Неизвесно за известните: Тайна връзка с разузнаването съпътства живота на най-прочутия германски дизайнер

Неизвесно за известните: Тайна връзка с разузнаването съпътства живота на най-прочутия германски дизайнер

Още с появата на първата си колекция през 1987 г.  марката Joop (Йооп) веднага става популярна. След представянето си на седмицата на модата в Милано, Joop предизвиква възторг сред модните критици и купувачи. А тази реакция идва, защото марката използва смели цветови комбинации, необичайни образи и оригинални детайли и така печели сърцата на много любители на модата. Това се превръща в отправна точка за развитие на бранда и последваща популярност.

Известният моден дизайнер Волфганг Йооп, който основа компанията Joop през 1986 г. в Хамбург, е един от първите майстори, които придават на обичайните мъжки дрехи нови форми и цветове. При това той го прави с едно леко заиграване с традиционната мъжка мода, но като добавя нотки на фантазия и ексцентричност.

Волфганг Йооп е роден на 18 ноември 1944 г в град Потсдам. Животът му тече по правила, което е обичайно за германците. След дипломирането си в гимназията Вилхелм не успява да се противопостави на волята на баща си. По тази причина отива в Браушвайг, за да навлезе в основите на психологията и рекламата. В това обаче той не вижда големи перспективи, бързо напуска ученето и се записва през 1968 г. на курсове за реставратори. Йооп обаче осъзнава, че и това занимание не му е по сърце и напуска обучението.

КАРИЕРА И ТАЕН ЖИВОТ

Голямата кариера на Волфганг започва през 1970 г., когато той и съпругата му Карин участват в конкурс за дизайнери, организиран от германското луксозно списание Constanze. За тяхна голяма радост двойката печели първо място. Освен това младият моден дизайнер е поканен да оглави модното списание Neue Mode. Скоро обаче осъзнава, че е предопределен за нещо повече. Година по-късно Волфганг Йооп напуска изданието и решава да се отдаде на работа като журналист и дизайнер на свободна практика. През пролетта на 1982 г. Йооп представя първата си дамска прет-а порте колекция, която през 1985 г. е последвана и от първата мъжка колекция.

Но Волфганг имал и свой таен живот. В началото на 80-те години той се свързва с източногерманското разузнаване и често пътува до Източен Берлин за тайни срещи с Щази (наименованието на Министерството на държавната сигурност на ГДР).

Модният дизайнер трябва да покаже на текстилната индустрия на ГДР какви са модните тенденции в Германия. По този начин колекциите на източногерманската текстилна индустрия ще се продават по-добре на западните пазари. В замяна на Волфганг е предложена шестмесечна виза за пътуване до ГДР. Това е изключително изкушаващо за Йооп, защото много му липсва  родният Потсдам, където е прекарал детството си.

Германската прокуратура през 1991 г. започва разследване по отношение на Волфганг Йооп като агент на тайните служби на ГДР. Това става след падането Берлинската стена и разсекретяването на досиетата на Щази. По този повод в медиите се вдига голям шум. Вярно, разследването приключва бързо, но дълбоко обиденият дизайнер отива да работи в Ню Йорк. В Германия той ще се върне 11 години по-късно.

БИЗНЕС В САЩ

Снимка: Shutterstock

След като се установява в Щатите, Волфганг създава и пуска на американския пазар първите си колекции аромати. Освен това той редовно представя колекции на седмицата на модата в Ню Йорк. Американските търговци на дребно ги изкупуват с голяма скорост и една от тези компании е Saks Fifth Avenue. Йооп превъръща името си в търговска марка и добавя удивителен знак към нея, което трябва да символизира знак за енергичност. От този момент нататък под тази марка може да бъдат купени дрехи, обувки, очила, бижута и парфюм. Joop! не е просто дизайнерска запазена марка, тя оформя начина на живот на своите почитатели. Трябва да се отбележие, че дизайнерът Йооп предоставя само скици и лицензи, но не се занимава със самото производство на дрехи.

През 1998 г. Йооп и бившият му бизнес партньор продават 95% от акциите в Joop! на конгломерата Wünsche AG от Хамбург. Дизайнерът обаче все още остава творчески директор на марката. В крайна сметка напуска творението си през 2001 г., като продава останалите 5% дял във Wünsche AG.

КОЛЕТОТО НА КЪСМЕТА СПИРА

Колелото на късмета обаче променя траекторията на движението си - в края на 2001 г. става известно, че собственикът Joop! е затънал в огромни дългове. През 2003 г. той обявява фалит. През същата година компанията, която се справя с ликвидацията на Wünsche AG, продава Joop! на трима бивши получатели на лицензи в равни дялове на бизнес подразделенията - дрехи, аксесоари, парфюми и козметика.

През 2006 г. швейцарската компания Holy Fashion Group се разплаща с притежателя на лиценза Егън Гопфейлд и се сдобива с бизнеса на Joop! за производство на облекло и аксесоари.

Joop! продължава да угажда на своите почитатели с уникални, стилни и качествени модели облекла за мъже и жени. Всяка нова колекция на марката се отличава със своята оригиналност и уникален дизайн, който създава атмосфера на елегантност и лукс. Joop! продължава да бъде символ на отличен германски стил и високо качество.

БЛЯСЪКЪТ

Волфганг Йооп и манекенката Хайди Клум. Снимка: Getty Images

Отличава се от другите модни марки по своята оригиналност и перфекционизъм в детайлите. Колекциите на Joop! винаги отразяват най-новите модни тенденции и съчетават комфорт и елегантност. Иновацията е една от ключовите характеристики на Йооп, който винаги се стреми да създава уникални модели и използването на нови технологии в производствения процес. Индивидуалността и стилът са това, което прави Joop! разпознаваема и популярна сред модните ценители.

Бизнесът с парфюми и козметика е собственост на Coty Inc. от Ню Йорк. През 2020 г. Joop! обявява, че ще разшири своята мъжка гама в Обединеното кралство в опит да удвои приходите си. Марката отваря шоурум в Лондон. Днес Joop! предлага модерни модели дамско и мъжко облекло. Фирмата притежава магазини за търговия на дребно в Хамбург и Дюселдорф, онлайн магазин, както и няколко аутлета.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Цитат на деня