Lego запазва за 8-ма поредна година титлата на най-ценната марка на Дания

Lego запазва за 8-ма поредна година титлата на най-ценната марка на Дания

Lego запазва за 8-ма поредна година титлата на най-ценната марка на Дания

За 8-ма поредна година Lego е най-ценната и най-силна марка на Дания. Това стана след като Lego постигна 38% увеличение на стойността на марката на годишна база до 53,4 милиарда датски крони. Наред с това, Lego се позиционира и като най-ценната марка играчки в света, съобщават от Brand Finance

В допълнение към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance определя и относителната сила на марките чрез балансирана карта с показатели, оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала на заинтересованите страни и бизнес ефективността.

Освен че е най-ценната марка, Lego е и най-силната марка в класацията с резултат от Индекса на силата на марката (BSI) от 85,9 от 100 и съответния рейтинг на марката AAA.

Втора в класацията е глобално интегрираната логистична марка Maersk. Компанията постигна 71% ръст на стойността на марката на годишна база, достигайки 53,2 милиарда датски крони, намалявайки разликата с Lego в горната част на класацията. Сега Maersk е увеличил повече от два пъти стойността на марката от нивото си преди пандемията, като силата на марката на Maersk нараства до 75 със съответния рейтинг AA+.

Мултинационалната енергийна компания Ørsted скача с четири места нагоре до 7-о място след увеличение на стойността на марката от 52%, достигайки стойност на марката от 16,6 милиарда датски крони, което я прави третата най-бързо развиваща се датска марка. По този начин Ørsted изпреварва Danske Bank (стойността на марката нараства с 5% до 14,9 милиарда DKK), Pandora (стойността на марката се повишава с 3% до 13,4 милиарда DKK) и Carlsberg (стойността на марката се повишава с 4% до 12 милиарда DKK), всички от които падат с една позиция в класацията.

Датските фармацевтични и биотехнологични марки виждат увеличени прогнози за растеж, водещи до здравословен растеж на стойността на марката. 

Novo Nordisk (стойността на марката нараства с 46% до 22,2 милиарда датски крони) е мултинационална фармацевтична компания, специализирана в лекарства за диабет и загуба на тегло. Прогнозите на марката се повишиха през 2023 г., свързани с активното популяризиране и увеличаването на производството на лекарства за отслабване Wegovy и Ozempic. Преди това те бяха изправени пред широко разпространен недостиг миналата година поради нарастващата им популярност. Wegovy, използван също за лечение на диабет, представлява инжекция, която се прилага веднъж дневно, за да потиска апетита. Тестовете са установили силна връзка със загубата на тегло и с нарастването на осведомеността на потребителите марката Novo Nordisk вероятно ще се възползва през следващите години.

Най-големият производител на млечни продукти в Скандинавия, Arla (стойността на марката се повишава с 5% до 23,7 милиарда датски крони), има най-високия резултат за възприятие за устойчивост от всяка марка, включена в класацията на Дания 50 2023 – 4,82 от 10. Нейната стойност на възприятие за устойчивост е 1,7 милиарда датски крони. Това показва стойността, която Arla е свързала с възприятията за устойчивост на заинтересованите страни. 

Освен че е втората най-ценна марка в Дания, Maersk има и най-високата стойност на възприятие за устойчивост от 3,8 милиарда датски крони. Позицията на марката в горната част на таблицата със превозни средства със специално предназначение (SPV) не е оценка на цялостното й представяне на устойчивостта, а по-скоро показва колко стойност на марката е свързана с възприятията за устойчивост. Резултатът за възприемане на устойчивост на Maersk също беше 4,27 от 10, четвъртият най-висок в класацията.

Дания е на 18 място в света в Global Soft Power Index за 2023 г. Това означава, че Дания защитава ранга си от миналата година, в същото време, когато нацията повишава общия си резултат. Нацията продължава да се откроява по отношение на няколко показателя и се класира в топ 10 в световен мащаб в три от осемте стълба, които допринасят за меката сила на нацията: "Управление" (класиран на 10-то място), "Хора и ценности" (класиран на 8-мо място) и "Устойчиво Бъдеще" (класиран на 9-то място), което доказва, че Дания продължава да надхвърля тежестта си в лигата Soft Power.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ