Устойчивото развитие е начинът, по който Yettel прави бизнес

Устойчивото развитие е начинът, по който Yettel прави бизнес

Телекомът обединява зелените си цели в мащабна ESG стратегия, споделя Галина Парментер, експерт по устойчив бизнес и ESG Senior Advisor в Yettel. Тя има повече от 10 години опит в корпоративния свят и устойчивите бизнес трансформации

С новия си бранд Yettel даде заявка да превърне устойчивото развитие в двигател на всички свои операции. Амбициозната цел на телекома е не само да управлява въздействието от дейността си върху природата, а да поведе устойчива трансформация с помощта на новите технологии. Според оператора за постигането на тази цел устойчивостта трябва да е повече от кампания. Тя трябва да е начинът, по който компанията прави бизнес – от продуктите и услугите, които предлага, през всекидневната културата на работа и партньорствата до това как ще спечели и ангажира най-важните си съюзници в зелената кауза – служителите и клиентите. Затова Yettel въвежда устойчиви политики и мерки с мащабна ESG стратегия, която стъпва на дългосрочни цели в три основни направления: околна среда, хора и иновации.

„Като водещ телекомуникационен оператор устойчивото бизнес развитие и отговорното потребление са наши водещи принципи. Обединяваме нашите социално отговорни програми и зелени инициативи в една ESG стратегия (екологично, социално и корпоративно управление), която искаме напълно да интегрираме в начина, по който правим бизнес“, казва Галина Парментер, старши съветник ESG на Yettel.

Електронният боклук

Безпрецедентното търсене на цифрови комуникации вследствие на пандемията очерта замърсяването с електронни отпадъци като основно предизвикателство пред индустрията. Според последния доклад на ООН за 2019 г. светът е генерирал удивителните 53,6 млн. метрични тона електронен боклук, като само 17,4% от него са рециклирани. Справянето с този огромен проблем е основен фокус на зелените усилия на Yettel. Мащабите на програмата за рециклиране на мобилни телефони и аксесоари на оператора, с която изкупува стари устройства, нарастват всяка година. За 2021 г. събраните апарати в сравнение с 2020 г. са почти двойно повече. Със събраните устройства по програмата през миналата година са били спестени емисии, равняващи се на 9,42 млн. зареждания на смартфон, което се равнява на ефекта от посаждане на 1281 дръвчета и растежа им в продължение на 10 години. Очакванията за 2022 г. също са за ръст с поне 2 пъти в броя на предадените апарати. „Въпреки позитивната тенденция още сме далеч от момента за всяко закупено устройство да получаваме старо, което да извеждаме от употреба по правилния начин“, обяснява Галина Парментер.

Зелената промяна

За да даде нови сили на инициативата и да ангажира повече потребители, през юни т.г. Yettel стартира първата по рода си за българския пазар услуга „Рециклирай и спести“. Тя дава възможност на потребителя да получи съществената отстъпка от 25% при закупуване на ново устройство, ако върне старо. Така Yettel иска да даде стимул на хората за отговорна употреба на ресурси и продукти, и да ги направи част от зелената промяна на средата.

Като част от ESG стратегията си през 2022 г. Yettel поде и мащабна иновация за своята ритейл мрежа. Телекомът започна процеси на автоматизация, дигитализация и пълно премахване на хартията от ритейл операциите си, като основна стъпка в тази посока бе имплементирането на безхартиен процес на сключване на договори и подписването им дигитално с таблет. Освен че пести така ценните природни ресурси, иновацията е още един начин да бъде въвлечен потребителят в голямата тема за устойчиво развитие. Данните показват, че нововъведението спестява около 365 хил. страници за договори на месец.

Нова култура

За да ангажира служителите си в зелената мисия, Yettel прави ESG част от културата и всекидневния живот на компанията със серия от вътрешни обучения. Телекомът има будно общество от ESG посланици, мениджъри от различни отдели, които инициират и ръководят проекти, и предлага решения в полза на обществото.

През последните месеци операторът работи по детайлен анализ на директните и индиректните си въглеродни емисии според международния Протокол за парникови газове (GHG) и финализира конкретните си таргети за следващите 2 години. Част от планираните мерки са свързани с енергийна ефективност в офисните пространства и използване на зелена енергия. Тази година Yettel премина към компенсиране на емисиите на автомобилния си парк в партньорство с „Шел“.

  • Yettel  е новият телекомуникационен бранд на PPF Telecom Group, въведен през 2022 г. за пазарите в България, Сърбия и Унгария. Поставяйки клиента на първо място, мисията на Yettel в предоставянето на свързаност и дигитални услуги е ясна: да помага на хората да постигнат баланс в живота.

Мартина Иванова. Текстът е публикуван в бр.8/22 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ