Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|За да постигаш успехи, трябва да си и мечтател
Новото ръководство на „Аксиом“ има за мисия да развива модерна и стабилна застрахователна компания. Това може да стане чрез бързо разрастване в общозастрахователния пазар, разработване на иновативни застрахователни продукти, ефикасни дигитални решения и надграждане на постигнатото до момента, споделя Цветелина Михайлова, член на Съвета на директорите и изпълнителен директор. Тя се присъединява се към екипа през май 2022 г. Професионалното ѝ развитие стартира в ЗПАД „Булстрад“ пре 1997 г. Смята себе си за възпитаник на Румен Янчев, който лично я насърчава за по-нататъшната ѝ кариера в застраховането. Впоследствие заема различни ръководни длъжности в ХДИ „Застраховане“, „Токуда Здравно застраховане“ и „България Иншурънс“. Магистър е по специалностите „Застраховане и осигуряване“ и „Застрахователен мениджмънт“.
- Как решихте да поемете предизвикателството и да станете изпълнителен директор на новия играч на застрахователния пазар ЗК „Аксиом“?
- Това наистина е голямо предизвикателство и според мен могат да го направят само хора с неизчерпаема енергия и висок професионализъм, с огромно внимание към малките детайли. Вълнувам се да споделя експертизата си в сектора, опита си, както и да съм полезна с контактите си, за да допринеса за растежа на компанията. Моето верую е, че за да постигаш успехи в работата си, за да задържиш клиентите, които вече имаш, и да привличаш нови, за да продължаваш да бъдеш продуктивен, конкурентен на пазара и търсен, трябва преди всичко да вкараш огромно желание и отдаденост, да имаш мотивиран екип от професионалисти зад себе си и ясна стратегия.
- Повиши ли се информираността на гражданите и компаниите у нас през последните години по отношение на застраховането?
- Да, наблюдаваме ръст в информираността на потребителите на застрахователни услуги, но все още процентът е много нисък в сравнение с останалите европейски страни. Проблемите са комплексни: неправилна информация и неинформирани решения, сложна и неразбираема терминология, липса на доверие, както и понякога некоректност от страна на застрахователите. Вярвам, че споделяйки ценна и полезна информация на разбираем език, създавайки добавена стойност и предоставяне на персонализиран положителен клиентски опит, ще можем да помогнем и разясним на българските потребители за ползите от застрахователни продукти. Това е задача, която стои пред целия застрахователен сектор.
- Кога една застраховка е инвестиция и кога разход?
- Много често на застраховките се гледа като на излишен разход за нещо, което се надяваме, че никога няма да се случи. Предвид нарастващата инфлация и специфичната икономическа обстановка смятам, че застраховката е релевантен инвестиционен инструмент за бизнеса и за хората, а не излишен разход. Купувайки застраховка, ние инвестираме в бъдещето, носим отговорност към другите и най-вече си осигуряваме сигурност и финансова подкрепа както за бизнеса, така и за самите нас и за близките ни, когато се случи нещо сериозно. Така разходът, който сме направили, се отплаща многократно.
- Как може да печелим от застраховките, които правим?
- Голяма част от хората наистина не осъзнават, че застраховките могат да им помогнат, затова и се сещат едва след като ги сполети беда (болест, загуба на имущество или доход). Това се базира на недостатъчното познаване на предимствата им. Именно възможността вие и/или вашите близки да получат финансово обезщетение при настъпване на непредвидени ситуации, е една от най-големите ползи от застраховането. Съответно и при бизнеса може да се избегне голяма финансова загуба поради съдебен процес или катастрофално събитие, ако разполага с подходяща застраховка и има гаранция за покриване на възникналите щети.
- Кои са клиентите ви и с кои предимства ги печелите?
- ЗК „Аксиом“ (правоприемник на ЗК „Медико-21“) има повече от 25 години опит най-вече в предоставянето на комплексни здравни услуги и придобивки за служители. Клиентите ни са компании от различни сектори на икономиката, както и индивидуални клиенти, които предпочитат застраховател, който им осигурява подходящи продукти и цени, предлага отлично обслужване, както и има финансовата възможност да изпълни задължения си, когато те станат изискуеми. Новото ръководство на „Аксиом“ имаме за мисия да развием модерна и стабилна застрахователна компания чрез бързо разрастване в общозастрахователния пазар, разработване на иновативни застрахователни продукти, ефикасни дигитални решения и надграждане на постигнатото до момента. С гордост искам да отбележа, че само за два месеца успяхме да имплементираме успешно в портфейла си и да реализираме първите продажби на новите застраховки, за които получихме лиценз през март т.г. – имущество, отговорности, гаранции, финансови рискове и др. В най-скоро време планираме да пуснем на пазара модерни, различни и силно конкурентни продукти в т.ч. здравна и имуществена застраховка от ново поколение.
- Какво ще бъде застраховането на близкото бъдеще?
- Идните години застрахователната индустрия трябва да се справи с предизвикателството непрекъснато да се адаптира към един постоянно развиващ се дигитален свят. Чрез преразглеждане на своите бизнес модели и дистрибуционни канали, чрез нов начин за управление на отношенията с клиента и подобряване на клиентското изживяване въз основа на нови допирни точки, чрез предоставяне на комплексни високотехнологични застрахователни решения и с ангажираност към нововъзникващите екосистеми „мобилност, здравеопазване и свързан дом“. Също така бързо променящата се и несигурна икономическа обстановка в глобален мащаб създава много нови и развиващи се рискове. Те изискват нови продукти и представляват значителна възможност за застрахователите, които желаят да бъдат иновативни. В бизнес линиите на преден план излизат рискът от загуба на данни и киберсигурността, рисковете, свързани с отговорностите и гаранциите на бизнеса. Застрахователите трябва да работим в посока рестартиране на създаването на нови застрахователни решения, адекватни на съвремието и с добавена стойност в живота на потребителите.
Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр 7/22 на сп. "Мениджър"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.