Регулаторът в САЩ разследва ценовите практики на двата гиганта за производство на безалкохолни напитки

Регулаторът в САЩ разследва ценовите практики на двата гиганта за производство на безалкохолни напитки

Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) разследва производителите на безалкохолни напитки Coca-Cola Co. и PepsiCo Inc. за възможна ценова дискриминация при доставките до търговците на дребно, съобщава в. Politico, цитиран от "Интерфакс".

Ценовите принципи на Coca-Cola и PepsiCo се тестват за съответствие със закона Robinson-Patman, който забранява на производителите да предлагат на по-големите търговци на дребно по-ниски цени на продуктите от техните по-малки конкуренти. Законът, приет още през 1936 г., има за цел да създаде равни условия за големи и малки търговци на дребно.

Според източници на Politico настоящото разследване на FTC е предварително. През декември FTC поиска от редица големи търговци на дребно, включително Walmart Inc., информация за цените на техните покупки на безалкохолни напитки, уточнява изданието.  

Последният път, когато регулаторът съди компания за нарушаване на закона Робинсън-Патман беше през 2000 г., когато обвини производителя на подправки McCormick & Co. в ценова дискриминация.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
ДНК разкрива какво наистина е убило армията на Наполеон
Кристалина Георгиева: С еврото България ще привлича повече инвестиции
Деница Сачева: Следващата седмица ще има нов Съвет за тристранно сътрудничество, на който вероятно ще бъдат обсъдени всички параметри на бюджета
Основните храни и плодове у нас поскъпват, докато зеленчуците поевтиняват
„Агритехника 2025“ в Хановер: най-голямото изложение за селскостопанска техника в света отвори врати
Земетресение с магнитуд 6 разтърси Андаманските острови в Индия