Как метавселената ще разтърси света на маркетинга

Как метавселената ще разтърси света на маркетинга

Развитието на маркетинга обикновено върви успоредно с технологичното развитие. Виждали сме това в печатната преса, телевизията, радиото и, разбира се, интернет. И според всички сметки сега сме на прага на следващия голям маркетингов скок напред.

Много неща са казани, предимно само спекулативно, за метавселената и нейното потенциално трансформиращо въздействие. Докато повечето неща, свързани с метавселената, все още са до голяма степен на концептуален етап, в някои отношения вече виждаме признаци на значителен растеж. Промяната на името на Facebook на Meta беше големият ход, но имаше и други. Големи марки като Nike и Gucci инвестираха сериозно в присъствието си в метавселената, а работните места, свързани с метавселена, скочиха с невероятните 400% през последните дванадесет месеца. Независимо дали ни харесва или не, метавселената идва.

За търговците това ще донесе много възможности не само за достигане до потребителите, но и за достигането им по начин, който води до много по-дълбоки и по-симбиотични отношения. И така, как метавселената ще разтърси маркетинговия свят?

Потапящ маркетинг

Метавселената е завладяващо преживяване. Това създава много възможности за търговците да взаимодействат със своята потребителска база по много по-ангажиращ начин, много по-далеч от всичко, което може да се изживее чрез традиционните интернет браузъри.

Вместо просто да показват продукти на потребителите, маркетолозите ще могат да накарат своята аудитория да взаимодейства директно с техните продукти. Нека използваме за пример онлайн компания за дрехи. В момента те могат да показват само изображения и видеоклипове на дрехите си, носени от модели. В метавселената клиентът може да "пробва" продуктите, сякаш са във физически магазин. Не е излишно да се каже, че това би било по-ангажиращо клиентско изживяване и поради тази причина много защитници на технологиите и маркетинга са изключително обнадеждени относно ползите от метавселената.

Въздействие върху маркетинга за растеж 

Метавселената ще издигне и подобри различни видове съществуващи маркетингови стратегии, включително маркетинг за растеж. Предимствата, които метавселената носи, главно свързани с производството на използваеми данни, са в съответствие с изискванията за маркетинг за растеж.

Изобилие от данни 

Метавселената ще вземе стандартната "интернет бисквитка" и ще се развихри. В един силно потапящ виртуален свят потребителите ще действат по-естествено, отколкото просто да се взират в екрана на компютъра. Освен това всяко движение ще генерира данни. И това може да бъде много полезно за търговците, които могат да проследяват поведението на потребителите.

Компаниите не е необходимо непременно да имат силно присъствие на метавселена, за да използват генерираните данни в своя полза. Те могат просто да използват данните от метавселената, за да разработят и подпомагат другите си стратегии за дигитален маркетинг.

Виртуални светове

Големите интернет играчи като Google, Facebook и Instagram предлагат много инструменти за търговците, за да достигнат до своята аудитория. Въпреки това, не може да се избегне фактът, че те все още трябва да играят по правилата, определени от технологичните гиганти. Маркетолозите непрекъснато се борят, за да чуят гласа си в това, което по същество е претъпкано, ефективно ограничено пространство.

Метавселената не е просто още един уебсайт, където маркетолозите могат да достигнат до аудитория. Това е съвсем друг свят, където компаниите могат да създадат виртуална централа. В този пейзаж компаниите не се насочват към влиятелни уебсайтове като начин да се ангажират със своите клиенти. Те ще имат свой собствен виртуален свят, където могат да канят клиенти да се присъединят към тях.

Нови възможности 

Метавселената дава на маркетолозите шанс да подобрят съществуващите си маркетингови стратегии, като включат нови тактики, недостъпни за тях досега, като например създаване на уникални NFT колекции, реклама чрез виртуални дисплеи (като в потапящи игри) или хостинг на глобални, дигитални събития.

Как маркетингът в метавселената ще се различава от днешния маркетинг? 

  • Всичко под един чадър: За разлика от двуизмерната мрежа, 3D метавселената ще позволи цялото пътуване на клиента да се случи в едно пространство. Потребителите могат да намират, научават и купуват във виртуалния свят на компанията.
  • Мечтата за съвместно създаване: Маркетолозите винаги са искали клиентите им да бъдат включени в процеса на създаване на съдържание. Никога не се е случвало, но в метавселената това ще бъде основна част от пътуването на клиента.
  • По-малко традиционни реклами: Отваря цял нов свят от рекламни тактики, включително виртуални събития, виртуални инфлуенсъри, рекламни игри и дигитални корпоративни места.

Твърде рано е да се каже как ще изглежда маркетингът в метавселената. Но можем да очакваме, че това ще има трансформиращо въздействие върху маркетинга, може би толкова голямо, колкото появата на интернет. Така че, едно е сигурно: маркетолозите трябва да започнат да се подготвят за нов начин за достигане до потребителите. 

Източник: Мендел Коен за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ