Системата на Кока-Кола в България въвежда прикрепена капачка за всички свои напитки в пластмасови опаковки

Системата на Кока-Кола в България въвежда прикрепена капачка за всички свои напитки в пластмасови опаковки

От този месец Системата на Кока-Кола в България започва да въвежда поетапно прикрепени капачки към пластмасовите бутилки за всичките си марки безалкохолни напитки на българския пазар. Очаква се само през тази година на пазара у нас да бъдат пуснати над 275 млн. бутилки с прикрепени капачки.

Въвеждането на прикрепени капачки е важен етап от пътя на Системата на Кока-Кола към устойчиви опаковки и иновации и е част от прилагането на новата Европейска директива за пластмасата за еднократна употреба, чиито изисквания за продуктов дизайн на капачките ще се прилагат от 3 юли 2024 г.

Мярката има за цел да стимулира събирането и рециклирането на пластмасовите капачки и бутилки, за да помогне за намаляване на отпадъците от опаковки. Новият дизайн на капачките е поредният етап от пътя на Системата към по-устойчиви опаковки и глобалния ѝ ангажимент до 2030 г. да събира и рециклира по една бутилка или кен за всяка продадена бутилка или кен, както и да има по-успешен и бърз напредък в посока  премахването на отпадъците от опаковки.

Бутилките с новата капачка ще се произвеждат в производствения център на компанията в Костинброд, след като още в началото на 2022 г. заводът на компанията в Банкя въведе иновацията за първи път в България.

„Започнахме прехода към прикрепени капачки през изминалата година с въвеждането на новите бутилки с прикрепени капачки на минерална вода „Банкя“  и повече от всякога виждаме промяната като възможност за насърчаване на рециклирането, подкрепяйки стремежа ни към 100% събиране на бутилки и капачки.“, коментира Юрг Буркхалтер, генерален директор на Кока-Кола ХБК България.

Прикрепените капачки са специално създадено решение с иновативен дизайн, при който те остават част от бутилката и след отварянето ѝ. Системата за отваряне е същата като при стандартната бутилка, но иновацията се прилага чрез пръстен, който с помощта на езиче държи капачката идеално прилепнала. Капачката остава прикрепена, чрез защитния пръстен на бутилката, а езичето осигурява идеално отворено положение.

Източник: Кока-Кола България

Въвеждането на такава иновация е сложен процес, но с голямо последващо въздействие.

„Нашата цел е да помогнем за премахването на отпадъците от пластмаса, като продължаваме да търсим и предлагаме най-устойчивите начини хората да се наслаждават на нашите напитки“, споделя Юрг Буркхалтер.

Системата на Кока-Кола в България продължава да отчита резултати, и да доказва, че мисията ѝ за „Свят без отпадъци“ е постижима. Докладът за устойчиво развитие на Системата у нас за 2020-2021 г. показва, че 100% от опаковките на всички Кока-Кола продукти вече са рециклируеми.

Допълнително, благодарение на олекотяването на бутилките на своите продукти през 2021 г. компанията е спестила над 1 150 тона пластмаса, което се равнява на над 58 млн. бутилки Coca-Cola 0.500 мл. Всички спестени материали са спомогнали значително за предотвратяването на изпускане в атмосферата на над 2 500 тона въглеродни емисии. Системата на Кока-Кола в България отчете и предсрочно изпълнение на една от ключовите си цели до 2025 г., а именно намаляване на преките въглеродни емисии с 30%, като спести общо над 90 483 тона емисии от цялостната си дейност в страната за периода 2020-2021 г.

В разработването на новото решение за прикрепени капачки са вложени много усилия за научноизследователска и развойна дейност, сътрудничество с доставчици и потребителски тестове. Капачките са тествани в лабораторията за изследване и развитие на опаковките на Кока-Кола в Брюксел, за да се гарантира, че те не само осигуряват комфорт на потребителите и предлагат практически, хигиенни и функционални предимства, но и отговарят на изискванията на регламента, на най-високите технически стандарти и на стандартите за безопасност. Дизайнът на капачката е проектиран така, че да улесни събирането и рециклирането на опаковките. Обширните потребителски проучвания и тестове, проведени в цяла Европа, помогнаха да се определи и разработи предпочитано потребителско решение, придружено от ясни съобщения към потребителите относно новата капачка.

Преходът към улеснено рециклиране се комуникира с ясно съобщение върху етикетa на опаковките, както и чрез некхенгър, прикрепен към гърлото на бутилката с послание: „Остави капачката прикрепена за по-лесно събиране и рециклиране“, и с насоки за използването на новата капачка: „Отвори, натисни назад, отпий, затвори“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стана ясно за кого са „изчезналите“ 780 гласа от изборите през октомври 2024 г.
Мъск подкрепи излизането на САЩ от НАТО, нарече външният министър на Полша "дребно човече"
Светът на парите: Акциите на Tesla са на червено, откакто Мъск отиде във Вашингтон
Зеленски се надява на практически резултати от срещата в Саудитска Арабия
Тръмп обяви, че ще удвои митата върху канадските метали до 50%
Украйна удари Подмосковието с най-мащабната досега атака с дронове
Страхове от стагфлация тресат американските пазари
Пазарната капитализация на американските технологични гиганти се срина със 750 млрд. долара