Прогнозата на Джон Чембърс
Повече от 1/3 от компаниите днес няма да оцелеят през следващите 10 години.
Това прогнозира оттеглящият се изпълнителен директор на Cisco Джон Чембърс. Той сподели визията си за бъдещето на бизнеса на потребителската конференция Cisco Live, която се провежда в Сан Диего.
Чембърс има 20-годишен опит на ръководния пост в американския гигант. Въз основа на опиjа си той смята, че единствените фирми, които ще оцелеят в бъдеще, ще са тези, които ще се изменят, приемайки дигиталното. Много от компаниите ще опитат да го сторят, но ще се провалят, предвижда Чембърс.
"40% от бизнеса в тази зала за съжаление няма да съществува по смислен начин след 10 години", заяви шефът на Cisco на конференцията, в която участват на живо и онлайн 25 000 души. "70% от компаниите днес ще се опитат да станат дигитални, но само 30% от онези, които са се опитали, ще имат успех", прогнозира Чембърс. "И ако това не ви кара да се притесните, то знайте, че би трябвало", каза той пред присъстващите.
Според него бъдещето принадлежи на един дигитален свят, който ще промени живота ни, здравето ни, образованието, бизнес моделите, с темпото на промяна на една технологична компания. Някои компании ще пропуснат предстоящия пазарен преход и трансформация на бизнес модела, или пък ще подценят конкурентите на бъдещето, за сметка на внимание към конкурентите от миналото.
"Или разтърсваме статуквото, или то ни разтърсва из основи", изтъкна Чембърс. Той говори за болезнения преход на преструктуриране, който беше проведен в Cisco. Компанията проведе масивна реорганизация на инженерния си състав от 25 000 души. 24 от всеки 92 лидери в инженерните й екипи бяха освободени.Освен това цитира годишното писмо до акционерите на изпълнителния директор на банка JPMorgan Chase Джейми Даймън, в което Даймън посочи, че "Силициевата долина нахлува". С това той имаше предвид, че в момента новопоявили се компании проявяват желание да обърнат с главата надолу всеки един съществуващ бизнес. Например начина, по който използваме таксиметровите услуги. той се промени с идването на Uber. Хотелиерският бизнес се съобразява с Airbnb. В американския сектор на банкирането навлизат масово мобилните приложения за всякакви услуги - от кредитиране до плащания.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.