Културни кодове: Емотуризът или туризмът като генератор на емоции

Културни кодове: Емотуризът или туризмът като генератор на емоции

Пътуването чрез преживяване е една от най-новите тенденции в туристическата индустрия. Емоционалният туризъм става все по-популярен и се свързва с по-устойчив туризъм и дори с психологически ползи за пътуващия.

Така нареченият туризъм на преживяванията или емотуризъм е този, при който пътникът не само търси очарователна дестинация или най-добрите предлагани услуги, а се стреми да изпита емоции и да създаде трайни спомени.

Този вид туризъм, базиран на емоции, има за цел да засили преживяванията при всяко пътуване, което ги прави наистина уникални. Избягването на масовия туризъм ви позволява да изберете по-дълбоки преживявания, в които можете да се насладите на малките детайли. Той е тясно свързан с устойчивостта както в дестинациите, така и в дейностите или услугите. Поради тази причина може да се превърне в отличителен елемент при избора на дестинация за почивка или пътуване, пише elEconomista.es. 

Компанията за проучване в туризма Mabrian идентифицира глобално нарастване на туризма на преживявянията, което е особено забележимо в Европа, фокусирано преди всичко върху природни алтернативи.

Скандинавските страни са водещи и са в най-добра позиция да се възползват от тези нови тенденции в търсенето. Италия от своя страна води класацията на потенциалните модни дестинации за тази година, следвана от Франция и Германия

Емоционалният туризъм търси дейности, които носят изненада, емоция и преживявания на пътуващия. Целта е клиентът да се постави в центъра на изживяването, като то се адаптира към неговите вкусове и нужди и се дава приоритет на местната култура и гастрономията.

Ето защо емотуризмът се представя като нова тенденция, отговорна за предефинирането на начина, по който се наслаждаваме на почивката си. Масовият туризъм е изоставен в полза на дълбоките преживявания, едно бягство от монотонността в търсене на нови емоции и създавайки спомени за цял живот.

От компанията Mabrian идентифицират значително нарастване на емотуризма в Европа, фокусиран най-вече върху природен, гастрономически и уелнес туризъм.

Според данните активният и природният туризъм са тези, които растат най-много от 2019 г. до 2023 г., съответно с 5 и 3 процентни пункта.

Скандинавските страни, водени от Исландия, Норвегия и Финландия, както и Словения и Швейцария, са в най-добра позиция да се възползват от нарастващото търсене на тези видове дейности, с пазарен дял от повече от 60% сред интересите на посетителите.

Mabrian определя Италия като страната с най-много потенциални дестинации, по-конкретно четири, следвана от Франция и Германия, всяка с по две. Топ 10 на модните региони тази година включва още Обединеното кралство и Португалия.

По дестинация се откроява доброто позициониране на региона Пиемонт в Италия, който включва места като Торино, Стреза или Алба, където в допълнение към неговата културна и природна оферта, се откроява и гастрономията на региона, добрата достъпност.

На второ място е Нова Аквитания във Франция, която включва дестинации като Бордо, Биариц или Лимож, където посетителите могат да се насладят на вино и други гастрономически продукти. Отличава се и със стабилна въздушна връзка.

Сред първите три дестинации, които биха могли да бъдат популярни, влиза и Източна Англия с дестинации като Кеймбридж, Есекс или Норфолк. Този регион предлага баланс между културни предложения и природни забележителности, което го проектира като разрастваща се дестинация.

В Топ 10 на най-модерните дестинации влизат още Окситания (Франция), Кампания (Италия), Северен Рейн-Вестфалия (Германия), Ломбардия (Италия), Емилия-Романа (Италия), провинция Хамбург (Германия) и провинция Лисабон (Португалия). 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ