Транспортните власти в САЩ събраха близо 1 млрд. долара от три авиокомпании за нередности в полети

Транспортните власти в САЩ събраха близо 1 млрд. долара от три авиокомпании за нередности в полети

Министерството на транспорта на САЩ обяви, че е успяло да възстанови над 900 милиона долара обезщетение на пътници от три чуждестранни авиокомпании за отменени и забавени полети по време на пандемията. Регулаторът предприе временни мерки срещу Lufthansa, KLM и South African Airways. Освен това авиокомпаниите бяха глобени с общо 2,5 милиона долара за твърде дълго изпълнение на исканията на клиентите за възстановяване на суми за билети.

Най-голямото обезщетение на американските клиенти е прибрано от Lufthansa - 775 милиона долара. Германският превозвач заяви, че забавянето на изплащането на обезщетение е причинено от безпрецедентно ниво на работа в отделите на компанията, отговорни за възстановяване на средствата на клиентите. Според авиокомпанията в разгара на пандемията броят на получените заявки на ден е бил еквивалентен на два месеца и половина работа при нормални условия. Въпреки това, след проучване на всички обстоятелства, Министерството на транспорта на САЩ глоби Lufthansa с 1,1 милиона долара за връщане на средства на клиентите твърде бавно. Според регулатора през 2020 г. това е отнело повече от 100 дни.

Със същата сума - 1,1 милиона долара, беше глобена холандската KLM, която върна 113,3 милиона долара на американските клиенти. South African Airwaysе върнала 15,2 милиона долара на пътниците по искане на властите в САЩ и ще плати глоба от 300 хиляди долара.

Още през 2021 г. Министерството на транспорта на САЩ започна мащабен одит на авиокомпаниите, за да се увери, че изпълняват задълженията си за изплащане на компенсации на клиентите в случай на отмяна на полети или значителни закъснения. През ноември 2021 г. Air Canada се съгласи да плати 4,5 милиона долара в замяна на прекратяване на разследване на Министерството на транспорта.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ