Takeaway.com: Българите масово поръчват родна кухня, фаворити са тараторът и шопската салата

Takeaway.com: Българите масово поръчват родна кухня, фаворити са тараторът и шопската салата

Българите масово поръчват.... българска  кухня. Техните  фаворити са тараторът, шопската и овчарска салата. Това показват данните на Takeaway.com, част от Just Eat Takeaway.com, едно от водещите приложения за онлайн поръчки на храна в България и в глобален мащаб.

Мусаката и пълнените чушки заемат следващите две почетни места. 

Традициите властват и при десертите, като любими  на българите са крем карамел и мляко с ориз. 

Сред основните фаворити на българите е италианската кухня. Безспорни лидери в класацията на предпочитанията са паста карбонара и болонезе. Пицата също е предпочитана, като най-поръчваните са „Маргарита“, "Капричоза“ и „Пеперони“.


Не отстъпва и американската кухня - тя е на трето сред предпочитаните от българите, показват данните на Takeaway.com. Шампиони в предпочитанията на  клиентите са класическият чийзбургер, както и пилешкият бургер. Те, разбира се, неизменно са гарнирани  с пържени картофи.

На голям успех се радва и азиатската кухня. Тук фаворитите са ориз със зеленчуци и пиле, донбури с пиле и пиле биряни.

Японската кухня е на пето място сред предпочитанията на клиентите на платформата, с ястията нигири сьомга, хосомаки сьомга и пиле терияки.

Интересът към веган кухнята расте устойчиво, като мнозина поръчват миш-маш и безмесни кюфтенца. Доставката на веган ястия чрез Takeaway.com е единствената опция за много българи да се насладят на ястия по техен вкус, без да се налага да импровизират с неясен резултат, обясни Юлиана Хартарска. Тя припомни, че през януари тази година Takeaway.com се включи в инициативата Veganuary, чиято цел е  да насърчи повече хора да купуват веган  или  вегетариански ястия, когато поръчват от любимия ресторант.

Кой и защо пазарува храна от Takeaway.com?

53% от потребителите на Takeaway.com са мъже, а почти толкова -  47%, са  жени. Хората на възраст между 18 и 34 години са 45 на сто от клиентите на платформата, а тези на възраст между 35 и 55 години  - 43 на сто. От тях 61% са родители, поясняват от Тakeaway.com.

19 на сто от потребителите отварят приложението, когато искат да си подарят удоволствие. Други 18% поръчват храна, когато са готови за почивка след дългия работен ден и не искат да чистят съдове след вечеря, а други 18% -  просто, когато няма друга храна вкъщи.

Данните показват още, че 39 на сто от клиентите на приложението поръчват храна заедно със своя партньор, а 27%  - когато се събират с приятели. 34% използват приложението заедно с децата си или други членове на семейството.

Статистиката показва още, че 20% от българите поръчват любимото си ястие напът от работа, за да могат спокойно да се насладят на свободното си време, 18% поръчват, когато се готвят за филмова вечер вкъщи, а 17% за приятелско събиране или парти.

Какви са хоризонтите пред бизнеса за доставка на храна у нас, разказва Юлиана Хартарска, кънтри мениджър на Takeaway.com за България

2024 г. обещава вълнуващо развитие, което ще подобри преживяванията на клиентите и партньорите ни

- Г-жо Хартарска, след бурния растеж по време на COVID пандемията, как определяте представянето на Takeaway.com в България през последната година?

- Определено по време на пандемията имаше огромно увеличение на търсенето на доставка на храна поради различните локдауни. Сега обществото е на етап, в който хората работят в офиса, а ресторантите отново са отворени. Но въпреки това, ние вярваме, че тенденцията за онлайн доставка на храна ще остане. Пандемията повлия трайно върху начина на живот на хората и създаде нови навици, дълбоко вкоренени в поведението на потребителите. Това се отразява в нашето представяне.

Но като се има предвид постоянно променящата се същност на света около нас, ние продължаваме да следим отблизо динамиката в България и да адаптираме стратегията си в съответствие с нея. Устойчивостта и адаптивността в лицето на променящите се макроикономически обстоятелства подчертават способността на Takeaway.com да разбира и да отговаря на променящите се нужди на своята клиентска база, като работи с партньори за въвеждане на атрактивни промоции. Тези промоции не само укрепват ангажираността на Takeaway.com, като подкрепят своите потребители по време на променящите се макроикономически обстоятелства, но също така осигуряват предимства за потребителите, които търсят стойност и разнообразие в избора си, когато поръчват от нашата платформа.

Освен това, през последните няколко месеца, когато времето стана по-студено през есента, видяхме увеличение на поръчките. Тъй като нашият бизнес е повлиян от сезонността, ние използваме момента и се адаптираме, за да работим в съответствие с промяната в потребителските предпочитания.

- Какви други добри практики на компанията-майка планирате да въведете у нас?

- Ние от Just Eat Takeaway.com се ангажираме да предоставим изживяване от световна класа както за нашите клиенти, така и за партньорите ни. Имаме привилегията да черпим от най-добрите глобални практики от всичките ни 20 пазара по целия свят, като същевременно използваме нашата местна гъвкавост за иновации и създаване на практики, съобразени с уникалните нужди на българския пазар.

Вълнуваме се от предстоящите иновации, свързани с нашата платформа. 2024 г. обещава вълнуващо развитие, което ще подобри преживяванията на клиентите и партньорите ни. Нашите местни екипи ще работят в тясно сътрудничество с глобалната организация, за да интегрират безпроблемно тези иновации на българския пазар, гарантирайки, че ще останем в челните редици на технологичния напредък в индустрията за доставка на храна.

В Just Eat Takeaway.com признаваме значението на използването на данни за получаване на ценна информация за поведението на клиентите и пазарните тенденции. В съответствие с това през 2024 г. планираме да въведем нови инструменти, които позволяват вземането на решения, базирани на данни, и дават възможност на нашия екип да прави информирани и стратегически избори. Този подход не само ще подобри ефективността на нашите операции, но и ще допринесе по-персонализирано и безпроблемно изживяване както за клиентите, така и за партньорите ни.

Освен това, ние се ангажираме да управляваме устойчивостта в сектора за доставка на храна по надежден начин и да правим каквото можем, за да намалим въздействието върху околната среда на нашия бизнес и по-широката мрежа. Ето защо, ние сме поставили за цел директните операции на Just Eat Takeaway.com да бъдат Net Zero до 2030 г. Вече постигнахме голям напредък с използването на велосипеди и е-велосипеди в нашата мрежа за доставка. Въпреки че всички партньори на нашата платформа са независими от нашия бизнес и като такива, опаковките, които избират да използват, не са под наш пряк контрол, ние искаме да им помогнем да направят по-устойчив избор, затова предоставяме опцията да ги снабдяваме с устойчиви опаковки.

Ние се гордеем с нашия модел на работа, при който куриерите в България са на трудов договор. Те получават заплащане на час, полага им се отпуска и са осигурени. Този ангажимент за справедливи и прозрачни условия е основен аспект на нашите организационни ценности.

Ще продължим да се адаптираме и да отговаряме на променящите се нужди на бизнес пейзажа. Като съчетаваме най-добрите глобални практики с нашите местни иновации и гъвкавост, ние се стремим да превърнем 2024 г. отново в година на забележителен растеж и успех за Takeaway.com в България.

- Какви са тенденциите за развитие на този тип бизнес на българския и световния пазар?

- Траекторията на развитие на бизнеса с доставка на храна, както в България, така и в световен мащаб, е белязана от ясна тенденция на растеж и разширяване. В България, където онлайн поръчките на храна са все още на ранен етап, има значителен потенциал за увеличаване на пазара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ