По-образованите жени пият повече

ПР и събития

Жените, които са завършили университет, пият двойно повече от останалите представителки на нежния пол. Подобна връзка между образованието и консумацията на алкохол се наблюдава и при мъжете. Тя обаче е доста по-слаба. Констатациите са от проучване на Лондонското училище по икономика, проведено сред мъже и жени на средна възраст от Обединеното кралство.

Авторите на доклада предлагат няколко възможни обяснения, защо висшистките са по-силно привлечени от алкохола. Според анализаторите, представителките на тази група са склонни да отлагат във времето чисто женските отговорности като майчинството например. Това им позволява да водят по-активен социален живот и да работят на места с доминирано мъжко присъствие и, следователно, формирана питейна култура.

Изследователите са задавали различни въпроси за начина на живот на хора родени в една и съща седмица през 1970 г. От техните отговори става ясно, че 71% от дамите с по-висока квалификация са по-склонни да пият през повечето дни отколкото по-ниско квалифицираните жени. Учените са открили още, че и жените и мъжете, които са се справяли по-добре в училище и са имали по-високи резултати имат и по-голяма склонност към редовна употреба на алкохол.

Това поражда сериозни опасения, коментира Мария Херта, ръководител на изследването. Тя  добавя още, че тази тенденция допълнително се стимулира от производителите на алкохол, които предлагат все повече вина и напитки ориентирани към нежния пол.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
25 безполезни, но много любопитни факти
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Кипърският природен газ може да потече към Европа още през март 2028 г.
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Работна група към социалното министерство обсъжда нови видове трудови договори
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
В Нидерландия купуват все повече електромобили заради данъчното облагане
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка