Увеличената реалност навлиза и в бизнеса

До днес са реализирани едва 2% от потенциалните възможности на технологиите за увеличена реалност, смятат експертите. И то обикновено се набляга на приложения, които или са напълно безполезни, или просто „готини”, пише сп. „Time”.

Малко по малко обаче увеличената реалност започва да си пробива път и на пазара, обслужващ нуждите на компаниите, които не се плашат от малко хай-тек. Една от първите лястовици е инициативата на интернет търговците на дребно да създадат нова и по-качествена връзка със своите клиенти. Лосанджелиската фирма Zugara например използва технологията, за да създаде онлайн съблекалня.

Компанията нарича хрумката си „уебкамера за социалния купувач”. Всеки желаещ да види за какво става дума трябва да влезе на сайта на фирмата, да застане на 2 метра от компютъра си и просто да използва движенията на тялото си, за да контролира това, което става на екрана.

А там става нещо интересно. Може да разгледате пълния каталог от дрехи и обувки на Zugara и да ги „пробвате” в реално време, за да видите как ви стоят. Може да си правите снимки и да ги пускате в социалните мрежи, за да оценят приятелите ви вашия нов външен вид. По-добре, отколкото да се купува на сляпо, нали? Хрумката не е съвсем нова – Ray-Ban използва увеличената реалност, за да позволи на клиентите си да пробват очила онлайн отдавна. Но красотата на идеята е в това, че става въпрос за един от редките случаи, които облагодетелстват поравно клиента и търговеца. Първият може да провери дали даден модел му стои добре, преди да даде парите си, а вторият има възможността да увеличи продажбите си и да намали разходите за транспорт, които набъбват при върнати неподходящи дрехи.

Изглежда, че увеличената реалност ще се настани трайно и в света на бизнеса. Какво по-хубаво? Едни печелят време, други – пари, а всички несъмнено се забавляват.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ