. Как вместо това да придобиете влияние в офиса?
Глобалните пазари през седмицата остават в очакване на вота на доверие в Париж