YouTube насърчавал тютюнопушенето

YouTube насърчавал тютюнопушенето

YouTube стимулира пушенето сред младите хора, заради качваните видеоклипове, свързващи големи марки цигари със знаменитостите, музиката, спортния успех и анимационните филми, сочи медицинско изследване, цитирано от „Франс прес”.

Поради липсата на ограничения в рекламите за цигари, които се появяват в телевизията, радиото, вестниците и сред спонсорите на събития, популярният интернет сайт се е превърнал в открита рекламна сцена за различни марки цигари, посочват авторите на изследването.

Изследователи в областта на общественото здраве от университета Отаго в Уелингтън, Нова Зеландия анализирали няколко англоезични видеоклипове, в които се споменават пет марки цигари. Те избрали 163 най-популярни клипа и ги изследвали, за да установят дали пушенето или марката се възприемат положително или отрицателно.

Много от видеоклиповете съдържали стари тв реклами и постери, които били забранени в повечето страни. Освен това в тях били включени сцени от филми с популярни актьори с цигара в ръка, чиято марка можела да се види. Много популярни били и откъси от спонсорирани от марки цигари спортни събития и кадри от телевизията от 50-те и 60-те години, сред които  "Семейство Флинстоун", "Селяндури в Бевърли Хилс" и дори кадри на "Бийтълс".

71% от клиповете в сайта са определени като насърчаващи тютюнопушенето, 4% са против него, а останалите 25% не влизали в нито една от двете категории. Клиповете, свързани с "Марлборо", били най-гледани, всеки от които е привлякъл средно близо 104 000 зрители, показват данните. Един от тях е бил гледан от 2 милиона зрители.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
Президентът на Литва разкритикува бездействието на Германия спрямо Русия
Губернаторът на Калифорния нарече разполагането на Националната гвардия в Лос Анджелис незаконно, напрежението расте
Президентът Радев пристигна в Казахстан
България получи и втория си изтребител F-16
Йотова: Имам подозрения, че случаите на незаконни домове и на насилие не са само тези
Не е задължително брандирането да бъде скъпо
Това са единствените два сектора, където търсенето на работа в момента върви нагоре