Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Срещу медийни активи: Disney дава 10% от спортния си канал ESPN на Националната футболна лига на САЩ

Американският спортен канал ESPN, собственост на Walt Disney, ще придобие NFL Network и други медийни активи, принадлежащи на Националната футболна лига на САЩ /NFL/, в замяна на 10% дял от ESPN. Като част от споразумението, ESPN ще интегрира каналите NFL Network и RedZone в своите платформи, включително бъдеща стрийминг услуга, която се очаква да стартира през есента на 2025 г. Стойността на сделката не е разкрита - за приключването ѝ е необходимо регулаторно одобрение.
Анализаторите оценяват стойността на ESPN на 25-30 милиарда долара, а дела, който Националната футболта лига ще получи е около 2,5-3 милиарда долара, според The Wall Street Journal. Ако споразумението бъде одобрено, делът на Disney в ESPN ще намалее от 80 на 72%, а делът на миноритарния собственик Hearst ще намалее от 20 на 18%.
Сделката ще позволи на „водещата световна спортна медийна марка и най-популярният спорт в Америка да създаде още по-завладяващи преживявания за феновете на NFL“, заяви главният изпълнителен директор на Disney Боб Айгър.
Компанията предприема голяма реорганизация на ESPN, за да адаптира канала към дигиталната ера, отбелязва Financial Times. Кабелната аудитория на ESPN намалява през последните години - преди около десетилетие каналът имаше около 100 милиона абонати в Съединените щати, но сега този брой е спаднал до 65 милиона.
Националната футболна лига стартира NFL Network през 2003 г. Въпреки че мрежата набира популярност благодарение на програмата си Thursday Night Football, тя никога не е успявала да се конкурира с ESPN, пише Reuters.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.