YouTube насърчавал тютюнопушенето
YouTube стимулира пушенето сред младите хора, заради качваните видеоклипове, свързващи големи марки цигари със знаменитостите, музиката, спортния успех и анимационните филми, сочи медицинско изследване, цитирано от „Франс прес”.
Поради липсата на ограничения в рекламите за цигари, които се появяват в телевизията, радиото, вестниците и сред спонсорите на събития, популярният интернет сайт се е превърнал в открита рекламна сцена за различни марки цигари, посочват авторите на изследването.
Изследователи в областта на общественото здраве от университета Отаго в Уелингтън, Нова Зеландия анализирали няколко англоезични видеоклипове, в които се споменават пет марки цигари. Те избрали 163 най-популярни клипа и ги изследвали, за да установят дали пушенето или марката се възприемат положително или отрицателно.
Много от видеоклиповете съдържали стари тв реклами и постери, които били забранени в повечето страни. Освен това в тях били включени сцени от филми с популярни актьори с цигара в ръка, чиято марка можела да се види. Много популярни били и откъси от спонсорирани от марки цигари спортни събития и кадри от телевизията от 50-те и 60-те години, сред които "Семейство Флинстоун", "Селяндури в Бевърли Хилс" и дори кадри на "Бийтълс".
71% от клиповете в сайта са определени като насърчаващи тютюнопушенето, 4% са против него, а останалите 25% не влизали в нито една от двете категории. Клиповете, свързани с "Марлборо", били най-гледани, всеки от които е привлякъл средно близо 104 000 зрители, показват данните. Един от тях е бил гледан от 2 милиона зрители.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.