Неизвестно за известните: Майстори на покриви и чадъри, през чорапите, стигат до Формула 1

Неизвестно за известните: Майстори на покриви и чадъри, през чорапите, стигат до Формула 1

Един от най-известните производители на чорапи, чорапогащи и трикотаж Falke се смята за производител с почти 130-годишно перфектно качество. Марката запазва благородните традиции на своя създател, но се усъвършенства и развива, като предлага на клиентите модели от най-високо качество и необичайни цветове. Всичко започва през 1895 г., когато германският майстор на покриви Франц Фалке-Рьон, който работи в студените зимни месеци като плетач в една от фабриките, решава да създаде собствено производство на трикотаж.

ОТ ПЪРВА ФАБЛИКА КЪМ НОВИ ОФИСИ

Снимка: Shutterstock

В продължение на седем години Франц самостоятелно полага всички усилия да развива своето създание. И през 1902 г. най-големият му син, също Франц, опитен производител на чадъри, поема управлението на фабриката от баща си. И за радост на главата на семейството, той започва  успешно да управлява бизнеса. Въпреки трудностите на Първата световна война, той успява да запази семейния бизнес.

Бизнесът се разраства бавно, но не спира. През 1918 г. става очевидно, че производственият им капацитет не може да отговори на търсенето, затова баща и син решават да купят предачна фабрика в Шмаленберг, като по този начин полагат основите на бъдещата Falke Group. Това помага толкова много на семейния бизнес, че скоро построяват там нова фабрика, оборудвана с машини за производство на чорапи и първата телефонна система. Година след година те превръщат компанията си в успешно индустриално предприятие с около 800 служители до 1925 г. Централата на компанията все още се намира на същото място. По това време осем клона на фабрики за облекло чак до Тюрингия се присъединяват към нея като производители по договор. Франц-старши умира през 1928 г. 

Десет години по-късно, компанията за трикотаж Salomon Stern, основана в Шмаленберг през 1810 г., където Франц Фалке-Рохен някога е работил като плетач, става част от Falke Group. Днес Salomon Stern е известна под марката Falke Fashion. През 1951 г. внуците на основателя, Паул и Франц-Ото Фалке, поемат компанията след смъртта на баща си, Франц Фалке-младши. Тяхната цел е стратегически да управляват марката, за да популяризират цялата продуктова линия на компанията, както и да развият чуждестранните пазари. През следващите десетилетия те създават нови офиси на компанията, търговски центрове и производствени мощности в други европейски страни и извън тях.

НАЙЛОНОВА ЕРА

Купуването на фабриката за чорапи Uhli през 1958 г. е важна глава в историята на Falke. Именно тук са произведени първите найлонови чорапи и чорапогащи на машина за предене на памук. Придобиването на тази фабрика позволява на компанията да навлезе на пазара на найлон и трикотаж.

В допълнение към чорапогащните изделия, Falke започва да развива отлична репутация за дамски трикотаж през 60-те години на миналия век. През 1985 г. обаче дамските продукти са спрени от производство и компанията се фокусира върху разработването и производството изключително на мъжко облекло. През 1974 г., в допълнение към основните производствени мощности в Шмаленберг и Липщат, Falke започва да създава производствени мощности в чужбина в Португалия, Австрия и Унгария, както и в Южна Африка. По същото време братята Falke започват да си сътрудничат с много известни международни марки, включително Armani, Lagerfeld, Christian Dior, Paul Smith, Moschino, Jeff Sayre, Yves Saint Laurent, Kenzo, Boss, Esprit, JOOP! и Camel.

През 1992 г. в Кьолн отваря врати първият магазин за дрехи Falke. Две години по-късно Falke Yarns получава Германската награда за околна среда в категорията „Екологично чисти продукти“ от Германската инженерна асоциация. Наградата е присъдена за разработването на технологията Clima Wool - топлоизолационен материал, изработен от овча вълна.

Пет години по-късно Falke придобива компанията Leinefelde Textilewerke GmbH, разположена в Лайнефелде. Това позволява на марката не само да доставя собствени висококачествени прежди, но и да развие LTW, която в крайна сметка се превръща в специализиран производител на прежди за текстилната и шивашката промишленост.

ФОРМУЛА 1 И ЖАК ВИЛНЬОВ

Снимка: Getty Images

През 1997 и 1998 г. Falke спонсорира отбора на Williams от Формула 1, с пилотите Жак Вилньов и Хайнц-Харалд Френцен. Жак Вилньов печели Световното първенство във Формула 1, Хайнц-Харалд Френцен се класира втори, а отборът на Williams печели Шампионата при конструкторите. По това време в търговските центрове в Германия има 81 търговски обекта с марка Falke. В международен план компанията представя продуктите си в 20 търговски обекта в модни къщи в цяла Европа. Тя открива търговски магазини на престижни локации в известните модни столици Берлин и Аскона.  През 2005 г. марката започна да се позиционира като производител на функционално спортно облекло. В допълнение към съществуващата гама от спортни чорапи, основни дрехи и аксесоари, се появи линията Falke Ergonomic Sport System, която включва широка гама от функционални артикули, които могат да се комбинират перфектно помежду си. А колекцията Falke ESS печели наградата „Най-добро облекло за бягане“ за перфектната си комбинация от високотехнологична функционалност и иновативен дизайн. През 2007 г. Falke спечели Наградата за дизайн на Германия. Това е единствената текстилна компания, номинирана за тази награда за своя иновативен спортен пуловер.  На 1 април 2008 г. Falke Group придоби правата върху марката Burlington. С този стратегически ход тя получава правото да произвежда и продава дрехи, кожени изделия и бижута на най-важните международни пазари. Burlington функционира като независима марка на групата компании.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски отхвърля предложението на Тръмп за размяна на територии с Русия
Доналд Тръмп и Владимир Путин ще се срещнат в Аляска на 15 август
Доналд Тръмп обяви, че е помирил "завинаги" Армения и Азербайджан
Южна Корея стартира проект за национален AI модел в технологична надпревара със САЩ и Китай
По какво се различават богатите хора от останалите?
Журналист с две номинации за награда „Еми“ оцеля шест нощи сред дивата природа в Норвегия
Защо застрахователите се притесняват, че светът скоро може да стане незастраховаем
Axios: „Тайният клуб“ Dialog събира топ бизнесмени и политици в луксозни имоти край Вашингтон