Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Регулаторът в САЩ разследва ценовите практики на двата гиганта за производство на безалкохолни напитки
Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) разследва производителите на безалкохолни напитки Coca-Cola Co. и PepsiCo Inc. за възможна ценова дискриминация при доставките до търговците на дребно, съобщава в. Politico, цитиран от "Интерфакс".
Ценовите принципи на Coca-Cola и PepsiCo се тестват за съответствие със закона Robinson-Patman, който забранява на производителите да предлагат на по-големите търговци на дребно по-ниски цени на продуктите от техните по-малки конкуренти. Законът, приет още през 1936 г., има за цел да създаде равни условия за големи и малки търговци на дребно.
Според източници на Politico настоящото разследване на FTC е предварително. През декември FTC поиска от редица големи търговци на дребно, включително Walmart Inc., информация за цените на техните покупки на безалкохолни напитки, уточнява изданието.
Последният път, когато регулаторът съди компания за нарушаване на закона Робинсън-Патман беше през 2000 г., когато обвини производителя на подправки McCormick & Co. в ценова дискриминация.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.