Apple отново е най-скъпата марка в света според „Форбс“

Apple отново е най-скъпата марка в света според „Форбс“

За пета поредна година Apple оглави класацията на американското списание "Форбс" с най-скъпите марки в света.

През 2015 г. стойността на бранда е била 145 млрд. долара, посочва изданието. Това е 17% повече спрямо миналогодишната му стойност. Apple поскъпна като марка след ръст на приходите на компанията от 12 на сто в последното тримесечие на 2014 г., до 42,1 милиарда долара. Нетните печалби на фирмата са били с 13% по-високи спрямо същия период година по-рано и са били 7,5 млрд. долара. Продажбите на телефони на Apple от октомври до декември 2014 г. са били 49% повече. Компанията е продала тогава 74,8 млн. смартфона по света. За първи път тя изпреварва по брой продажби конкурента си - гиганта Samsung. 

Бюджетът за маркетинг на Apple по неофициална информация е бил над 1,2 млрд. долара и е по-малко от една трета от този на Samsung, който е бил 4 млрд. долара. Apple остава бранд, който поддържа обширна база от лоялни клиенти. Освен това е смятана за синоним на иновациите. В последната година най-новото и различно от нея бе умният й часовник Apple Watch. Според американската фирма Piper Jaffray, часовниците може да увеличат приходите на компанията през 2017 г. с 10%. 

На второ място в класацията на "Форбс" с най-скъпите марки след Apple е MicrosoftСтойността на технологичния бранд на Бил Гейтс, според авторите, е скочила с 10% спрямо миналата година, до 69,3 млрд. долара. Изпълнителният директор Сатя Надела има амбициозни планове за пускане на операционната система Windows 10 това лято. Той се надява Microsoft да достигне с нея 1 млрд. потребители до 2018 г. 

Google е третата марка в списъка. Тя се оценява на над 65,5 млрд. долара, което е с 16% повече в сравнение с миналата година. Приходите на компанията се увеличиха с 19 на сто миналата година и достигнаха 66 млрд. долара. Голяма част от растежа се дължеше на интереса към мобилната реклама в Google и нейните сайтове. 

Топ 10 на класацията следва с Coca-Cola (56.0 млрд. долара), IBM (49.8 млрд. долара), McDonald's (39.5 млрд. долара), Samsung (37.9 млрд. долара), Toyota (37.8 млрд. долара), General Electric (37.5 млрд. долара) и Facebook (36.5 млрд. долара). От тази челна десетка 8 бранда са американски, един е японски и един южнокорейски. 2015 е годината, в която Facebook влиза в топ 10. 

Най-много са повишили стойността си като марки през последната година Facebook (54%), Amazon (32%) и Disney (26%). С най-голям спад на бранд стойността са Adidas (-14%) и Danone (-13%). 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ