Видеоклипът, който убеди Google да купи YouTube

Кой е любимият видеоклип на изпълнителния директор на YouTube Сюзън Вожицки? Той е свързан с бизнес историята на най-големия сайт за видеосподеляне. Това е клипът, който е убедил Google да купи YouTube. 

Ето и историята: През 2006 г. Вожицки отговаряла за видеоразвитието и придобиванията на Google. Гигантът в интернет търсенето забелязал YouTube - по това време един малък стартъп от Силициевата долина, с незначителни приходи. Тогава на Вожицки й попаднал ето този видеоклип, който следва след текста. Това е аматьорски запис на две момчета от Китай, които комично изпълняват, или по-точно се правят че пеят песента на Backstreet Boys "As Long As You Love Me". Междувременно, съквартирантът им се вижда на заден фон в кадрите да седи пред компютър, абсолютно безразличен към изпълнението им. 

Сюзън съзряла във видеото големия потенциал на YouTube, то я разсмяло искрено, разказа тя от сцената на конференцията Fortune Most Powerful Women. "Това беше видеото, което ме накара да разбера, че... Уау, хората по целия свят могат да създават съдържание и няма нужда това да е в студио", разказа тя, в ролята си на една от водещите жени в Google. 6 месеца, след като клипът е публикуван, Вожицки повежда Google към придобиването на YouTube. През февруари 2014 г. тя беше назначена за главен изпълнителен директор на YouTube. 

Ето и клипа. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ