Turkish Airlines - най-големият печеливш от възстановяването на глобалните пътувания

Turkish Airlines - най-големият печеливш от възстановяването на глобалните пътувания

Тurkish Airlines е обявена за „най-големия печеливш“ от възстановяването на глобалния туризъм след пандемията от COVID-19. Турският национален превозвач стана първата международна компания, която регистрира печалба за 2021 г., и е на път да постави рекорд с постъпленията през 2022-а с възстановяването на европейския въздушен трафик, се отбелязва в доклад, публикуван тази седмица от Los Echos и цитиран от Daily Sabah.

Авиокомпанията отчете нетна печалба от 737 млн. долара (1,32 млрд. турски лири) за първото полугодие на тази година. Само през юли Turkish Airlines е превозила 7,8 милиона пътници и така отбеляза 10%-ен ръст в сравнение с юли 2019 г., който доскоро се приемаше за последния върхов месец преди пандемията.

Авиокомпанията е сочена за най-активният национален превозвач в Европа със средно по 1506 полети на ден над европейското въздушно пространство в началото на август. По този показател Тurkish Airlines изпреварва Lufthansa (1202) и Air France (1065), сочат данните на Европейската организация за безопасност на въздухоплаването Eurocontrol. Само нискобюджетните превозвачи Ryanair и EasyJet извършват повече полети от Turkish Airlines в Европа.

Според авторите на публикацията в Los Echos принос за успеха на компанията има и новото летище в Истанбул, което отвори врати през 2018 г. По отношение на международния трафик то изпреварва  Хийтроу и Шарл дьо Гол през май и юни.

Turkish Airlines се изкачи с шест позиции до четвърто място в глобалната класация за въздушен транспорт, увеличавайки своите услуги с 60%, посочва изданието.

Приходите на Turkish Cargo, подразделението за товарни превози на компанията, са се удвоили от 2019 г., надхвърляйки 2 млрд. долара само през първата половина на 2022 г., оставяйки след себе си Air France-KLM, се казва в доклада.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция
Четири месеца подред България е страната в ЕС с най-силен спад на промишленото производство